Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det ser så enkelt ut å bare sette opp langt hår med en pinne, litt sånn kinainspirert :) Men ikke så enkelt når jeg forsøker, så tips mottas gjerne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg klarer å forklare det bra, men:

jeg pleier å holde håret med venstre hånd som om jeg skal sette det opp i en hestehale, trer pinnen under håret med høyre hånd, og tvinner det så rundt et par-tre ganger (er lettest å tvinne med klokken når jeg bruker høyre hånd synes jeg). Stopper tvinninga med spissen på pinnen pekende opp, og stikker den så ned gjennom tvinninga innerst ved hodebunnen. Det er viktig å ikke tvinne for stramt, for da får du ikke til det siste steget. :gjeiper: Og om det blir for løst vil den dette ut hele tiden, må bare prøves litt fram der.

Noen ganger foretrekker jeg å sette pinnen på skrå istedet for ovenfra-og-ned til slutt, og dytter en annen pinne igjennom på skrå fra andre siden. Det ser finere ut, men jeg har nå knukket noen pinner på den måten når de har blitt liggende i klem mot hverandre...

Skrevet

Tusen takk :), denne skal forsøkes :)

Skrevet

Så bra. Om du får problemer er det bare å spørre igjen, jeg går ofte med hårpinner, og selv om forklaringer kanskje ikke er min sterkeste side har jeg mye erfaring med kombinasjonen hår og pinner. Eller hår og penner, for den saks skyld, veldig praktisk som student. :fnise:

Skrevet

Jeg er veldig dyktig på å sette opp håret med pensler. "Yrkesskade" etter tegning, form og farge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...