Gå til innhold

Blir lettere sjokkert over folk som ikke kan fise etc foran kjæresten sin. i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser om folk og kjenner folk som er sammen med typen/dama i mange år, men som aldri fiser foran dem.. Jeg kan bare ikke forestille meg å være i et forhold der ting skal være så anstrengt at man må holde igjen hver gang eller gå vekk eller bli flau over det?

Dette er jo noe alle gjør og syns det høres helt merkelig ut at man liksom skal kjenne hverandre ut og inn men å prompe er liksom flaut?

Hvordan holder dere ut? Må da være fælt å måtte passe på hele tida og også når man sover osv?

Og også ang. bæsjing. Jeg vil da kunne si til typen at jeg har løs mage om jeg er syk, eller at jeg ikke skal synes det er flaut å bæsje med han i huset osv..

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Helt enig. Må jeg fise så fiser jeg, enkelt og greit. :fise:

• Liker 2
Skrevet

Tok ca 2 år før jeg begynte å "Let it rip" mens samboerne var i samme rom. Før det prøvde jeg meg på lydløse etter beste evne. Det er ikke noe serlig å sitte å holde på de, man får jo vondt i magen av sånt.

Nå fiser jeg, og jeg ler rått hvis han reagerer på det. Han er så søt når han er sinna ;)

Han på en annen side har ved ett par anledninger spurt meg om jeg ville komme og se på kjempebæsjen hans.... DER går grensa :snurt:

Skrevet

Det som slår meg er at noen av kvinnene her inne på forumet er så redde for hva kjæresten skal tro om dem, at de mister all selvironi og humoristisk sans. Sånn som fising. Det er jo egentlig en humoristisk sak. Jeg går aldri rundt å fiser med vilje, det er jo bare ekkelt. Men jeg er da menneske jeg og, å noen ganger skjer det likevel, og da ler jeg og kjæresten min av det sammen. Det er bare morsomt :)

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke spesielt pent å fise forran noen :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Det skulle stå foran.

Skrevet

Jeg leser om folk og kjenner folk som er sammen med typen/dama i mange år, men som aldri fiser foran dem.. Jeg kan bare ikke forestille meg å være i et forhold der ting skal være så anstrengt at man må holde igjen hver gang eller gå vekk eller bli flau over det?

Dette er jo noe alle gjør og syns det høres helt merkelig ut at man liksom skal kjenne hverandre ut og inn men å prompe er liksom flaut?

Hvordan holder dere ut? Må da være fælt å måtte passe på hele tida og også når man sover osv?

Og også ang. bæsjing. Jeg vil da kunne si til typen at jeg har løs mage om jeg er syk, eller at jeg ikke skal synes det er flaut å bæsje med han i huset osv..

Enig!

Må være ufattelig slitsomt og anstrengende for de det gjelder. Hvor drar de for å slappe av og senke skuldrene? Må bli 24/7 formell møte følelse, om en ikke en gang kan slappe av foran sin nærmeste.

• Liker 1
Skrevet

Ja er nettopp det jeg mener jeg og, det må jo være slitsomt å ikke kunne senke skuldrene når man kommer hjem!

Om man synes fising og bæsjing er flaut flere år inn i forholdet, ja det hadde jeg bare ikke klart. Å passe på hver dag hele tiden at man ikke skal slippe det løs om man kjenner at det kommer, det blir for anstrengt etter min mening.

Ironisk nok så synes jeg det å ikke ville vise at man faktisk promer som andre mennesker og går på do og gjør nr.2, ja det er faktisk fisefint. Rett og slett.

Skjønner kjempegodt at det er ekkelt i begynnelsen av et forhold, men etterhvert som man slapper av mer og blir kjent så syns jeg det høres helt teit ut at folk som er gift eller har vært sammen i mange år, aldri fiser eller annet foran hverandre..

Skrevet

Samboeren og jeg snakker ofte om avføringen, hvordan vi er i magen, konsistens, om vi har mye luft, og så videre. Men vi fiser aldri foran hverandre. Jeg synes det er helt rart med damer som fjerter foran samboeren sin. Jeg skjønner ikke at dèt går ann. :) Folk er forskjellige.

• Liker 2
Skrevet

Har værtsammen med mannen min i ti år. begge to forsøker så godt vi kan å ikke fise foran hverandre. For oss handler dette om folkeskikk, og ikke det at vi er fisefine(pun intended) eller anstrengte i forhold til hverandre.

Om natta bryr jeg meg slevsagt ikke om, og det hender nok mange ganger i løpet av et år at vi fiser foran hverandre ved et uhell (man ligger avslappet i sofaen, så kommer et bare en man ikke var klar over), men da blir vi litt småflaue og ler litt av hverandre. Men som sagt forsøker vi å unngå det.

Vi snakker litt om vonde mager etc. men går ikke i detalj på avføring når vi snakker sammen. Vi går heller ikke på do foran hverandre. Nå skal det sies at en av oss har mye mageproblemer, så fising foran den andre ville da skjedd veldig hyppig. Noe ingen av oss syntes er ok.

For oss er dette en måte å behvare litt av "mystikken" i forholdet og rett og slett ikke bli for behagelige i forhold til hevrandre. For oss kan det kjennes ut som om vi tar hverandre forgitt om vi ikke gir hverandre den samme høffligheten som vi kan gi til andre folk rundt oss.

Så slik er det rett for akkurat oss. Vi liker rett og slett at vi holder litt tilbake på akkurat disse temaene, men ingen av oss er hysteriske i forhold til det. Vi har ellers et flott forhold hvor vi kjenner hverandre ut og inn. vi kjenner bare ikke de mest intime detaljer om hva som skjer på andre siden av dodøren. for oss blir ikke dette det samme som å ikke kunnes lappe av i eget hus og ha det anstrengt. Langt i fra!

• Liker 5
Skrevet

Eksen min holdt aldri inne en fis. Selve fisingen gjør ingenting, det er lukta. Hans luktet alltid sinnsykt vondt og da er det ikke noe hyggelig. Noen ganger om natta måtte jeg gå ut av soverommet for å ikke bli "gasset" ihjel :)

Jeg fiser ikke foran noen så fremt jeg kan unngå det, men det er pga av lukt og ikke lyd.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er jo noen folk som fiser veldig ofte og har en fis som lukter virkelig vondt - slike folk bør bare holde det inne helt til de er for seg selv. Blæh... :riste:

Skrevet

Om man fiser og fjerter til daglig sammen, hva gjør dere når dere er på besøk hos andre? -eller dere har noen på besøk selv?

Hvordan skal barn som vokser opp i et sånt "prompe" hus bli?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Må man så må man! Det er greit å ta litt hensyn, særlig ved matbordet og når man er på besøk hos svigers, men det er ikke bra å holde fisen inne! Det er enkelt å ta seg en tur på toalettet om man er på besøk hos andre, og kjenner at det er noe på gang. Jeg gidder ikke reise meg for å gå på toalettet, slik at jeg får tømt meg for luft når jeg og kjæresten sitter godt innpakket i pledd foran TV'n, og ikke står jeg opp igjen om jeg må slippe en fjert etter vi har lagt oss heller.

Kjæresten min er fullstendig klar over at han er sammen med et menneske med naturlige kroppsfunksjoner, så det er null problem å fise foran ham. Hender til og med at jeg får noen varmende komplimenter for fin rytme eller tone på fisen (han er best på "brakere"). Det er veldig befriende å bare kunne le av slikt. Mindre stress med å holde inne/lure på hvor man skal slippe ut lufta = mindre gass i magen. Nå fiser jeg ikke så voldsomt ofte, men det er uaktuelt å holde meg over en lengre periode. Hadde en bestemor som var veldig streng på det med gass (fine jenter fiser ikke, som hun sa), noe som resulterte i skikkelig mageknip av og til.

Lufta er for alle! :fise::fise::fise::fise:

• Liker 4
Skrevet

Om man fiser og fjerter til daglig sammen, hva gjør dere når dere er på besøk hos andre? -eller dere har noen på besøk selv?

Hvordan skal barn som vokser opp i et sånt "prompe" hus bli?

Bli...? Tja... Lykkelige mennesker uten mageknip, og med et naturlig forhold til kroppens funksjoner, kanskje? :jepp:

Som sagt, det er fullt mulig å slippe seg løs på "doss", om man er i pent selskap ;)

• Liker 3
Gjest Sommertid
Skrevet

Meg og eks samboeren kunne lett fise, snakke om vond mage, gi beskjed når vi måtte på do ol. Vi ga beskjed om at vi måtte på do slik at den andre skulle få mulighet til å gå inn å tisse før den andre gikk inn å stinket ut badet :fnise:

Et forhold jeg hadde før dette på 2 år feis vi aldri forran hverandre. Gud så slitsomt det var når vi var med hverandre nesten 24/7. Hvis uhellet var ute husker jeg at vi ble kjempe flaue begge to.

• Liker 2
Skrevet

Alt til sin tid, det er lov å bruke hue også, ikke bare ræ..

• Liker 1
Skrevet

For meg handler ikke dette om at det er flaut, det handler om respekt. Selvsagt er det ikke alltid like lett å kontrollere og det kan skje et og annet uhell uten at det er krise. Men til vanlig er det helt uproblematisk for meg å gå på toalettet for slike ting. Og det samme gjelder samboeren min. Jeg hadde ikke funnet på å fise på jobb foran kolleger, og samboeren min fortjener absolutt samme respekten.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er utrolig uhøflig å fjerte foran andre hvis man kan unngå det, rett og slett pga lukta. Ungene lærer også at hvis de må fjerte så kan de gå for seg selv, på toalettet eller i gangen. Det har ikke noe med å være fisefin å gjøre, det har noe med å ta hensyn til de man bor sammen med. Å snakke om å være løs i magen e.l er da helt greit, vi kan snakke om det aller meste etter mange år sammen.

Skrevet

må le litt her da..dere som ikkje kan fjerte i deres eget hjem..korleis tror dere d blir mar mannen skal vere med på fødestua og dere føder??? hos oss fjertes d uten at noen av oss syns der er det minste rart..dvs lukter d ille kommer d ein komentar..men selfølgelig fjertes d ikkje med besøkende i hjemmet..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...