Gå til innhold

samle kredittkortgjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Det har seg slik at jeg desverre var ufornuftig og tok opp mitt førtse kredittkortlån for et par år siden.. Og det ballet på seg.

Jeg har ble kjøpt møbler til leiligheten, pusset opp litt, fiksa på bilen, betalt en ferietur.. Og "vaset" litt...

Nå sitter jeg med 60.000 tilsammen, med 3 ulike kredittkort.

Samlet må jeg betale minimum ca 2900,- i mnd på disse.

Jeg har tilsammen lån på 730.000 i banken. (IKKE inkludert kredittlån) Dette er lån på leilighet som er takstet 690.000 og billån.

Det er noen år siden jeg kjøpte leiligheten så den har vel stigt litt i verdi. Jeg har også steget i lønn.

Tror dere banken kan finne ei løsning for å samle smålånene? Evt hva slags forslag?

Synes det er mye å ut med 2900 per mnd, kun på de lånene.. Selv om det er min egen feil og jeg har lært at jeg aldri skal ta opp slike igejn... Gruer meg til å gå til banken så forbereder meg litt her på KG :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Mange banker gir tilbud om å samle flere ulike smålån til ett større lån. Det gir bedre oversikt og du slipper unna med å betale gebyrer til en enkelt aktør istedenfor flere. Rentenivået og øvrige vilkår kan helt sikkert variere, så det kan lønne seg for deg å kontakte flere banker for å sammenlikne tilbudene de gir.

Hvilke vilkår du får vil avhenge av sikkerheten du kan tilby. Finn derfor ut hvor mye boligen din er verdt i dag (du trenger ikke nødvendigvis takst, men sjekk på finn hva tilsvarende boliger blir solgt for og sjekk på SSB hvordan boligprisene har utviklet seg der du bor siden du kjøpte.)

Skrevet

Alternativet er å samle kredittgjelda i et forbrukslån. Her får du ned til 13 - 15% rente. Selv om renta er høy så kan det blir billigere enn å betale på kredittkort.

Først av alt så går du i banken og spør om du kan få låne på huset får å gjøre opp kredittkortene. Det avhenger av eksisterende lån, inntekt og verdi på huset i dag.

Skrevet

Jeg har fått tilbud på lån hos www.banknorwegian.no

Kan ta opp 60.000 i lån. Teminbeløpet er 1167 med nedbetaling på 10 år.. (Blir det 1167 mnd da + renter?)

Jeg skal selvfølgelig betale det ned fortere, skal lete etter en ekstrajobb også for å bli kvitt denne gjelden

Er det noen som har erfaringer med www.banknorwegian.no?

Skrevet

Først: Skaff ny takst på leiligheten. Er du heldig, har taksten steget nok til at du kan ta opp ekstra lån på leiligheten for å dekke kredittkortlånene, eller ihvertfall deler av den gjelda.

Gjest Spinell
Skrevet

Kan ta opp 60.000 i lån. Teminbeløpet er 1167 med nedbetaling på 10 år.. (Blir det 1167 mnd da + renter?)

De 1167 pr mnd er inkludert renter. Har ikke regnet ut effektiv rente på dette, men den høres høy ut! Er dette et lån helt uten sikkerhet? Hvis rentenivået endrer seg vil terminbeløpet også endres.

Hvis du får ny takst på leiligheten, og det viser seg at den er verdt mer enn den summen du samlet har i lån, kan du låne med sikkerhet i boligen din og få lavere rente, slik Rosalie er inne på.

Skrevet

Terminbeløpet er inkludert renter. Men jeg synes at tilbudet du fikk er fryktelig dårlig. Regner vi på det så ser vi at det innebærer en årlig rente på ca. 20.2%, som jeg vil påstå er ganske høyt for et såpass langt lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...