Gå til innhold

Bridal shower?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva i allverden er det???

Er det en form for utdrikningslag eller?

Har fått et blad fra usa fra en vennine, og har ikke peiling på detta! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme som babyshower, men da med bridal theme... Med andre ord, enda en dustete tradisjon, som de fleste ting som har med bryllup å gjøre.

Skrevet

hmmmm... da blir jo neste spørsmål; hva er en babyshower????

Skrevet

Amerikansk tradisjon, som vi ikke følger i Norge (ennå hvertfall).

Skrevet

Gir man da gave både når det er Bridal shower og i bryllupet?

Liker tradisjonen med utdrikkingslag, så lenge man gjør det på en fin måte. Blir kanskje litt voldsomt med både utdrikkingslag, brudedusj og gavebord. I hvert fall hvis flere i vennekretsen gifter seg omtrent samtidig.

Skrevet

Gir man da gave både når det er Bridal shower og i bryllupet?

Liker tradisjonen med utdrikkingslag, så lenge man gjør det på en fin måte. Blir kanskje litt voldsomt med både utdrikkingslag, brudedusj og gavebord. I hvert fall hvis flere i vennekretsen gifter seg omtrent samtidig.

Som lilleGrethe sa, så bruker vi ikke "bridalshower" i Norge. Den kommer sikkert etterhvert, som alle andre latterlige amerikanske tradisjoner, men per i dag får det holde med utdrikkningslag og gave til bryllupet.

Skrevet

Bridal shower er et pent og pyntelig utdrikningslag. Amerikansk, som mye annet. Man gir gjerne bruden sexy undertøy og diverse ho kan ha på bryllupsnatta f.eks. Tradisjonelt sett var det "utskeielsen" kvinnfolka hadde, mens mannfolka gikk og drakk seg drita :P

Skrevet

Ellers synes jeg det er like greit at det ikke er en tradisjon i Norge - det holder med det vi har her :)

Gjest Eurodice
Skrevet

hmmmm... da blir jo neste spørsmål; hva er en babyshower????

Første gang jeg leste dette, trodde jeg det dreide seg om dusjsåpe for babyer :ler: .

Skrevet

Bridal shower

Veldig greit med sånn derre derre google ;)

Nå er det ikke alle som er like flinke i engelsk,så å være spydig er unøvendig

Skrevet

Bridal shower er et pent og pyntelig utdrikningslag. Amerikansk, som mye annet. Man gir gjerne bruden sexy undertøy og diverse ho kan ha på bryllupsnatta f.eks. Tradisjonelt sett var det "utskeielsen" kvinnfolka hadde, mens mannfolka gikk og drakk seg drita :P

Amerikanere har også bachelorette party, som er det klassiske utdrikningslaget. Bridal shower er et gavedryss til bruden, gjerne hjemme hos noen i stedet for ute og ofte arrangert av forlover.

Skrevet

Amerikanere har også bachelorette party, som er det klassiske utdrikningslaget. Bridal shower er et gavedryss til bruden, gjerne hjemme hos noen i stedet for ute og ofte arrangert av forlover.

Jeg vet det :) Men bachlorette party kom senere :)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Dette er fester til glede for vordene mor / brud.

Vi har da hatt det i Norge i alle år. Ikke på den skalan som over dammen, men så er alt stort i usa så...

Bruder:

Noen velger å drite ut bruden å rave gatelangs i teite kostymer. Noen har middag på restaurant, noen har fest hjemme...Gaver skal det alltid være. Og noen har aktiviteter som rafting, eller stikker på spahotell... Bare kvinner.

Mor:

Her kjøper vi ting og tang som måtte bli nyttig, mens mor ennå er høygravid. Festen er ofte hjemme hos vordene mor med venninder, familie , kollegaer. Bare kvinner.

Er dette virkelig nytt for noen?

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet

Mor:

Her kjøper vi ting og tang som måtte bli nyttig, mens mor ennå er høygravid. Festen er ofte hjemme hos vordene mor med venninder, familie , kollegaer. Bare kvinner.

Er dette virkelig nytt for noen?

Det er nytt for meg, ja. Har aldri hørt om noen her i landet som gjør dette.

Skrevet

Dette er fester til glede for vordene mor / brud.

Vi har da hatt det i Norge i alle år. Ikke på den skalan som over dammen, men så er alt stort i usa så...

Bruder:

Noen velger å drite ut bruden å rave gatelangs i teite kostymer. Noen har middag på restaurant, noen har fest hjemme...Gaver skal det alltid være. Og noen har aktiviteter som rafting, eller stikker på spahotell... Bare kvinner.

Det er ikke bridal shower, det er bachelorette party. Gavene på et utdrikningslag er gjerne små og tøysete, gavene på en bridal shower er som oftest større ting som vil være nyttige for bruden fram mot/under bryllupet. I USA har de både shower og bachelorette party, vi nøyer oss med det siste.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er jammen glad for at jeg ikke har umiddelbare planer om å gifte meg, så mye som skal til hvis man vil følge med i tiden: utdrikningslag, bachelorette-party, bridal shower, overdådig brudekjole til minst 20000, 10-retters middag, fri bar, underholdning, gaver til forlovere og gjester, morgengaver til både brud og brudgom, "dokurver", sikkert mer jeg ikke har fått med meg. Jeg er sikkert gammeldags som har trodd at bryllupsdagen er en høytidsdag og ikke en (fylle)fest. Men men, vel bekomme!

• Liker 1
Gjest Silvermist
Skrevet

Nå nå, Belladonna. Det er ingen grunn til å være spydig :sarkasme:

Skrevet

Jeg er jammen glad for at jeg ikke har umiddelbare planer om å gifte meg, så mye som skal til hvis man vil følge med i tiden: utdrikningslag, bachelorette-party, bridal shower, overdådig brudekjole til minst 20000, 10-retters middag, fri bar, underholdning, gaver til forlovere og gjester, morgengaver til både brud og brudgom, "dokurver", sikkert mer jeg ikke har fått med meg. Jeg er sikkert gammeldags som har trodd at bryllupsdagen er en høytidsdag og ikke en (fylle)fest. Men men, vel bekomme!

tsk-tsk.....du glemte servietter som matcher lysene, duken OG brudekjolen (+ buketten) ;)

Nuvel, men det til side; så kom jeg i snakk med noen turister som jeg (og resten av utdrikningslaget) møtte når jeg var *host* pent pynta og slengt ut til ulvene. De var fra England og der kalles det for "hen-party" og foregikk vel i noooogenlunde samme sjanger som her på berget. I England er det mer vanlig å bare ha en gjeng med jenter som går ut (evt er på strippeshow) - i Norge er det veldig vanlig at bruden må "gjøre" noe. Som f.eks meg; selge poteter og kondomer med kjærlighet-på-pinne :roll: (Jada, jeg svor hevn mot min forlover!! :sjarmor: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...