Gå til innhold

Bitte små fluer i blomsterpotten

Wouxun

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg hjelp her!!! Har oppdaget masse bittesmå fluer i blomsterpotten, hev den ut, men det kryr av de andre steder og i andre potter også...Lest litt rundt på nettet nå, det kan være bananfluer, knott etc... Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt disse fluene? De er riktig så innpåslitne også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gang hørt et tips om å stikke en fyrstikk nedi jorda, dvs med selve hodet ned. Vet ikke om det fungerer da mine småfluer ikke kommer fra plantene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er samme type fluer sp, hos oss, men vi setter fram ei skål med en blanding av zalo og eplecideredikk (en dæsj zalo og litt mer edikk). Det tiltrekker seg fluene slik at de drukner nedi der. Veldig effektivt (dog ikke spesielt lekkert med ei skål med døde fluer på benken :-)...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet også med det... endte opp med å kjøpe spray som jeg brukte på plantene. Mener dette var radarspray. Var veldig effektivt, men du må regne med at fluene ikke blir helt borte med en gang. Også må du spraye ute, for gassen er farlig å puste inn.

Fluene kommer fra egg som ligger i jorda. Derfor er det lurt, hvis du kjøper blomsterjord, å fryse den før du bruker den. Da blir du kvitt dem. De kan også dukke opp med frukt og grønnsaker - vi har blant annet fått dem i jordbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...