AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 I mitt nabolag er det en bratt gangvei som ungene ofte bruker som akebakke om vinteren. Det er nok av andre akebakker i nærheten, men de synes vel det går fortere og er mer spennende å ake i gangveien. Jeg har selv nær blitt påkjørt i stor fart flere ganger. Et eldre og litt skrøpeligere menneske ville antagelig ikke kommet seg unna i tide. Og disse ungene gidder ikke vente hvis de ser fotgjengere, her er det bare å kjøre på og skrike unna vei! Iblant står faktisk foreldre og ser på denne villmannsakingen. En gang prøvde jeg å si fra til et foreldrepar, men selvsagt var de av typen "min unge må jo få utfolde seg akkurat som han vil uansett om han setter sitt og andres liv i fare ". En ting er det at de aker selv om folk er på vei opp bakken. Men i tillegg gjør de veien såpeglatt og nesten uframkommelig for fotgjengerne. Og om ikke foreldrene bryr seg om at de risikerer å kjøre på folk, så er det faktisk også en bilvei nederst i bakken der ungene fort kan havne uti når de aker alt for fort. Siden det ikke nytter å snakke til foreldrene så tror jeg en liten sperring eller bom midt i bakken ville løst problemet. En man lett kunne gått rundt, men som ikke ga nok plass til aking. Det ville også vært veldig bra mot råsykling om sommeren. Men hvor henvender man seg for å foreslå noe slikt? Hvem er det som bestemmer og evt bevilger midler til dette?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Mens du venter på svar fra kommunen, ville jeg ha strødd litt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Mens du venter på svar fra kommunen, ville jeg ha strødd litt. De få gangene jeg har sett det bli strødd der så har grusen raskt forsvunnet ned bakken og blitt borte. Kanskje jeg kan bygge en diger snømann med stoppskilt midt i bakken? :gjeiper:
LillePetrine Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Faktisk enig; salt og grus. En gangvei er for fotgjengere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå