AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Del Skrevet 6. desember 2010 Noen som har lagd taco til 15 stykker før? Hvor mye kjøtt trenger jeg? Hva slags andre ingrendienser bør jeg ha? Hvor mye lefser og tortialler bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Man beregner vel vanligvis 200-250 gram kjøtt per person, så bortimot 4 kg kjøttdeig. Jeg ville beregnet ca 3-4 tortillas per person, men det kommer ann på om det er barn eller voksne etc. Vanlig tilbehør er feks salsa, guacamole, rømme, revet ost, mais, salat, paprika, løk, agurk, tomat, chili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 15 voksne. Flertallet menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Del Skrevet 6. desember 2010 Flertall menn, da er det bare å kjøre på med kjøtt hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie_22 Skrevet 6. desember 2010 #5 Del Skrevet 6. desember 2010 150g kjøtt per person, 2-3 tortilla per persjon, masse salat, tomat, ost, rømme, tacosaus, tacokrydder, mais, agurk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg ville anbefalt til 15 personer.. 5 pakker kjøttdeig 5 pakke tacokrydder 5 glass tacosaus 4-5 salathoder en hel pakke vårløk ihvertfall 3-4 bokser mais tomater: mange tomater guacamole: 5 avokadoer rømme: 3-4 bokser? ost: masse ost! skjellpakker som inneholder 12 skjell: 4 pakker lefserpakker som inneholder 6 store lefser: 7 pakker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matentusiasten Skrevet 7. desember 2010 #7 Del Skrevet 7. desember 2010 Tenk vekt og ikke pakker. Det finnes (industri-) kjøttdeigpakker med alt fra 300-500 gram. På samme måte varierer det hvor mye kjøttdeig en krydderpose er ment til. Uansett, stek kjøttdeigen i omganger og legg det over i en større kasserolle på svak varme med lokk over. Lykke til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 TS. Takk for smarte tips. Jeg tenker ca 250 g kjøtt per person. Vil at alle skal bli mette. Ca 3 kg. Men skal kjøpe 500 gram ekstra for sikkerhets skyld. Tenker rundt 30 lefser og 15 tortillaer. Hvor mye ost trenger jeg? Til tilbehør tenker jeg agurk, paprika, løk, mais, bønner, salsa saus, guccamole... også stopper fantasien. Hjelp, hva mer kan jeg ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Lefse og tortilla er vel strengt tatt det samme, du mener sannsynligvis tortilla/lefser og skjell? Jeg ville hatt mer enn én til hver av det ene slaget, tenk hvis det er noen som kun spiser en av delene? Minst to til hver av hvert slag. Du må huske rømme! 4 bokser eller noe? Ellers tilpasser folk seg når de tar på til taco selv, så det er ikke krise om du har for lite av ett type tilbehør. Det viktigste er at folk blir mette! Edit: Og så må du selvfølgelig ha masse salat! Regner med du bare glemte å nevne det, men jeg sier det nå uansett. Endret 7. desember 2010 av juliane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå