Gå til innhold

Bilde redigeringsprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale et bra bilde redigeringsprogram, gjerne noe lett forståelig for en nybegynner som meg. Jeg er ute etter å kunne lage en kollage av flere bilder for å bruke som header i bloggen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To populære gratisprogrammer er Paint.NET og Gimp. Jeg bruker selv Paint.NET siden Gimp er for ustabilt på min maskin.

Skrevet

Jeg har hørt mye bra om Photo Pos Pro, det er gratis og har fått veldig gode omtaler gjevnt over.

Skrevet

Sverger til Photoshop jeg da, men GIMP er et bra gratis alternativ til det.

Gjest Consensio
Skrevet

Har testet det meste, men faller alltid tilbake til Photoshop CS4.

Ingen over, ingen ved siden av.

Gimp er et grait alternativ som er gratis til nedlasting, men det kan være litt vanskelig å sette seg inn i det. Når man først kommer inn i det så er det veldig enkelt da.

Skrevet

Det finnes bare et, og det er Photoshop:)

Eller egentlig ikke da, har jo Gimp som er gratis, men er så forelska i photoshop at jeg ville gått for det. Er egentlig usikker på hvor lett det er å lære seg, men det finnes så mange tutorials på nettet for det programmet at det skulle ikke være noe problem.

Skrevet

Jeg tenker på å prøve photoshop elements, har hørt at det skal være bra?

Skrevet

Jeg tenker på å prøve photoshop elements, har hørt at det skal være bra?

Photoshop Elements er flott å starte med. Et godt valg.

Dermed har du "grunnlaget" dersom du engang skal over på Photoshop fullversjon

Skrevet

photoshop, picassa, ol.

bare google bilderedigeringsprogram gratis osv :P og prøv å søk på engelsk å :P

Skrevet

Photoshop elements er et av de bedre alternativene! (bruker det mye selv)

Storesøster photoshop cs4 (eller nyere) koster en del mer (mellom 5 og 9 tusen) og jeg personlig ser ikke poenget med å bruke så mye på et redigeringsprogram når man skal begynne å leke seg med redigering!

Skrevet

Photoshop elements er et av de bedre alternativene! (bruker det mye selv)

Storesøster photoshop cs4 (eller nyere) koster en del mer (mellom 5 og 9 tusen) og jeg personlig ser ikke poenget med å bruke så mye på et redigeringsprogram når man skal begynne å leke seg med redigering!

Da har jeg lastet ned trial versjonen av Photoshop Elements, har ikke fått testet det ut enda. :) Er veldig spent på om jeg klarer å orientere meg i et slikt program, har ikke vært borti noe lignende før. :) Til mitt beskjedne bruk vil jeg tro at jeg ikke har behov for Photoshop, men vil klare meg fint med photshop elements. I tillegg koster den rundt kr 500 for en digital oppgradering, det kan man leve med. ;)

Forresten jeg tar gjerne imot tips til hvor jeg finner tutorials. ;)

Skrevet

Gimp er et grait alternativ som er gratis til nedlasting, men det kan være litt vanskelig å sette seg inn i det. Når man først kommer inn i det så er det veldig enkelt da.

Selv har jeg erfaring med Gimp og synes det er bra, men det er jo avhengig av hvor avansert bilderedigering man ønsker. Gimp er også et tegneprogram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...