AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Jeg er helt skjelven fortsatt. Skulle løfte gutten min på seks måneder opp fra gulvet i stad, og glapp ham da han var ca tredve centimeter over gulvet. Han deiset ned på rompa og bakhodet gikk rett i parketten. Han begynte å illskrike, men roet seg ganske raskt. Han er like aktiv som før, gråter ikke og har ingen merker. Har det gått bra da eller må jeg fortsatt sjekke? Jeg har jo helt angst her. Er alenemamma og har ingen partner å snakke med.
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 (endret) jeg synes du skal ringe en lege,legevakta eller noe sånt og fortelle nøyaktig hva som skjedde og spørre om du bør komme ned med barnet. eller bare dra til legevakta uten å ringe. Endret 6. desember 2010 av Eventyr3
NinaL Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Ta det helt med ro. Klart han skrek, han ble sikkert redd og slo seg. Men virker han ellers helt som før er det neppe grunn til bekymring. Ring legevakta og snakk med sykepleier om du føler for det, men sitt ikke på legevakta i timevis til ingen nytte. Noe annet er det selvsagt hvis du synes gutten virker dårlig, døsig eller utilpass på noen måte.
Fanta Exotic Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Tror du skal ta det helt med ro, det hadde vært værre hvis han ikke skrek. En venninne av meg ramlet ned en hel trapp da hun var baby, og det gikk helt bra med henne
wahaj Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Så lenge alt virker helt ok med barnet så trenger du ikke ringe legen. De tåler mye mer enn vi tror.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 eller bare dra til legevakta uten å ringe. ??
Harlekin Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 Hold et godt øye med ham de neste 24 timene, men det har sannsynligvis gått bra dersom han virker i god form. Du kan sikkert ringe legevakten og høre, men jeg ville ikke dratt ned dit og bare sittet og ventet uten noen avtale.
Ava Mae Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 Og broren min snublet i dørstokken og mistet ungen sin i gulvet da h*n var spedbarn og han falt en hel del mer enn 30 cm, alt gikk fint Så lenge han gråt og virker fin nå så er det nok ingen fare. Dessuten er ikke 30 cm all verden når du tenker deg at sittehøyden på en sofa er rundt 45. Og det er svært sjeldent barn som triller ut av sofaen får varige mèn så pust ut
SummerJoy Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 Du skal følge nøye med babyen de neste 24 timene. Ja, babyer tåler mye, men vi kan da ikke sitte her og si akkurat hva som har skjedd eller ikke skjedd med denne babyen. Min jente slo hodet da hun var 1,5 år og vi fikk beskjed av lege om å vekke henne annenhver time hele påfølgende natt, og følge godt med. Skader uansett ikke å ringe legevakt og høre hva de har å si. Kan være betryggende å snakke med noen og vite at man har i det minste ringt. 3
Gjest pysepusen Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Skader uansett ikke å ringe legevakt og høre hva de har å si. Kan være betryggende å snakke med noen og vite at man har i det minste ringt. Enig!
Vibi Skrevet 6. desember 2010 #11 Skrevet 6. desember 2010 Vår gutt på klatret og ramlet med hodet først i flisene da han var rundt 14 måneder. Vi ringte ned på legevakten, og fikk beskjed om at så lenge han gråt var det som regel bra. Du skal følge med på om han endrer atferd, feks blir slapp eller begynner å kaste opp. Du kan også vekke han et par ganger om natten, for å se om han våkner lett. Sannsynligvis har det gått helt fint, men det er en forferdelig følelse allikevel. Ring ned på legevakten hvis du er usikker, men de vil antakelig bare be deg om å se det an. Hvertfall hvis han virker fin nå.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #12 Skrevet 6. desember 2010 Jeg ringte ned og de syntes alt hørtes greit ut, men at jeg skulle vekke ham tre ganger i natt for sikkerhets skyld. Kjente jeg ble hundre kilo lettere akkurat nå. Nå er han nettopp lagt for kvelden, har spist normalt og er pigg som bare det. Han har også smilt og ledd. 2
Caramba Skrevet 7. desember 2010 #13 Skrevet 7. desember 2010 Min ene gutt sparket seg ned fra sofaen da han var tre uker og jeg var helt i sjokk. Jeg ringte til legevakten og de beroliget meg, og ba meg, som andre nevner her, å følge godt med på ham en stund fremover. En forferdelig opplevelse, heldigvis trillet han ned på et mykt teppe, men jeg glemmer ikke den følelsen.... Grøss... Alt gikk helt fint, og jeg merket ingen forskjell på ham etterpå.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #14 Skrevet 7. desember 2010 TS her. I natt våknet gutten tre ganger. Vanligvis våkner han 5-7 ganger, så jeg ble bekymret. Tok han derfor med til legen i dag. Legen sa at han er helt fin og at det ikke er grunn til bekymring, men at det var riktig av meg å komme, om ikke annet så for å roe ned meg selv. Dette har vært et helt forferdelig døgn. For en grusom følelse. Og jeg har følt meg pillråtten som mor som klarte å miste ham. Han har begynt å bli så forferdelig sprelsk, og jeg er ikke vant til at jeg må holde ham veldig mye bedre. Dere kan tro jeg skal holde ham hardt og godt heretter! Var også redd for at legen skulle synes at jeg var dårlig mor, men han sa bare at dette skjedde oftere enn man tror. Så nå har jeg altså ringt legevakten OG vært hos legen. Og likevel er jeg fortsatt litt bekymret. Denne forferdelige, forferdelige skrekken klarer liksom ikke helt å slippe taket. Selv om ungen er kvikk og rask og smiler som vanlig.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #15 Skrevet 7. desember 2010 Du har gjort helt riktig, og skrekken blir svakere etterhvert. Selv datt jeg i trapp med babyen min, og jeg tenker på det hver gang jeg går i trapp nå. Uhell skjer, men det er ikke gøy. Sånn er det å ha blitt foreldre, dette er baksiden av medaljen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå