Gjest elfhybrid Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Hei. Jeg sminker meg max en gang i året, og det mener jeg. Jeg bruker ikke sminke på jobb, ikke mascara eller noe sånt der. Skal gifte oss svært enkelt (svart kjole fra ellos,med svart cardigan over. Kjøpte også en søt perle/rhinestone hårbøyle på qxl som jeg skal bruke, og skal bruke et perlekjede til.) Men; sminke - der er jeg blank. Jeg vet ikke hva slags farge jeg evt skal ha på øynene, eller om jeg skal ha lebestift eller noe slikt. Jeg har svart neglelakk jeg kunne tenkt meg å bruke, mener så usikker. Jeg bruker ikke neglelakk heller til vanlig. Noen tips?? Har for øvrig ekstremt lys hud, nesten snøhvit. Brunrødt hår (litt farge,skal farge det litt rødere igjen mot jul og dagen) og brune øyne.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Er det ikke veldig vågalt å velge helt svarte klær om vinteren? Kritthvit hud og svart hår kan lett se veldig emo/ghotisk ut. Men ihvertfall dropp mørk sminke. Ta noen lyse farger som du kanskje kan gjøre som en gjennganger i sko/veske
Wombat Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 De beste tipsene er å bare fremheve dine egne, naturlige trekk - ingen kraftig sminke, du skal like bildene av deg selv mange år framover så unngå motefarger
Tamtam Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Hei TS! foreslår at du søker etter "bridal makeup" på youtube, og finner noen naturlige (eller hva du måtte ønske) looks der. F.eks. Eller gjør som en annen venninne av meg gjorde som heller aldri bruker sminke. Hun bestilte time hos en sminkør på Steen og Strøm, tror det var hos Dior, som var meget behjelpelige med å finne farger og lære ulike teknikker.
Grønt blad Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Jeg ville kontaktet et parfymeri og fått en time der med hjelp til teknikk og produkter. Siden du ikke bruker sminke til vanlig, så vil jeg anbefale en naturlig stil også denne dagen. Jeg ville f.eks. styrt unna knall rød leppestift.
Karmosin Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Har du en Body Shop i nærheten kan du få en gratis sminkerunde der, med tips i massevis. Bare ikke si at det er til bryllupet ditt... Jeg sminker meg også lite til hverdags, så da jeg giftet meg satset jeg først og fremst hardt på følgende: - foundation som var lett og behagelig og ikke et lokk på huden, bare jevnet litt på hudfargen - littebitt pudder for å feste foundationen - brun maskara - littebitt lys øyeskygge - leppestift! Shock horror! I en lys, men ikke blek farge, som jeg følte meg komfortabel med. Jeg øvde på å ha på meg leppestift på forhånd, for å være ærlig... I ettertid ser jeg at jeg godt kunne tenkt meg en primer også, under foundationen. Det er ingen vits i å svi av store summer på sminke du ikke kommer til å bruke før om et år igjen, forresten. Billigmerker holder fint. Jeg synes Isadora sitter godt og lenge. Er det ikke veldig vågalt å velge helt svarte klær om vinteren? Kritthvit hud og svart hår kan lett se veldig emo/ghotisk ut. Men ihvertfall dropp mørk sminke. Ta noen lyse farger som du kanskje kan gjøre som en gjennganger i sko/veske Er det noe gæernt med å se goth ut, da?
lilleGrethe Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Du bør nok få tips til foundation fra noen profesjonelle, men pass deg for de som jobber i sminkebutikkene, de er der for å selge til deg, og hvis du ser hvordan de er sminket selv, så er det ganske kraftig. Gå for en naturlig look, med en foundation som går i ett med huden din, og en rouge som går i naturlige rosatoner. Litt rouge på kinnene (smil når det tas på, så ser det fresht ut), istedenfor kinnbena, det kan ofte se stramt og unaturlig ut. Ha et lett pudder som du kan ta på ut over kvelden så du ikke ser så svett ut på bildene. Jeg ble anbefalt denne av min sminkør, den er i en nøytral farge som skal passe alle lyse hudtoner. Hvis du skal ha noe øyenskygge, velg en lys tone, kanskje bare med litt glitter i. Jeg er veldig fornøyd med Barry M Dazzle Dust, f.eks. i farge 39 - eller du kan gå for enda lysere farger. Jeg vet dessverre ikke hvor de selges i Norge, men det går jo an å kjøpe på nett hvis du vet hvilken farge du vil ha. Jeg ble anbefalt Clinique high impact curling mascara til bryllupsdagen. Den er gråtefast, og fjernes med varmt vann. Det er lurt å ha en vippebørste for å gre ut vippene, da jeg synes den legger på litt mye av gangen. Til leppene endte jeg opp med å få blandet inn en nøytral leppestift inn i leppepomaden min. Den ga en naturlig look. Jeg bruker Savex leppepomade på boks til vanlig, så jeg hadde en boks som var lite igjen i. Håper dette hjelper. Og husk å øve deg på forhånd, evt få hjelp av en venninne. Ellers så kan det faktisk lønne seg for deg å bli sminket av en proff, da det vil koste en del penger å kjøpe alle disse produktene nye, mens en sminkør har det meste på lager, og kanskje bare ber deg om å kjøpe mascara og pudder selv.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Hos MakeupStore så kan man få en times makeupkurs for 500 kr, og så får man med produkter hele summen. Jeg har gjort det, og blei kjempefornøyd. Selv om dama hadde på ganske mye sminke selv, så skjønte hun hva jeg mente når jeg sa jeg ville lære en naturlig look. Men, det er jo jobben dems å få deg til å bruke mer penger, så jeg det er lett å tusle ut derfra med produkter for mer enn de 500 du alt har betalt ja. Hvis du ikke tror du kommer til å sminke deg noe særlig igjen, så ville jeg tenkt på om du har noen veninne som kan låne vekk litt utstyr. Du må jo selvfølgelig kjøpe det som skal være på huden i rett farge til deg, men sminkekoster f.eks koster en formue, og det går det ann å låne.
Gjest elfhybrid Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 Takk for svar Jeg liker emogoth stilen, så det gjør meg ingenting. SKal se hva jeg finner, er alt for langt til en sminkør her når man ikke har bil dessverre - men skal sjå
Gjest Blondie65 Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 Men har du en venninne som sminker seg? Kanskje hun kan hjelpe deg?
Gjest Dainty Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Det er umulig å gi spesifikke råd når man ikke kjenner dine trekk, alder, personlighet etc. Noen over her har nevnt øyenskygge med glitter i, dette kan være uheldig om man har fine linjer rundt øynene man ikke ønsker å fremheve. Rouge i rosatoner trenger heller ikke være spesielt flatterende på en dame med rødlig hår og brune øyne. Da kan det passe bedre med en rouge i en brunere tone. Her har kald eller varm hudtone veldig mye å si, så det er det første jeg ville funnet ut før jeg kjøpte sminke. Noen generelle tips: * Primer under foundation er veldig lurt, det gir et jevnere resultat og ser bra ut på bilder. * At foundationfargen er perfekt er viktig - kameraet fanger fort opp et ansikt som ikke står i stil med kroppen. Transparent pudder må til for å sette sminken, det skal jo formodentlig holde hele dagen! * Man kan gjerne kjøre minimal makeup, det kan være veldig fint. Men jeg ville markert øynene bittelitt, ellers kan de lett "forsvinne" på foto. De fleste får mer dybde og intensitet i blikket om de markerer øvre vippekant med en brun/sort kajal, så nær vippene som mulig og lett duset ut. Om man kler å markere under øyet også er veldig individuelt og avhenger av hvorvidt øynene skal være i fokus eller ikke. * Flytende luminizer er en fantastisk oppfinnelse og ser lekkert ut på brudebilder. Ha bittelitt på krageben og kinnben. Jeg synes snittet på kjolen har mye å si. Er det en enkel, stilren kjole, bør man gjerne "oppveie" med å tilføre litt farge i makeup'en, gjerne med en frisk leppestiftfarge eller hakket mer markerte øyne. Om kjolen derimot er mer detaljert, eller om man har mye tilbehør, kan det passe best med en diskret gloss. Bare et eksempel.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #12 Skrevet 11. desember 2010 siden du har sort kjole og liker "emo goth" stilen synes jeg du skal velge noe nøytralt som passer lys vinterhud. en pudder med lett dekkevne(hvis du har veldig tørr hud kan du ta foundation med bittelitt pudder for å matte). så hadde brukt en enkel og lett øyensminke i duse toner, kanskje helt lyse bruntoner, kombinert med en lys beige/rosa på selve lokket. jeg hadde droppet leppestift og gått for en lys lipliner kombinert med en lys lipgloss. ja, og selvsagt mascara da - gjerne brun hvis du er veldig lys. det aller viktigste er en lett rosatonet rouge til å gi litt farge i kinnene. du får billig mineralsminke f.eks her: www.everydayminerals.com , ellers synes jeg isadora har endel fine fargetoner hvis du vil velge noe litt billig. velg koster istedetfor type "svamp"greier til øynene. sjekk youtube fir sminketips og prøv deg frem litt hjemme på forhånd:)
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #13 Skrevet 12. desember 2010 Jeg sminker ikke øynene, men bruker av og til hennafarget leppestift. Er også vinterblek og aldri solbrun. Hvis du har brune øyne, ville jeg valgt en kajal i samme farge hvis du velger å sminke øynene. Pluss litt mascara i brunt. Er den fersk, tørker du av med litt kjøkkenpapir. Bruker mineralpudder. Det tar seg ok ut på bilder. Har blitt sminket av en venninne med perfekt resultat. Hun visste at jeg ville ha en naturlig look. Prøv ut noen farger, tror du lett kan se hva som kler deg. Å sminke seg er ganske lett og man behøver ikke kurs i det, særlig når du skal ha en naturlig sminke og ikke en tilgjort. Lykke til, det er også lov å øve seg.
Gjest elfhybrid Skrevet 14. desember 2010 #14 Skrevet 14. desember 2010 fått så mange svar at jeg tror jeg skal øve meg litt - et par ganger kanskje,så jrg klarer det på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå