Gjest Trøtt Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Er det noen som har erfaring med Citalopram og noen andre merker som kan sammenlignes? Jeg opplever at jeg blir kvitt de store svigningene og det meste av irritasjonen med Citalopram, men jeg blir litt for sløv. Dvs at jeg blir lettere trett, og litt for mye innesluttet, noe som jo også gjør at jeg blir irritabel men på en annen måte. Uten tablettene så får jeg "indre uro", dvs blir kjempeirritabel i kroppen og deprimert. (Hjelper ikke å forsøke å trene det bort...) Har prøvd Wellbutrin Retard, men det hjalp ikke.
BlackOPearl Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Hei! Jeg bruker Cipralex og fikk en gang Escitalopram, som er synonympreparatet til Cipralex, på apoteket. Det fikk jeg gratis på blå resept. (Måtte bet over kr 500;- hvis jeg ville ha Cipralexen) De sa det skulle ha samme virkestoff, bare at Escitalopramen var billigere. Jeg følte slettes ikke at det var samme slags medisin! Jeg ble rett og slett psykisk utafor igjen og følte jeg fikk samme symptomer som hvis man slutter brått med tablettene. Måtte få fastlegen til å skrive på resepten at jeg ikke kunne bruke synonympreparatet. Så jeg skjønner at du kan merke forskjell på tablettene du tar du og.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå