PepsiMax Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Får rett som det er opp advarsler om at internett bruker mye CPU. Hva er dette? Er det noe jeg kan/bør gjøre noe med`?
Larsern Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Får rett som det er opp advarsler om at internett bruker mye CPU. Hva er dette? Er det noe jeg kan/bør gjøre noe med`? CPU - Central Processing Unit, altså den komponenten i pc'en som utfører prosesser. Dersom internett bruker mye av prosessorkapasiteten så kan det være flere ting som er feil (som alltid når det gjelder datamaskiner). Malware/virus, nedlastinger som jobber i bakgrunnen, gamle drivere til trådløsadapter eller ethernet, eller rett og slett gammel pc er det første jeg kommer på som kan være årsaker. 1
PepsiMax Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2010 hva bør / kan jeg gjøre med dette da?
Estë Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Sørg for at du har et oppdatert antivirusprogram, og ta en skikkelig scan av pc'en. Det løser overraskende mange problemer. Å oppgradere drivere kan gjøres på flere forskjellige måter, men for Windows 7 synes jeg det er greit å gå til "min datamaskin"-> "systemegenskaper" ->"enhetsbehandling" og så høyreklikke på enheten du ønsker å oppdatere (f.eks. nettverkskort) og velge "oppdater driverprogramvare". Du vil bli spurt om du ønsker å søke automatisk eller søke på datamaskinen. Å la Windows søke automatisk fungerer stort sett bra, det tar noen sekunder, og så får du enten beskjed om at enheten allerede var oppdatert, eller at den nå har blitt det. Om du har et annet operativsystem vet jeg dessverre ikke detaljene på en tilsvarende "snarvei", annet enn å vite hvilke drivere du er ute etter og så søke etter dem på hjemmesiden til produsenten av enheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå