goille Skrevet 6. desember 2010 #1 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei Jeg har da ikke brukt brunkrem o.l. på flere år og må ærlig innrømme at jeg trenger hjelp i denne jungelen av merker Jeg er ute etter noe som dekker ujevnheter i huden og som kan brukes i dagslys uten at det vises...finnes det noe slikt? Ser at mange snakker om mineralfoundation... kan noen ta seg tid til å forklare meg hvordan denne virker? Jeg husker jo tilbake til min ungdom da det var pudder som var det store...vi så jo alle ut som vi gikk med ullteppe i ansiktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 6. desember 2010 #2 Del Skrevet 6. desember 2010 Foundation, mener du? Hvordan er hudtypen din, da? =) Er du veldig lys i huden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JP86 Skrevet 6. desember 2010 #3 Del Skrevet 6. desember 2010 mineral er "natulig"produsert sminke. eller så virker den som en vanelig brunkrem. test ut flere forskjellige farger å se hvem som passer din hudfarge best. noen er veldig opptatt av merke andre ikke. men spør betjeningen der du vil kjøpe de skal vite å klare å finne den rette til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goille Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 6. desember 2010 Sikkert foundation jeg mener ja, kalte det bare brunkrem i min tid :gjeiper: Jeg er vel ikke blandt de blekeste, men ikke akkurat solbrun heller Det jeg tenker på er jo at nå når det er snø ute blir det så veldig synlig om man bruker feil type, samtidig trenger jeg sårt noe som får meg til å se lit "freshere" ut, selvfølelsen trenger en kickstart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yasi Skrevet 6. desember 2010 #5 Del Skrevet 6. desember 2010 Sikkert foundation jeg mener ja, kalte det bare brunkrem i min tid :gjeiper: Jeg er vel ikke blandt de blekeste, men ikke akkurat solbrun heller Det jeg tenker på er jo at nå når det er snø ute blir det så veldig synlig om man bruker feil type, samtidig trenger jeg sårt noe som får meg til å se lit "freshere" ut, selvfølelsen trenger en kickstart Du kan jo kanskje bestille noen prøver før du eventuelt går for en fullsize Everyday Minerals og Tikei er to mineralfoundations jeg er veldig fornøyd med. Dersom du bestiller flere vareprøver kan du ta en kost og lage en strek på kinnbenet ditt med hver av disse. Deretter kan du vente litt, så går du ut i dagslys og ser på de forskjellige strekene. Den som syns minst (altså den som smelter best inn i huden din) er din perfekte match Det er lurt å prøve ute i dagslys, for som du sier kan det fort bli fargekluss nå som det er så sterkt lys ute.. Lykke til =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #6 Del Skrevet 6. desember 2010 Når man snakker om hudtype så skal man ikke tenke på farge, men hva slags type hud man har; normal, tørr, kombinasjonshud, sensitiv, etc og deretter se etter en foundation basert på hudtypen. Det som ser pent ut på meg, behøver ikke se like pent ut på deg. Og den foundationen du bruke for 5 år siden behøver ikke passe deg nå,siden hudtypen forandrer seg. Nå vet ingen av oss helt åssen huden din ser ut og kjennes, men jeg anbefaler at du prøver både mineralfoundation og flytende foundation og kjenne forskjellen,og dermed bestemme deg hva som passer din hudtype best. Både flytende foundation og mineralfoundation kan gi like god naturlige look, avhengig av at du velger den rette typen for din hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yasi Skrevet 6. desember 2010 #7 Del Skrevet 6. desember 2010 Her er det så vidt jeg fikk med meg ikke snakk om hudtype. TS ville ha en foundation som så naturlig ut på henne og ikke vistes Det finnes ulike formulaer tilpasset ulike hudtyper, så det er jo bare å se an. Lese litt om produktet før man eventuelt kjøper.. Derfor jeg også nevnte at det er lurt med noen vareprøver TS, dersom du er interessert kan du lese mitt innlegg om mineralmakeup her. Der har jeg skrevet litt om hva mineralmakeup egentlig er.. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
goille Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 6. desember 2010 Takker alle for svar Kommer til å bestille vareprøver på forskjellige typer å teste ut i dagslys... skal bli spennende å prøve å være litt mere kvinne igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #9 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg har sluttet med slikt brunkrem og pudder. Skikkelig tørr og skjellete i huden, alle ser jo at man har smørt det i trynet, og det ser ikke bra ut. Jeg bruker istedet å gjøre følgende 1. Dove beauty body lotion med litt bruningsnyanse i som fuktighet under sminke(oioi, Ja, du hørte riktig, Dove) 2. Primer 3. Bruker Clarins Liquid Bronze Self Tanning som gir en fin flyt i fargen uten å være overdådig. Sånn ser jeg normal ut =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 6. desember 2010 #10 Del Skrevet 6. desember 2010 eg ville anbefalt å gått til en sminkebutikk og bare fått hjelp der til å finne den rette fargen til huden din.er altid det lureste viss man ikke er sikker på ka farge man bør ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 6. desember 2010 #11 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 7. desember 2010 #12 Del Skrevet 7. desember 2010 Gå gjerne til en sminkebutikk og få hjelp. Bare pass på at du snakker med en "voksen" som har litt peiling. Ikke bare en ekstrahjelp som kun er der for å tjene ekstra penger til husleien og studentkroa, og har null peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå