Gå til innhold

ADVARSEL til dere som mister hår/ønsker tykkere hår!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tidligere (for mange år siden) VELDIG tykt hår, slik at det var et slit å vaske det, og det tok nesten en hel dag å lufttørke det. Jeg hadde ikke sjangs å holde rundt håret mitt med bare èn hånd og jeg fikk mye skryt av mitt tykke, lange, blanke hår. Så begynte jeg å farge det... Dvs, jeg begynte forsiktig med glansvask hos frisør.. Dristet meg etterhvert til minicolorasjon.. Og så begynte jeg å farge det med hjemmefarge. Alltid KUN etterveksten. Aldri hele håret, så håret mitt er ikke overfarget eller slitt, for jeg har aldri vært den som har eksperimentert med striping/skifting av farge o.l.

Nå har jeg ikke tykt hår lengre... Og joda, jeg spiser relativt sunt, tar kosttilskudd, krill og Udo's Choice. Og tok også Ølgjær en stund, men syns for det første ikke at det hjalp, og for det andre var det helt grusomt på smak. Jeg mister helt sykt mye hår hver dag, så det er jo ikke rart at håret mitt ikke er tykt lengre, men nå tror jeg at jeg har funnet årsaken til at jeg mister så mye hår --> HJEMMEFARGINGEN av etterveksten!!

I helga farget jeg etterveksten igjen, og jeg mister jo helt sykt med hår hver gang jeg skyller ut fargen.. Men HJELP så mye hår jeg har mistet i disse dagene etter!!! Blir jo redd!! Så kom jeg på at en venninne faktisk spurte meg om jeg også mistet mye hår hver gang jeg farget det, for det gjor nemlig hun.. Jeg svarte at jeg også gjorde det, men det er ikke før nå at jeg har oppdaget sammenhengen med hårfargingen og hårtapet spesielt i dagene etter (men også ellers også). Og det er vel strengt tatt ikke rart??!? De hjemmefargene er jo STAPPFULL av kjemikalier, og disse kjemikaliene blir jo gnidd inn i hodebunnen ca 1 gang i mnd... Det KAN jo umulig være bra?!?

Har flere enn meg tenkt over dette? Mister DU også mye hår til tross for at du bl.a spiser sunt?

Så nå er spørsmålet mitt; Vet du om et hårfargemerke som er tilnærmet SUNT for hår og hodebunn? Har dessverre ikke råd til å gå til frisør så ofte som jeg må farge etterveksten, så det må være et merke jeg kan få kjøpt hjem...

Til opplysning så har jeg brukt Garnièr Nutrisse til nå... Anbefales IKKE!! :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Kanskje du kan prøve å farge det med henna? =) Men har hørt at det som oftest bare blir brukt til å farge håret rødt?

Skrevet

Jeg vil på det aller sterkeste råde deg til å finne en dyktig frisør. Det er faktisk uvurderlig for de aller fleste som vil ha et sunt, farget hår. Spesielt ved bleking/lysning. En god frisør vil kunne se håret ditt an, hvor mye det tåler og hvor sterk fargen bør være.

Helfarger du håret nå? Hva med å begynne å stripe det i stedet? Det ser mer naturlig ut, håret får mer spill og dybde, og da trenger du ikke touch up så ofte som ved helfarge ettersom etterveksten "glir inn" i stripene. Ergo, billigere i lengden.

Skrevet

Jeg vil på det aller sterkeste råde deg til å finne en dyktig frisør. Det er faktisk uvurderlig for de aller fleste som vil ha et sunt, farget hår. Spesielt ved bleking/lysning. En god frisør vil kunne se håret ditt an, hvor mye det tåler og hvor sterk fargen bør være.

Helfarger du håret nå? Hva med å begynne å stripe det i stedet? Det ser mer naturlig ut, håret får mer spill og dybde, og da trenger du ikke touch up så ofte som ved helfarge ettersom etterveksten "glir inn" i stripene. Ergo, billigere i lengden.

Tusen takk, Dainty:-)

Nei, jeg har aldri helfarget håret.. Kun etterveksten. Min normale hårfarge er brunt, så jeg begynte med mørkebrun glansvask (frisør).. så minicolorasjon (frisør)... Og deretter farget jeg etterveksten med heldekkende hjemmefarge. Etterhvert gikk jeg over fra mørkebrunt til sort, så pga at jeg aldri har helfarget håret sort, er det på ingen måte "oversvart" på grensa til blå, men heller en mellomting mellom sort og mørk brun. Er enig med deg i at frisørfarge nok er sunnere for håret, men selve HÅRET mitt ser sunt og bra ut, problemet er vel at hodebunnen og hårsekken får gjennomgå av kjemikaliene, så derfor mister jeg nok håret...

Det må da vel finnes tilnærmet sunne hjemmefarger også??

Ja, BabyBlue, jeg har også hørt at Hennafarger bare farger rødt, og det er ikke aktuelt for meg.. Men tusen takk likevel:)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hårene vokser jo ut fra hårbunnen, så selv om du passer på at tuppene ser sunne ut så er det jo røttene som lider pga. farging av ettervekst. Anbefaler deg å kjøpe gode kurer for å bygge opp håret igjen, og du kan jo se om det er andre årsaker for hårtap med å besøke legen? Mange som har mangelstoffer uten å vite det, uansett om de spiser aldri så sunt =)

Skrevet

Farger håret maks 2 ganger i året, og jeg bruker kun toning; enten Garnier sin HerbalShine eller Loreal sin Casting. For meg blir håret mye sunnere og bedre enn om det er helt naturlig.

Merker håravfall i enkelte perioder uavhengig om jeg tonet håret eller ikke.

Skrevet

Hårfargene fra frisør og butikk er ikke så ulike som folk tror, de bare blandes der og da hos frisøren, så de lettere kan tilpasse fargen. Kjemikaljemessig er det mer eller mindre same shit. Men det finnes nå økologiske farger som skal være mildere, disse fås hos helsekost og på apotek. Noen frisører har også gått over til denne type farge, f.eks Huldra i Bergen. Du kan jo undersøke om det er en økologisk frisørsalong i nærheten av deg?

Skrevet

Jeg vil også anbefale deg en tur til legen, for hårtapet kommer ikke nødvendigvis av fargingen, selv om det er det eneste du kan komme på som forårsaker det. Hårtap kan være symptom på andre tilstander.

• Liker 2
Skrevet

Da jeg aktivt farget håret hadde jeg og langt tynnere hår enn hva jeg har nå når jeg ikke farger det lenger.

Skrevet

Ja, jeg ser en sammenheng. Før både bleket, stripet og farget jeg håret i flere år. Og det ble tynnere og tynnere for hvert år.

Nå er det 5 år siden sist jeg farget håret, og håret mitt idag er tykt og fint. Kommer nok aldri til å gjøre noe med håret bortsett fra¨å klippe typpene. Er glad i min naturlige hårfarge :jepp:

Så vil jeg si at kosthold er veldig viktig, om man farger/bleker håret eller ikke :jepp:

Skrevet

Er enig i at du burde ta deg en tur til legen og få tatt blodprøver. Hvorfor farger du håret i utgangspunktet?

Skrevet

har du prøv b-vitamin, det er vel for hår og hud

Skrevet

Sjekk sidene til Lush.no, der har de henna hårfarge som inneholder naturlige ingredienser. De har forskjellige farger; brun, mørkebrun etc..du bør sjekke det ut. :-)

Skrevet

du får kjøpt hårfarge hos frisøren.. du kan jo prøve der! du må til de som selger wella farger. ofte hos nikita salonger.

Skrevet

Jeg merket forskjell da jeg farget håret. Det ble tynnere, tørrere og lettere slitt. Merket ikke så mye til hårtap, men var nok mer.

Hørt om Indigo, det er en naturlig farge slik som henna, bare at den farger svart. Kan jo passe til deg? Her står det en del: http://www.hennaforhair.com/mixes/

Skrevet

Det er så mye som kan føre til håravfall. Jeg har veldig sunt og sterkt hår, og har herjet stygt med farging uten å få problemer med å miste unormal mengde hår. Som andre har sagt, merker man økt håravfall er det på tide med en tur til legen.

Mer eller mindre apropos, Tangle Teezer er en hårbørste som i svært liten grad knekker hårstråene. Det kan hjelpe på noe.

Skrevet

Hårfarge skal da ikke ned i hodebunnen...

Skrevet

Hårfarge skal da ikke ned i hodebunnen...

Man hadde sett passe tåplig ut om man ikke fikk hårfargen helt inntil røttene. står vel i bruksanvisningen at man skal massere den inn i fra rot til spiss eller noe også.

Skrevet

HAr du noengang opplevd at frisøren trykker hårfargen ned i hodebunnen?

Kjøp en pensel på Vita, kjøp en plastbolle du kan bruke til hårfarge, og gjør det som frisøren. Ingen farge i hodebunnen, mye gladere hodebunn.

Skrevet

HAr du noengang opplevd at frisøren trykker hårfargen ned i hodebunnen?

Kjøp en pensel på Vita, kjøp en plastbolle du kan bruke til hårfarge, og gjør det som frisøren. Ingen farge i hodebunnen, mye gladere hodebunn.

Nei, men de pensler slik at det treffer bunnen og bli liggene der. Ser ikke helt forskjellen eeegentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...