AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Hei jeg er eier av en nydelig bolig men jeg trives ikke på noen måte i Hellesylt og vil så gjerne selge bolig men mislykkes gang på gang. Når jeg la ut bolig første gang halverte jeg hva takstmann og megler mente jeg kunne få for boligen dette var langt under idel pris. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få solgt min tidligere drømmebolig, jeg har pekt frem både god utsikt og god beliggenhet. Det eneste som er negativt med boligen er at den har energimerking F. Jeg føler jeg har prøvd alt foruten og gi den bort gratis Blir glad for alle tips og råd
Glitnir Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Dersom du selv overhodet ikke trives på Hellesylt, så kan det kanskje forklare hvorfor andre heller ikke vil kjøpe huset ditt? Vel, fra spøk til alvor: Har du en lenke til Finn eller lignende, så vi har noe mer å ta utgangspunkt i? Har du forresten tenkt på muligheten av å avertere boligen som fritidsbolig fremfor enebolig?
Ava Mae Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Kan det være at du rett og slett forsøker å selge så billig at folk får en følelse av ugler i mosen? Når man finner en 60 kv. leilighet på beste vestkant i Oslo til 3000,- i mnd så får man gjærne en følelse av at noe ikke stemmer helt (noe som gjerne er tilfelle også) og ved å forsøke å selge boligen din så mye under takst risikerer du samme oppfattelse. Ellers er jeg enig med Glitnir, legg ut link til annonsen så blir det lettere å se.
Bintou Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=25415821&sid=sid/2010/12/6/13/xz0311291637870314y er det denne? Er jo ikke helt noe for hvem som helst, med 3 boenheter osv.. sikkert for litt spesielt interesserte!
Gjest Spinell Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Enig med Bintou hvis det er det huset hun har lenket til. Dessuten er Hellesylt et ganske lite sted, så etterspørselen etter boliger er kanskje ikke den aller største?
Gjest Ruccola Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Ser også ut som et hus som må gjøres veldig mye med, både utvendig og innvendig. Og da er en million mye, selv om det er et stort hus. Tipper du lett får solgt det til noen tyskere eller nederlendere som ønsker å bo landlig Kanskje sette ut en annonse i tyskland?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #7 Skrevet 6. desember 2010 En så stor bolig for en så billig penge – du har ikke vurdert å drive med utleie i stedet? Beliggenheten ser jo nydelig ut, og det gamle huset likeså. På sommeren kan det jo godt være at folk har lyst til å leie deler av boligen for en uke eller to. Og hvis det er tre enheter kan du jo leie ut til opptil tre familier samtidig, da bør det være mulig å dekke inn rentekostnader for 1 mill nok.
Ava Mae Skrevet 6. desember 2010 #8 Skrevet 6. desember 2010 (endret) Hvis det er snakk om denne boligen så tror jeg med fordel du hadde tjent på å investert i litt hvit maling for her var det forferdelig mye farger som ikke stod til hverandre i det hele tatt. Også kanskje tatt bort litt av bestemormøblemanget? Selve huset er jo sjarmerende og utsikten bra, men det kan være at det tar tid å selge siden dette er et hus som gjerne tiltrekkes de som liker det rustikt og litt shabby. Når det på toppen av alt er på et lite sted og består av tre boenheter så blir det værre. Men som sagt, hvit maling. Solgule kjøkken har en større tendens til å avskrekke mer enn tiltrekke selv om vi som kjøpere ikke nødvendigvis er bevisst på det. Selve huset synes jeg var sjarmerende med stort potensiale, men så liker jeg det litt landlig og shabby Endret 6. desember 2010 av Ava Mae
Gjest Consensio Skrevet 6. desember 2010 #9 Skrevet 6. desember 2010 For meg virker det litt søkt å be om 1 mill for det huset med den beliggenheten. Hva er jobbmulighetene der? Jeg aner ingenting om avstander og muligheter der oppe, så hvor langt er det til nærmeste by? Hvor mange bor der? Som nevnt over så ser det ut til at huset trenger en del oppussing, det ser slitent ut. Trengs det mye isolering? Hvordan er vinduene. Bare det å bytte ut vinduer, koster en hel del. Om det gjelder huset på linken da altså. (ei venninne kjøpte nettopp en 100kvm leilighet midt i Vestfolds kjerne med råflott standard og fantastisk planløsning...den betalte hun 1,3 for...altså på 300.000kr mer enn dette huset)
Aurora M. Skrevet 6. desember 2010 #10 Skrevet 6. desember 2010 Dette huset ville jeg defintitivt ha prøvd å leie ut som fritidsbolig.
LukaFrost Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Hvis det er huset i linken: I utgangspunktet et sjermerende hus. Det som trekker ned er at det er veldig mye som må gjøres for den som kjøper, ja nærmest totalrenoveres må det. Utvendige rør trekker ned. Huset bør males utvendig. Vindskier må skiftes. Bare for å nevne noe.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Nå har jeg ikke sett på huset som blir linket til. Hellesylt er jo veldig ras utsatt, jeg tenker det nok derfor.. Er det ikke mest derfor så mange ønsker og flytte derfra også? Jeg så på bolig der for 15 år siden, men da var en jo mer optimistisk i forhold til faren med å bo der. Nå som det er blitt forsket mer har en jo funnet ut at faren er mye større enn antatt og virkelig stor. Nå har de jo også lagt ned eldre hjemmet i Hellesylt pga skredfare. Når det er sagt, så er det største spørsmålet jeg stiller meg; hvem som ønsker og kjøpe bolig en plass flere og flere flytter fra??? Og dette er jo ganske vesentlig i tilegg så er det alt mange hoteller og kamping plasser i Hellesylt så leie ut er vel ikke helt greia... Ok kanskje får en leid ut et par netter men dette er jo ikke snakk om så mye i det store og det hele. Ønsker deg lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå