Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest minsin373
Skrevet

Vi og vår levemåte er årsaken til global oppvarming :kjefte:

Skrevet

Vi og vår levemåte er årsaken til global oppvarming :kjefte:

Jeg tror også det, men jeg er ingen ekspert. Dessuten tror jeg spørsmålet er mer komplekst enn det politikerne ser ut til å tro.

Ser man på norske politikere f.eks så snakker alle (unntatt FrP) varmt om CO2-kutt i øst og vest, og hvordan vi borgere bør beskattes for å begrense utslippene. Samtidig så pumpes olje opp og distribueres både til inn- og utland. Generelt sett kan man si at hver eneste dråpe av denne oljen vil før eller siden omdannes til CO2, uansett hvor mye som betales i avgifter.

• Liker 3
Skrevet

Hvor blir det av den globale oppvarmingen? :fryser:

• Liker 3
Skrevet

Dette global oppvarmings/klimaendrings hysteriet er en gigantisk svindel.

Det kan man jo konstatere bare med å se ut av vinduet. Det settes stadig nye kulderekorder i Norge. Faktisk er mesteparten av Europa nå fanget i kuldens grep. Dette da i motsetning til Cancun, hvor klimasvindlerne avholder sitt forhåpentligvis siste møte. De spiser gyllen toast på den varme sanden i Cancun. Klimasvindlerne flopper ut i bikinier og grillmat mens de forsøker å hamre ut en fremtid med rasjonering og mangler for resten av oss. De flyr til Cancun for skattebetalernes (våre) penger, hvor de møter alle sine medsammensvorne fra det mislykkede klimatoppmøtet i København, prester for en dommedagsreligion som nå er samlet til en overdådig sybarittisk fest på vår bekostning. Revene er i hønsehuset.

Men som sagt så er forhåpentligvis denne fantastiske svindelen nå i ferd med å bli avslørt. På klimatoppmøtet i København så kom A-listen av alle politikere. Statsministere og presidenter fra alle verdens land. Til og med verdensstjernen over alle verdensstjerner - Barack Obama - beæret København med sitt nærvær. Nå er det langt mellom stjernene i Cancun. Til og med Jens Stoltenberg - en av verdens verste klimaløgnere - er fraværende i Cancun. Det virker også som om også den løgnaktige pressen forstår at spillet er i ferd med å bli avslørt. Til og med her i Norge, hvor klimaløgnerne har fritt spillerom, er pressedekningen beskjeden.

Det er ikke bare vanlige mennesker som gjennomskuer klimaløgnerne. Japan har gjort det klart at de ikke undertegner noen ny Kyoto-avtale. Og det vil bli umulig å få en Kyoto-avtale gjennom det amerikanske senatet.

Forhåpentligvis blir dette den siste klimakonferansen. Det virker faktisk som om deltagerne ved Cancun nå har mistet viljen til å spille spill for galleriet.

Men hvis du skal gjøre Armageddon - gjør det i Cancun. Apokalypse nå med All You Can Eat Buffet. Paraseiling til Armageddon. Et samlingssted for mangemillionærer og luksusprostituerte. Et perfekt sted for å predike at Enden er nær og at verden går til helvete.

• Liker 2
Skrevet

Det kan man jo konstatere bare med å se ut av vinduet. Det settes stadig nye kulderekorder i Norge. Faktisk er mesteparten av Europa nå fanget i kuldens grep. Dette da i motsetning til Cancun, hvor klimasvindlerne avholder sitt forhåpentligvis siste møte. De spiser gyllen toast på den varme sanden i Cancun. Klimasvindlerne flopper ut i bikinier og grillmat mens de forsøker å hamre ut en fremtid med rasjonering og mangler for resten av oss. De flyr til Cancun for skattebetalernes (våre) penger, hvor de møter alle sine medsammensvorne fra det mislykkede klimatoppmøtet i København, prester for en dommedagsreligion som nå er samlet til en overdådig sybarittisk fest på vår bekostning. Revene er i hønsehuset.

Hæh?

En kan jo godt mene at klimaendring er overdrevet men å argumentere med at vi akkurat nå er inne i en kuldeperiode i Europa er jo temmelig fjernt. Da har en ikke skjønt mye av hvor komplekst klima er. Gjennomsnitts-temperaturen for verden som helhet er vel et noe bedre mål enn gradstokken utenfor stuevinduet ditt.

Klimaendringer eller ikke så synes jeg ihvertfall at det er fremsynt å prøve å venne oss av med avhengigheten til fossilt brensel siden det jo ikke er en evigvarende ressurs. For et land som USA for eksempel burde jo dette være en no-brainer siden mye av pengene de bruker på olje går rett til stater som i realiteten ikke akkurat er deres bestevenner.

• Liker 4
Skrevet

Det snakkes om Global Oppvarming, men jeg kan ikke si jeg merker noe til den. Vinterene er kaldere enn på lenge og så er sannelig sommerene også, og våtere.

Nei, fyre med kull og kjøre masse bil med håp om at det blir varmere.

• Liker 1
Skrevet

Uff, noen måte vi kan fremskynde denne globale oppvarmingen på?? Til sånn omtrent 25 grader ute nååå???

:fryser: brrrr...

• Liker 2
Skrevet

Det kan man jo konstatere bare med å se ut av vinduet. Det settes stadig nye kulderekorder i Norge.

Hvordan definerer du egentlig ordet 'global'?

Ingen klimaforskere vil hevde at global oppvarming forutsetter en konstant stigende temperatur, altså at hvert år vil være varmere enn foregående, å bruke dette som et motargumentargument er idiotisk. Det er trenden og perspektivet som gjelder.

Klima er ekstremt komplekst, men statistikk på hundretusenvis av målinger fra tusenvis av steder rundt på kloden over en årrekke underbygger klimaforskernes hypoteser. Da nytter det ikke å komme med kulderekord fra Røros og tro at klimaet blir kaldere.

• Liker 2
Skrevet

Ikke bare utenfor mitt kjøkkenvindu at det er kaldt. Det var målt minus 30 i Sveits, noe som var kaldeste novemberdag på 45 år.

Skrevet

Hvor faen blir det av den globale oppvarminga?

Datoen viser 7. desember og ute blåser det iskald vind mens gradestokken viser -22 blå grader. Inne var det +16 med varmepumpe og før jeg tente opp i ovnen. Nå har jeg klart å presse det opp i 18,7 – vi bor i et trekkfullt hus.

Hvor faen blir det av den globle oppvarminga de har lovet oss? Tia da jeg kan gå ut på verandaen som snart vil bli bygga, og plukke bananer direkte fra palmetrærne vi planta mellom ripsbuskene? Tia da en hvit jul bare eksisterer på julekort? Tia da man tør å plante blomster som ikke tåler frost, fordi man vet at det ikke kommer en frostnatt på flere titalls tusen år…?

Global oppvarming my ass…

Jeg tror jeg går ut og lar dieselbila mi gå et par timer på tomgang, jeg. Kanskje det hjelper litt… på oppvarminga globalt, altså… ja.

Skrevet

Ikke bare utenfor mitt kjøkkenvindu at det er kaldt. Det var målt minus 30 i Sveits, noe som var kaldeste novemberdag på 45 år.

Målinger viser at 2010 er globalt sett det varmeste året som er målt (delt med 1998).

Dette er ikke noe bevis for global oppvarming på noen måte men det viser at lokale temperatursvigninger og global temperatur ikke følger hverandre nødvendigvis. Hvis temperaturøkning fører til mere ustabilt klima som gir utslag både i ekstrem kulde og ekstrem varme lokalt.

Personlig er jeg hverken spesielt troende eller ikke-troende, MEN vi dumper jo en masse CO2 ut i lufta på kort tid som har vært tatt ut av atmosfære i lang tid. Det er noe naivt å være bastant på at det helt sikkert ikke har noen virkning på klima. Føre var prinsippet sier at det muligens kan være lurt å prøve å gjøre noe med det.

Når vi i tillegg UANSETT burde begynne å se etter alternative energikilder på grunn av peak-oil og sterkt økende energiforbruk på global basis, ja da er saken klar i mine øyne.

Kineserne har skjønt det, de vet at det ikke finnes ressurser nok til at hver kineser kan kjøre bensinbil så de satser svært aggressivt på fornybar energi. Om så global oppvarming viser seg å være tull så vil de være ledende i verden på fornybar energi når oljeprisen etterhvert uungåelig begynner å gå opp.

• Liker 1
Skrevet

Hvor faen blir det av den globale oppvarminga?

Datoen viser 7. desember og ute blåser det iskald vind mens gradestokken viser -22 blå grader. Inne var det +16 med varmepumpe og før jeg tente opp i ovnen. Nå har jeg klart å presse det opp i 18,7 – vi bor i et trekkfullt hus.

Hvor faen blir det av den globle oppvarminga de har lovet oss? Tia da jeg kan gå ut på verandaen som snart vil bli bygga, og plukke bananer direkte fra palmetrærne vi planta mellom ripsbuskene? Tia da en hvit jul bare eksisterer på julekort? Tia da man tør å plante blomster som ikke tåler frost, fordi man vet at det ikke kommer en frostnatt på flere titalls tusen år…?

Global oppvarming my ass…

Jeg tror jeg går ut og lar dieselbila mi gå et par timer på tomgang, jeg. Kanskje det hjelper litt… på oppvarminga globalt, altså… ja.

Sier ordet -global- oppvarming deg noe? Nei, det betyr ikke at det blir varmere rett utenfor stuedøra di, men at man har oppleved en økning i den globale gjennomsnittstemperaturen når man sammenligner med tidligere målinger. Helt utrolig hvordan dette misoppfattes.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fant jeg et sted:

What is global warming?

Global warming is when the earth heats up (the temperature rises). It happens when greenhouse gases (carbon dioxide, water vapor, nitrous oxide, and methane) trap heat and light from the sun in the earth’s atmosphere, which increases the temperature. This hurts many people, animals, and plants. Many cannot take the change, so they die.

Innlegget er endret iht. kopiretten. Resten kan leses her.

Phaedra,mod

Som en overnevnte skrev her, så tyder det på at så lenge man får det varmt her i Norge og kan sitte med palmer rundt seg, så gjør det ingenting om resten av verden går til helvete.

Who cares, synes å være passende beskrivelse på mange.

Takk for at dere ødelegger livet mitt.

Endret av Phaedra
  • Liker 1
Skrevet

Fant jeg et sted:

Når du argumenterer mot klimaskeptikere må du passe på å holde innleggene på maks 2 setninger uten alt for mye tegnsetting, slik at det er lettfattelig og ikke tar for lang tid å lese. 3 sekundersregelen passer godt her også. Dessuten må du ikke argumentere for bredt eller adressere flere tema, ettersom dette krever at man ser ting i sammenheng og gjør det vanskeligere for klimaskeptikeren 'å hoppe fra sten til sten' (se religionsdebattene) ettersom argumentene tilbakevises.

• Liker 2
Skrevet

Hvor blir det av den globale oppvarmingen? :fryser:

Det er noe visse mennesker må lære seg

Global oppvarming er ikke en lokal ting. At det er kaldt i Norge i November og på vinteren er ikke noe bevis på at det ikke er global oppvarming. Herregud menneske det er Norge det er alltid kaldt på denne tiden av året. Eller tror du at vi lever i AUstralia hvor det er sommer nå i andre deler av verden er det varmt. At det er kaldt i Norge og på den nordlige halvkule er ikke bevis på at global oppvarming er løgn. Jeg skal nå fortelle hvorfor det er kaldt her og dette kan komme som et sjokk det er kaldt fordi det er VINTER

Jorden blir varme dette er bevist. Om det er menneskeskap etter naturlig det er en annen sak.

• Liker 3
Skrevet

Det snakkes om Global Oppvarming, men jeg kan ikke si jeg merker noe til den. Vinterene er kaldere enn på lenge og så er sannelig sommerene også, og våtere.

Nei, fyre med kull og kjøre masse bil med håp om at det blir varmere.

De fleste i Rogaland vil nok enes om at sommmeren i år var lite å skrive hjem om. Det var sjeldent varmt og behov for å kaste seg i havet for nedkjøling, og kun åtte dager hadde temperatur over 20 grader på Sola i juli. Likevel var gjennomsnittstemperaturen i juli 16,1 grader: 1,9 grader over normalen for juli.

Vi har som idivider veldig selektiv hukommelse, og en hukommelse som fungere dårlig når det gjelder å avgjøre om det er kaldere eller varmere nå enn før. Da er det bedre å sjekke dagbøkene for å finne ut om det faktisk stemmer. Eller bruke værdata fra Metrologisk institutt.

• Liker 1
Skrevet

Bli skremt over at så mange mennesker ikke evner å forstå forskjellen på vær og klima.

Og så skulle jeg ønske at flere så alle mulighetene som ligger i grønn verdiskaping.

Miljøbevissthet trenger ikke å være en byrde, en unnlatetlsesynd vi må betale - men et enormt potensiale for vekst og utvikling, sunnere mat og dyrevelferd, arbeidsplasser og ny teknologi, god distriktspolitikk og bedre helse.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bare lurer på hva som var årsaken til klimaendringene før menneskene lærte å kjøre bil, jeg :sjenert:

Kjørte steinaldermenneskene så lite bil at det ble istid?

Hva med de andre sykliske svingningene klimaet på jorden har hatt før vi mennesker i det tatt dukket opp på scenen?

Blir så oppgitt, klimaendringer er helt naturlig, men det evner tydeligvis ikke folk å se. Og politikerne er storfornøyde, her kan man tyne befolkningen for enda en avgift. Hipp hurra :bursdag:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg bare lurer på hva som var årsaken til klimaendringene før menneskene lærte å kjøre bil, jeg :sjenert:

Kjørte steinaldermenneskene så lite bil at det ble istid?

Hva med de andre sykliske svingningene klimaet på jorden har hatt før vi mennesker i det tatt dukket opp på scenen?

Blir så oppgitt, klimaendringer er helt naturlig, men det evner tydeligvis ikke folk å se. Og politikerne er storfornøyde, her kan man tyne befolkningen for enda en avgift. Hipp hurra :bursdag:

Teskje:

Ja, klimaet er i stadig forandring, forskjellen er at denne klimaendringen er framprovosert av oss mennesker og at den vil gå i et mye, mye hurtigere temmpo enn de naturlige klimaendringene.

Dette vil få fatale konsekvenser for vårt og våre etterkommeres livsgrunnlag på jorda, derfor er vi nødt til å foreta oss noe.

For å si det sånn, hvis det står 100 personer utenfor huset ditt og 99 av dem roper til deg at du må komme deg ut fordi huset ditt brenner, vil du velge å høre på den ene som sier at det ikke er noe å bekymre seg over?

Det finnes noen få forskere som mener at de klimaendringene vi nå ser ikke er menneskeskapte, men omtrent 95% av alle seriøse klimaforskere sier det motsatte. For å være på den sikre siden mener heldigvis de aller fleste av oss at det lureste er å høre på den overveldende majoriteten som mener dette er et alvorlig problem. Bedre kjent som føre var prinsippet.

Så er forskerne både uenige om og usikre på hvor lang tid dette vil ta og hvilke konsekvenser det vil få og hvilke områder som er mest utsatt, men det endrer ikke det faktum at dette er et problem som må løses.

Så er jeg enig med deg i at å kaste avgiftskroner etter miljøet ikke løser noen verdens ting - men det er sånn Arbeiderpartiet har for vane å gjøre men det trenger ikke være sånn.

Grønn teknologi og næringsutvikling er fornuftig og økonomisk gunstig uansett klimaproblemer eller ei.

Endret av Salamandra
  • Liker 4
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...