Chiyo Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Jeg syns det er så sinnssykt irriterende når filmer blir lagt i et land og så lages en ny nesten samme versjon av filmen på engelsk. I 2008 kom den Svenske filmen "Lät Den Retta Koma in" som var basert på boken. Nå i 2010 kom den Amerikanske versjonen på kino. Filmer som "the ring" eller "the grudge" er asiatiske, men er lagd om igjen. Jeg så en koreansk film som het "My Sassy Girl" og den er blitt lagt til Amerikansk. Og om ikke dette er gale lager amerikaneren en helt lik serie som den britiske Skins. Det sies at første episode er nesten helt lik. Hva skjedde med originalitet? Og om man skal lage en gammel film på nytt kan en i alle fall vente til den er "gammel". Som for eksempel "Foreldre Fellen" "Freaky Friday" og "St. Trinians".
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 profitt overgår originalitet. så simpelt er det desverre:P.
Chiyo Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2010 profitt overgår originalitet. så simpelt er det desverre:P. Men det er jo så sinnssykt teit. Den svenske versjonen av "lät den retta koma in" er jo faktisk kjempe bra. Amerikanerne kutter ut mange viktige scener som for eksempel der da de viser kuttet Eli har på fremsiden av musa. Fordi de viser ikke nakenhet spesielt ikke hos barn. Men den delen er jo kjempe viktig for at en skal forstå..
Gjest Eventyr3 Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 jeg forstår. nei jeg vet ikke as. kanskje sånne filmer ikke forståes av alle mennesker, og at regisørrene føler de må tilpasse filmen.
Gjest Prøvis Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Jeg syns det er så sinnssykt irriterende når filmer blir lagt i et land og så lages en ny nesten samme versjon av filmen på engelsk. I 2008 kom den Svenske filmen "Lät Den Retta Koma in" som var basert på boken. Nå i 2010 kom den Amerikanske versjonen på kino. Filmer som "the ring" eller "the grudge" er asiatiske, men er lagd om igjen. Jeg så en koreansk film som het "My Sassy Girl" og den er blitt lagt til Amerikansk. Og om ikke dette er gale lager amerikaneren en helt lik serie som den britiske Skins. Det sies at første episode er nesten helt lik. Hva skjedde med originalitet? Og om man skal lage en gammel film på nytt kan en i alle fall vente til den er "gammel". Som for eksempel "Foreldre Fellen" "Freaky Friday" og "St. Trinians". Må skille mellom engelsk og amerikansk her, for det er et hav av forskjell. Amerikanerne lager alltid forflatede versjoner av gode filmer. Engelskmennene er flinkere til å tenke selv, jeg foretrekker engelske filmer. Endret 6. desember 2010 av Prøvis
Chiyo Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2010 Må skille mellom engelsk og amerikansk her, for det er et hav av forskjell. Amerikanerne lager alltid forflatede versjoner av gode filmer. Engelskmennene er flinkere til å tenke selv, jeg foretrekker engelske filmer. Ja det er riktig. Jeg elsker også engelske. Men jeg var litt forsiktig med å skrive "amerikanerne" i tilfelle noen skulle finne på å si "Du hallo! ikke bare amerikanerne lager kopier..."
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Utrolig dårlig gjort fordi når den amerikanske versjonen blir alltid bedre kjent. Da får de som lager den all oppmerksomheten for en idé de stjal fra noen andre. Kan jo si det at jeg syns Let Me In er mye dårligere enn Lat den retta koma in.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå