AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Del Skrevet 6. desember 2010 Har flyttet inn i ny leilighet (Bergen sentrum), og skal nå velge strømleverandør. Men ingen vil ha meg, fordi jeg har betalingsanmerkning! Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanselot Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Har flyttet inn i ny leilighet (Bergen sentrum), og skal nå velge strømleverandør. Men ingen vil ha meg, fordi jeg har betalingsanmerkning! Hva gjør jeg nå? Gjør opp for deg, så fjernes betalingsanmerkningen der du har den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 Har du spurt om det er mulig å få en a-kontoavtale? Da forskuddsbetaler du i all vesentlighet strømmen og det innebærer vel en lavere risiko for selskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
champi Skrevet 6. desember 2010 #4 Del Skrevet 6. desember 2010 hadde litt samme problem, fikk ingen avtale siden jeg var student og ingen inntekt.. redningen ble en reklame på tv; av send sms og bytt strømleverandør i dag-slaget. deilig, etter flere år med svindyr strøm! gul heter den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Del Skrevet 6. desember 2010 eller telinet der fikk jeg opprettet avtale med feil navn og fødselsår. Så tror ikke de sjekker så godt (men ikke førstevalget, da jeg ser de har anmerkninger både hos forbrukerombudet og elklagenemda pga. bindingstid...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 6. desember 2010 #6 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg syns det er merkelig at de kan nekte deg å tegne strømabbonement. Man må jo ha strøm? Man kan jo ikke nektes bilforsikring idag, selv om man har betalingsanmerkning, og jeg vil da si at strøm er en større livsnødvendighet enn bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Del Skrevet 6. desember 2010 Med betalingsanmerkninger får man bare strøm på leveringsplikt, og det er veldig dyrt. Samme med forsikring, man får vanligvis avtale, men må betale mye mer. (Noe som resulterer i at man får enda dårligere økonomi.) Ingen du kjenner godt som er villige til å stå ansvarlige for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg lurer på om man nekter personer både forsikring og strøm ved generelle betalingsanmerkninger, eller fordi at man har anmerkninger hos de leverandørene man skal kjøpe strøm eller forsikring hos? Må si at jeg selv har betalingsanmerkninger fra lang tid tilbake, men har ingen problemer med å få hverken strøm eller forsikringer. Selvsagt er jeg nøye med å overholde betalingsfristene på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulling Skrevet 7. desember 2010 #9 Del Skrevet 7. desember 2010 Det er opp til leverandøren hvilke kredittkrav de har for at man skal kunne bli kunde hos de. Du kunne prøvd Telinet, fjase selskap. Men da får du i hvertfall strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #10 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg lurer på om man nekter personer både forsikring og strøm ved generelle betalingsanmerkninger, eller fordi at man har anmerkninger hos de leverandørene man skal kjøpe strøm eller forsikring hos? Må si at jeg selv har betalingsanmerkninger fra lang tid tilbake, men har ingen problemer med å få hverken strøm eller forsikringer. Selvsagt er jeg nøye med å overholde betalingsfristene på disse. Du har vel nå betalt det kravet som ga deg betalingsanmerkning? Det betyr jo at det er slettet. Er heldigvis ikke sånn at det blir stående til evig tid. Til TS Jeg hadde spurt de ulike strømselskapene om det var mulig å forhåndbetale strømmen slik at de er villig til å levere til deg. I tillegg så hadde jeg sjekket opp om det var mulig å låne penger slik at du får betalt inkassosaken din og at dermed betalingsanmerkningen blir slettet. Alternativet er om f.eks. foreldre kan bestille og stå ansvarlig for regningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå