Gå til innhold

Til dere hudpleiere, evt noen med GOD peiling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 år, har veldig fin hud uten linjer/rynker - bortsett fra ganske kraftige smilerynker rundt øynene og ganske dype "sinnarynker" mellom brynene. Nå tenker jeg å sove med ansiktsmaske hver natt, fordi jeg har hørt at det bare er bra for huden. Tenker å kjøpe Dermalogica Intensiv Fuktighetsmaske fordi jeg har hørt at den kan jeg også bruke rundt øynene.. Mener hudpleieren sa det da jeg var innom for en stund siden. Kan det stemme? Og hva tror DU om denne ansiktsmasken til meg på 34?

Ellers bruker jeg selvsagt øyekrem, div serum, dagkrem, nattkrem og div. Alt fra PCA Skin, som jeg nylig har begynt å teste ut, og er så langt veldig fornøyd. Har du jobbet med/prøvd dette merket, og evt hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den masken er leirebasert, og jeg ville ikke brukt den som nattkrem, i hvertfall. Den drysser ganske mye når den tørker pga. leiren, og ærlig talt syntes jeg ikke den var særlig fuktgivende, heller. Da synes jeg Age Smart Multivitamin Power Recovery Masque er bedre; denne er kremaktig og du kan også sove med den innimellom. Evt. Decleor Hydra Floral-masken som mange her inne er glade i. Fra Dermalogica har jeg dessuten Skin Hydrating Mask, som er gelebasert, og som tilfører masse fukt, men som igjen bare er egnet som et ekstra boost.

Jeg har testet endel fra PCA Skin, men det ble for aggressivt og lite fuktgivende til den tørre, sensitive huden min.

Skrevet

Den masken er leirebasert, og jeg ville ikke brukt den som nattkrem, i hvertfall. Den drysser ganske mye når den tørker pga. leiren, og ærlig talt syntes jeg ikke den var særlig fuktgivende, heller. Da synes jeg Age Smart Multivitamin Power Recovery Masque er bedre; denne er kremaktig og du kan også sove med den innimellom. Evt. Decleor Hydra Floral-masken som mange her inne er glade i. Fra Dermalogica har jeg dessuten Skin Hydrating Mask, som er gelebasert, og som tilfører masse fukt, men som igjen bare er egnet som et ekstra boost.

Jeg har testet endel fra PCA Skin, men det ble for aggressivt og lite fuktgivende til den tørre, sensitive huden min.

Tusen takk for svar, Honesty:-)

Men er du helt sikker på at den er leirebasert...? At du tenker på samme maske? Jeg fikk nemlig en sånn liten prøvepose av hudpleieren, og den var da krembasert... Hmmm? Ble usikker nå jeg...

Men tusen hjertelig for gode anbefalinger!<3 Setter stor pris på alle jeg kan få:)

Har også ganske tørr hud, spesielt på vinteren. Dvs tørr men oljete i t-sonen.. Har brukt produkter for oily skin fra PCA til nå, men tenker å bytte til de for tørr hud nå når vinteren setter inn for fullt, og håper de vil "mette" nok;) Brukte du de for tørr hud fra PCA? Og brukte du også serum under?

Skrevet

Jeg har ikke fet hud noen steder; huden min er både fuktfattig og tørr, så den er et vanskelig tilfelle. Fra PCA er det eneste produktet jeg har beholdt, fuktserumet, som jeg bruker under Intensive Moisture Balance på dagtid. Ellers veksler jeg mellom Dermalogica og produkter fra Trilogy, som er et naturkosmetikkmerke fra New Zealand, og som sannsynligvis er det beste jeg har testet på hudpleiefronten gjennom mange år.

Jeg mener at den masken var leirebasert, og at jeg ikke likte den. Men jeg hadde også bare en prøve, og det er lenge siden. Dersom du føler at den fungerer, ville jeg forsøkt. Huden gir beskjed dersom det er noe den ikke liker. :)

Jeg så på ingrediensene på masken (sjekk ut dermstore.com), og der står det at den inneholder titandioksid, så jeg ville forventet at den ble værende hvit på huden. Dersom det ikke er noe problem, eller det ikke er så nøye at du får flekker på sengetøyet, ville jeg prøvd.

Jeg har også en prøvestørrelse av Ultracalming Relief Mask, og den føles veldig beroligende, men jeg kan ikke si så mye om den fuktgivende effekten.

Gjest Nanette
Skrevet

Ingen kremer kan fjerne sinnarynkene eller kråketær" rundt øynene. Men å bruke fuktighetskremer, gjerne antiagekremer kan forhindre nye linjer som ikke kommer av mimikk. Fordi tørr hud gir mer linjer. Siden du er 34 år, ville jeg ha gått på produkter for voksen hud, den krever mer enn det f eks Hydra Floral kan gi huden din. Dermalogica har ikke mange produktene til voksen hud egentlig, Dermalogica er egentlig (og nå skriver jeg egentlig fordi de har jo produkter som kan passe til deg, men er slettes ikke de beste på voksen hud) best for ung acnehud. Det er nå min mening. (og ja, jeg er hudpleier)

Skrevet

Dermalogica har Age Smart-serien, som er beregnet for voksnere hud. Men den eneste kremen der som er noe særlig rik, er Super Rich Repair, og den tilfører fett, men altfor lite fuktighet for meg. Jeg kan ikke bruke produkter for "moden" hud i det hele tatt, for da streiker huden min. Dermalogica vender jeg stadig tilbake til, for der finner jeg kombinasjoner som funker. Til tørre hudtyper er det kun en god fuktighetskrem som hjelper, men den må alltid ha serum av en eller annen type under. På denne årstiden bruker jeg faktisk også Barrier Repair på toppen av fuktighetskremen, for å hindre fordamping.

Gjest Nanette
Skrevet

Dermalogica har Age Smart-serien, som er beregnet for voksnere hud. Men den eneste kremen der som er noe særlig rik, er Super Rich Repair, og den tilfører fett, men altfor lite fuktighet for meg. Jeg kan ikke bruke produkter for "moden" hud i det hele tatt, for da streiker huden min. Dermalogica vender jeg stadig tilbake til, for der finner jeg kombinasjoner som funker. Til tørre hudtyper er det kun en god fuktighetskrem som hjelper, men den må alltid ha serum av en eller annen type under. På denne årstiden bruker jeg faktisk også Barrier Repair på toppen av fuktighetskremen, for å hindre fordamping.

Det har skjedd endel siden sist jeg holdt på med Dermalogica ser jeg ;)

Hva skjer med huden din når du bruker produkter for moden hud da, og hvor gammel er du ?

Skrevet (endret)

Jeg reagerer allergisk, og huden blir knusktørr og sår. Huden min er dessuten "i for god stand" til å bruke produkter for moden hud ifølge hudpleieren. Jeg er på alder med TS.

Jeg har prøvet og feilet med produkter, og har funnet kombinasjoner som funker for meg. Nå tester jeg ut om Gentle Soothing Booster under øyenkremen (Intensive Eye Repair) kan føre til at jeg får mindre eksemtendenser rundt øynene.

Endret av Honesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...