Gå til innhold

Min datter blir beskyldt for å være satanist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om skola min datter går på bryter loven?

Jeg har ei datter på 14 som kler seg bare i svart og bruker mye mørk sminke og ser kanskje litt småskummel ut. Ja, noen vil sikkert tenke satanist. Men det er hun ikke.

Nå har hun i en måned måtte sitte hos helsesøster og prate ut der skola beskylder henne for det ene og det andre. Helsesøster har sagt at de vil ikke ha satanister og den slags på skola. Helsesøster og også rektor har sittet med henne til hun faktisk har begynt å gråte og dette er ikke noe jeg har fått vite om før i dag (av skola). De har sagt til dattera mi at hun ikke trengte å si noe hjemme. I over en time hver dag i en måned så har min datter hatt samtaler med helsesøster om ting som ikke har rot i virkeligheten der hun har presset min datter til å inrømme at hun trenger hjelp og at hun kanskje må tvangsinnlegges.

For ei uke siden så var det noen som prøvde å tenne på ei kirke nerme skola og skola mener visst at det er min datter som har gjort det. I dag så ble jeg kontaktet av skola der de sier at min datter må gå til psykolog for dette kan ikke fortsette. Og de truer med barnevern hvis vi nekter. Skola påstår at hun driver med satanisme, er satanist (uten å gå i detaljer), de sier hun er deprimert siden hun sitter å gråter hos helsesøster, de sier hun driver med selvskadning og at hun er et vrak psykisk.

Jeg tror ingen ting på dette eller at min datter skal ha tent på ei kirke. I følge skola så er hun hovedmistenkt av politiet. Men ville ikke jeg ha fått beskjed da av politiet? Noe jeg ikke har fått.

Jeg vet ikke hva skola prøver på her, men det virker som de tror min datter sliter noe veldig, noe hun ikke gjør. Skola har vel ikke lov til dette?

Og nå tør ikke min datter å gå på skola heller.

Hvordan skal jeg få en slutt på dette? Skal jeg bare la skola tilkalle barnevernet så de kan se selv at min datter er helt normal? Eller er det en dårlig idè?

Var i et møte med skola i dag og for meg virker det som det er helsesøster som driver dette, mens rektor sditter mer i bakgrunnen og sier ja og nikker på hodet.

Er det noen som har noen gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, seriøst? Det er så utrolig mange som kler seg slik i dag at det burde ikke være et problem for skolen. Dessuten kan man ikke si at alle som går i svart er satanister...og OM hun hadde vært satanist så trenger ikke det betyr at hun fyrer opp kirka. På tide med litt oppdatering på hva satanisme faktisk er..

Jeg hadde dratt personlig til skolen og fortalt dem at de har absolutt ingenting med hennes tro å gjøre. Det finnes absolutt ingenting som tilsier at hun er det ene eller det andre og så lenge de ikke har håndfaste bevis på at hun har fyrt opp kirka så kan de bare holde kjeft med løgnene de sprer. Jenta er ikke syk fordi om hun kler seg i svart (noen vil si at de som kler seg i svart ofte har psykiske problemer, men det vil jeg også si er fordommer, jeg kjenner flere som kler seg slik, som er sunne ungdommer med sunne interesser, gode venner og trygg familie, de kler seg slik fordi de kler seg slik og tester ut grenser).

Kontakter dem barnevernet så vil forhåpentlig barnevernet se at det ikke ligger noe annet bak en tåpelige fordommer og synsinger. Barnevernet er faktisk ikke så dumme som mange liker å tro, så de sjekker ting faktisk opp før de griper inn og tar ungen.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Oi oi!

Jeg ville ikke tilatt dette om jeg var deg! Du må rett og slett avtale et møte med skolen hvor du forklarer at det de påstår ikke har rot i virkeligheten.

Du sier du har vært i et møte allerede, men det virker ikke som om du snakket tydelig nok.

Jeg var også svartkledd med masse sminke da jeg var fjorten, og mange av mine medelever trodde jeg var satanist. Men lærerne jeg hadde var forståelsesfulle og snille mot meg, og det var aldri noe problem. Dattern din fortjener bedre enn det hun møter på skolen nå!

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har nettopp vært i et møte. Ble ganske så overkjørt av dem og sa jeg noe så bare hevet de, hovedsaklig helsesøster, stemmen bare. Og er dessverre kanskje litt for sjenert av meg.

Men skal se om jeg kan få tak i faren til min datter og få han til å bli med på en møte.

Skrevet

Oi oi!

Jeg ville ikke tilatt dette om jeg var deg! Du må rett og slett avtale et møte med skolen hvor du forklarer at det de påstår ikke har rot i virkeligheten.

Du sier du har vært i et møte allerede, men det virker ikke som om du snakket tydelig nok.

Jeg var også svartkledd med masse sminke da jeg var fjorten, og mange av mine medelever trodde jeg var satanist. Men lærerne jeg hadde var forståelsesfulle og snille mot meg, og det var aldri noe problem. Dattern din fortjener bedre enn det hun møter på skolen nå!

Jeg var også en av dem svartkledde..og masse sminke.

Men jeg opplevde aldri at neon kalte meg satanist, det var mer "åå, jævla emo"..men hey, jeg likte svart, jeg testet ut grenser og leita etter meg selv. Jeg er registrert i human-etisk forbund, så satanist er jeg definitivt ikke. Noen forandrer stil etterhvert, andre fortsetter å kle seg i svart. La nå jenta få lov til å kle seg som hun vil (det var til skolen og ikke deg TS)

Skrevet

Er det bygdedyret som har for lite å ta seg til? Ser ikke helt for meg at dette skjer i en by, kanskje med unntak av Egersund.

Skolen bør ta seg en bolle og innse at de svartkledde ofte er minst like oppegående som den fargesprakende majoritet.

Hvordan klarer din datter seg karaktermessig?

Skrevet

Karaktermessig så går det vel stort sett greit vil jeg tro. Hun ligger for det meste på 4-ere, noen treere. Har pratet med klasseforstandreen (som ikke er rektor eller helsesøster) før og han har bare sagt positive ting om henne. Sliter kanskje litt matte.

Skrevet

Jeg hater å være den som spør om dette, men er du sikker på at skolen ikke har grunn for å si det de sier? VET du med sikkerhet at datteren din ikke er selvskader - har du sett kroppen hennes nylig? Vet du med sikkerhet at hun ikke er deprimert? Jeg sier ikke på noen måte at hun tente på kirken, men kan du være sikker på at ikke noe av det andre stemmer? Nå aner ikke jeg hvor du er fra, men jeg trodde Norge generelt var ganske klar over at folk kan kle seg i sort uten å være satanist...

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde jeg ikke funnet meg i i det hele tatt hadde det vært mitt barn. Det er rett og slett usmakelig oppførsel av skolen. Hun er jo under 18 år og dermed et barn, jeg mener hun burde bli tilbudt at foreldre kunne blitt med.

Kontaktlærer hadde flere samtaler med meg og beskyldte meg både for å ha anoreksia og bevist gjøre det dårlig på prøver. Dette hadde null rot i virkeligheten, men husker hvor overkjørt jeg følte meg som 14-15 åring.

Du får snakke med barnefaren, så kan dere forberede et møte sammen. Og for all del hvis datteren din at du støtter henne!

Og du kan jo selv ta kontakt med politiet og spørre om det stemmer det skolen sier? I mine ører skurrer det isåfall litt at politiet ikke har kontaktet dere når hun også er under den kriminelle lavalderen.

Ble litt rotete dette, men nettopp enkeltsaker som dette som gjør at jeg ikke har lyst å sende fremtidige egne barn inn i den norske skolen :kjefte:

Skrevet

Hadde dette vært min datter, og det meste håndfaste beviset de hadde for den kirkebrenninga var at hun gikk med svarte klær og svart sminke, så ville jeg har sendt en epost til rektor om at de kom til å høre fra min advokat, og at all kommunikasjon ville gått igjennom h*n.

Nå er ikke så sterk når det gjelder lover, men jeg ville tro at dette var trakassering, siden hun blir tatt vekk fra timer HVER ENESTE DAG for at de skal prøve å finne noe som kan gjøre at jenta blir "normal"?.. De fleste ungdommer trenger å freake seg selv ut når de er i den alderen, prøve å finne tilhørlighet, trenge å skille seg ut, og mange trenger å vise at de ikke er en av "sauene" (Les: Saueflokkmentalitet).

Min mening er at samtlige 14-15-16åringer trenger psykologer, for det er mye som skjer både i hodet og livet deres i den tiden, men som sagt, hvis skolen argument er at hun er lite fargerik i klesveien, så er ikke det et godt nok argument for meg. Er hun selvskader, ja da burde hun ha en psykolog. Men ettersom jeg skjønner så har de ingen håndfastebevis på det heller?

Er forresten problemet at hun ikke tror på Gud, eller at hun tror på "Satan"? Noe som forsåvidt er kjempeteit, da det ene ikke kan eksistere uten det andre.

Og for dere som ikke vet: Satanisme er en tro der de istedet for å sette Gud(eller hvem som helst) i sentrum, så setter de seg selv. Satanisme er egentlig egoisme, kort fortalt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Satanisme

Skrevet

Vel, om hun så var satanist, så er dette et godkjent trossamfunn, og religiensforfølgelse og diskriminering på basis av tro er forbudt etter norsk lov.

En time hver dag, uten at foreldre informeres, og avhørt for kriminelle handlinger uten foreldre og politi tilstede? Dette høres ut som på grensen til psykisk terror.

Likevel er det litt foreldres jobb å tro det beste om sitt sorte gull, men lytt litt til hva omverdenen sier. Det er ofte veldig ulik oppførsel når mor er med, enn når de er frittgående. Hun vil selvsagt vri det hele til sin fordel, så du bør sjekke litt rundt, uten piggene ute. Likevel er det uhørt at hun holdes så mye tilbake uten at du informeres. Det er din jobb å oppdra henne. Jenter i den alderen trenger ikke svarte klær og mascaraoverdose for å være noen monstre der ute.

• Liker 1
Skrevet

Hadde hun vært selvskader så vil jeg tro at hun ville hatt arr eller sår. Vi var i syden i høstferien og da så jeg henne i bikini og hun hadde ingen arr da. Ser også armene hennes når hun er hjemme og ser ikke noe da heller. Hun dusjer ikke etter gymmen på skola så jeg er temmelig sikker på at jeg ser mer av kroppen hennes enn det noen på skola gjør så hvor de har fått det for seg at hun driver med selvskadning forstår jeg ikke. Hun sier også hun ikke gjør det eller at hun deprimert og jeg ser ingen grund til å ikke tro henne. Alt peker til at hun har det bra. Hun er i hovedsaklig bare hjemme (noe hun valgt selv mer eller mindre) også så jeg kan si at jeg har henne under oppsikt (ikke misforstå den). Så jeg tror jeg kan trygt si at jeg ville vist det om noe var galt.

Men om det var, burde ikke da skola sagt i fra? De har hatt samtaler med henne i en måned uten at jeg har fått vite noe og har sagt til henne han hun ikke skulle si i fra hjemme.

Men har sklen lov til det? Hun er jo mindreårige så jeg trodde jo at skola var pliktig til å si i fra hjemme?

Gjest Galithralia
Skrevet (endret)

Vet du jeg hadde laget et H****** rabalder jeg! :kjefte: At skolen holder på ungen din i en time flere ganger i mnd og prøver å få henne til å innrømme ting som ikke er sant, eller i legge henne psykologiske problemer - det hadde fått meg til å se rødt. De har ingen rett på å holde jenta di der og så komme med så voldsomme anklager, de har ingen bevis for å si det der.

Avtal et nytt møte, der du må stå opp for deg selv og din datter. Gjør det veldig tydelig at din datter ikke skader noen eller seg selv (det virker som du er sikker på det), og hvis de kommer med flere sånne anklager så anmelder du dem. Hvis de kan true med barnevernet så kan du true med politianmeldelse og gå til media. Det hadde jeg ikke tolerert

Endret av Galithralia
  • Liker 1
Skrevet

jeg ser bare ett stort faretegn her, og det er helsesøsteren.

ikke bare kommer hun med fullstendig kunnskapsløse og ekstreme beskyldninger, men hun sier også at jenta "Ikke trenger å si noe hjemme".

HVA??

jeg hadde tatt kontakt med advokat, så forbanna hadde jeg blitt over dette.

det er jo trakassering av din datter.

om det så var henne som stod bak eller var medskyldig i denne kirkebrannen - så er det politiets oppgave, og slett ikke helsesøsters oppgave å ta tak i.

jeg var selv en av de som likte å kle meg i rocka/mørke klær, mørk sminke - og hørte på musikk som fikk bedehusgjengerne til å få angstpanikk.

hvorfor gjorde jeg det? fordi jeg synes det var fint - og jeg følte meg ikke komfortabel i den "blonde bimbo-stilen", og det handlet mye om at jeg synes slike kvinner var fullstendig uselvstendige. det ville ikke jeg være.

jeg fikk bra karakterer - var personlig kristen(men selvfølgelig satanist ifølge de ekstremt religiøse). idag som etablert 30åring hører jeg fortsatt på den samme musikken, har mastergrad og bra karriere, har vært superengasjert i humanitære organisasjoner og alt det der.

men jeg er fortsatt å finne på de tyngste rockekonsertene, minus de mørke klærne.

min mor pleide bare å si at vi likner på søte små hekser :fnise:

jeg er veldig glad for at jeg var i et slikt miljø i tenårene, fordi gutta der var usedvanlig snille og greie uskyldige gutter. aldri noe gruppepress på noe som helst, i motsetning til de andre gjengene som virker utad mer "normale". derimot opplevde de gjerne mer drikke- og sexpress enn vi andre gjorde.

var jo langt mer fokus på individualisme hos "oss" enn hos "dem".

men jo, jeg hadde det ikke helt bra på den tiden - men det handlet om helt andre ting, og slik har det jo vært i perioder siden også. slik er det for alle.

jeg kjenner flere selvskadere, og de får veldig synlige arr. og foreldrene deres krevde aldri innleggelse......selvskading er fordi du har det vondt i sjelen, ikke fordi du er psykotisk kirkebrenner. spiseforstyrrelser er jo også selvskading, men ingen beskylder dem for kirkebrenning?

jeg klarte nok selv å sette på plass både jevnaldrende og voksne som forsøkte å sette merkelapp på meg - men dattera di har nok møtt på ei helt ekstrem dame her.....

jeg ville først undersøkt med politiet om det faktisk stemmer at dattera di er innblandet i denne saken, så ville jeg faktisk anmeldt saken til både skolestyre og politi.

krevd å få dama fjernet.

ikke for å lage unødig bråk - men fordi hun tydeligvis er fullstendig uegnet i jobben sin og potensielt kan(og har gjort) skade.

Skrevet

SKOLEN!! Ikke skola.... :klaske: (du skriver alt annet perfekt så skjønner ikke hvorfor du skriver skola, sorry måtte bare)

Over til det andre jeg ville ha forhørt meg med en advokat som hu over her sier, før skolen går lenger i anklagene sine og ødelegger helt for jenta!!

Lykke til håper dere finner ut av det :klem:

Skrevet

Hun dusjer ikke etter gymmen på skola så jeg er temmelig sikker på at jeg ser mer av kroppen hennes enn det noen på skola gjør så hvor de har

Hvorfor dusjer hun ikke etter gymmen på skolen da? Med mindre gymtimen er skoledagens siste time blir hun da sittende og stinke ut hele klasserommet.

Prøv å se saken fra skolens side også: Det at din datter ikke dusjer etter gymmen forsterker jo bare deres mistanke om at jenta er selvskader.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor dusjer hun ikke etter gymmen på skolen da? Med mindre gymtimen er skoledagens siste time blir hun da sittende og stinke ut hele klasserommet.

Prøv å se saken fra skolens side også: Det at din datter ikke dusjer etter gymmen forsterker jo bare deres mistanke om at jenta er selvskader.

Det der er bare teit...min bestevenninne dusjet heller aldri etter gymmen på skolen, men det var fordi hun ikke likte å vise seg naken foran de andre. Ikke noen selvskader pga. det.

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om det er mer regelen enn unntaket at man lar være å dusje på skolen for tiden.

• Liker 1
Skrevet

Det virker som om det er mer regelen enn unntaket at man lar være å dusje på skolen for tiden.

I see. Tidene har forandret seg, ser jeg. Føler meg gammel nå. :fnise:

Da jeg gikk på skolen var det utenkelig å ikke dusje; du ble uglesett om du ikke gjorde det.

Helt greit synes jeg; det ER ekkelt å sitte ved siden av en stinkbombe i et klamt klasserom.

Gjest Galithralia
Skrevet

Det kommer kanskje litt ann på når på dagen gymtimen er? Vi hadde som regel gymtimen de to siste timene på fredag - da var det mange som droppet dusjen og heller dusjet når de kom hjem.

Tror nok du ville ha bli sett litt rart på om du ikke dusjet hvis gymtimene var midt på dagen ja.

Men uansett - hvis det er dette helsesøsteren baserer sin diagnose på, så er det et rimelig tynt grunnlag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...