Arwen Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Vet det har vært diskutert før, men med mange nyforlovede starter jeg likesågodt en ny tråd. Hvikle salmer skal dere ha i kirken?
Ingeborg Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Har ikke helt bestemt oss, men vet at vi ikke skal velge helt tradisjonelt. "Kjærlighet fra Gud" etc. er de absolutt vanligste. Men når svigerfar er prest er han liksom litt lei av å høre dem. Dessuten har han god oversikt over hvilke salmer som fins, så han får et ord med i laget. Skal sette oss ned med den nye salmesamlingen fra 1997 når vi er hjemme til jul.
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 Vi skal ihvertfall ha "Å leva det er å elska." Jeg husker ikke den andre i farta... vi skal ha bare to.....
november03 Skrevet 15. oktober 2003 #4 Skrevet 15. oktober 2003 Vi skal ha "kjærlighet fra Gud" og "Deilig er Jorden". Det er to veldig vanlige salmer men jeg syntes det er fint at så mange som mulig av gjestene kan være med å synge. Har opplevd vielser der de har valgt "uvanlige"/lite brukte salmer hvor ingen synger med....
Gjest MrsL Skrevet 15. oktober 2003 #5 Skrevet 15. oktober 2003 Vi skal ihvertfall ha "Å leva det er å elska."
Arwen Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2003 Tror vi skal ha kjærlighet fra Gud og å leva det er å elska, synes også det er hyggelig at alle kan være med å synge. Men man skal vel egentlig ha tre, håper på at vi finner noen som kan synge eller lese i kirka i stedenfor den siste salmen..
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Vi skal ha bare to fordi vi skal ha både prosesjonsmarsj og inngangsmarsj, pluss en trompetsolo.
Augustbrud02 Skrevet 16. oktober 2003 #8 Skrevet 16. oktober 2003 Vi hadde disse salmene: -Alltid freidig -Kjærlighet fra Gud -Gud signe vårt dyre fedreland
April Skrevet 16. oktober 2003 #9 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg vet ikke helt hva vi skal ha, men tenkte litt på å ha "Å leva, det er å elska"...Regner med vi skal ha to salmer og så skal vi få lest opp 1. korinterbrev tror jeg det er! Den med "størst er kjærligheten"! Også skal vi ha "Det Vackraste" som solosang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå