Gå til innhold

ok, nå må jeg faktisk ned i vekt.

Anbefalte innlegg

Gjest pepsimax
Skrevet

heisann

etter et langt og tungt (heh) år, så.. nei, jeg kan ikke være så tung mer.. helsa er på styr, det var den som gjorde at jeg sluttet og trene. 18 kilo tok jeg av ifjor. jeg veide 137 kg, var nede i 119..så fikk jeg noe kronisk piss som gjorde meg ganske stillesittende.

ifjor trente jeg 2 timer hver dag,utenom søndag.. jeg var råflink, nå veier jeg 147 kg.. (herregud!!!) og må begynne på nytt.. det er ikke lett (uff dårlige ordvalg idag).

nå etter jul tenker jeg og begynne på an igjen, selvom ingen vet hva jeg feiler. det er nesten 1 år siden jeg fikk dette kroniske maset, men nå er vikariatet mitt snart over.. så da får jeg bruke den lille energien som fins på trening da.. jeg gidder ikke være så tung. er sikker på at medisinene har hjulpet på vektoppgang også.. crap!

vil tilbake på det gamle regime.. jeg vil jeg vil! samme faen med den jææævla teite helsa som ikke vil meg vel! åååååh! heh.. litt frustrasjon!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i think i can, i think i can, i think i can! Begynn i morgen! Ikke vent til etter jul! Ikke utsett det!

Gjest pepsimax
Skrevet

nei, det er bare det at jeg tenker at jeg må være verdens teiteste person om jeg begynner i jula.. pluss at jeg fortsatt er i jobb.. og er syk.. men når jeg blir arbeidsledig, daaaaaaaaa.... uff.. for et liv! dumme helse, dumme fett, dumme dumme!!!!!

Skrevet

Det er jo ikke jul helt enda daaaaa... Hvordan syk er du? hvis du har feber, okay, skjønner det, men ....... ingen andre unnskyldninger duger! Jobb - 24timer i døgnet, 8 til søvn + 8 til jobb gir 8 timer igjen .... Trening får man alltids tid til ... gå deg en tur hver dag, spis litt mindre allerede nå:-) i think i can, i think i can, i think i can

Skrevet

Du må spise mye [b/]mindre enn du gjør nå. Og spise mye grønnsaker til hvert måltid. Veldig viktig!

Kjøp sukrin http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php og ikke spis kaker og poteter eller ris til middag. Du er veldig stor og trenger å gå ned i vekt for din egen helses skyld og forandre kostholdet ditt for alltid![b/]

Jeg er overvektig selv og burde kanskje holdt munn, jeg veier 75 og min matchvekt er 55. Jeg har gått ned 9 kg til nå ved å bare spise litt mer grønt og proteiner og kutte saus og mesteparten av karbohydratene, trene/gå hver dag i minst en time og generelt være i aktivitet.

Skrevet

Enig med jente_20, ikke vent til etter jul! Begynn i dag! Hvorfor skal det være noe lettere å gå end etter jul? Og varer julen i 1 måned? NEI! Julen bare i noen få dager, og da er det ikke krise å kose seg md julemat og julekaker.

Begynn nå! Ta deg en rask gåtur på 1 time etter jobb.

Så må du se på kostholdet ditt, og finne ut hvor du kan forbedre. For hvis du veier 147 kg så er det definitivt rom for forbedringer.

Ikke tenk på at dette er en diett du skal følge. Spis sunt og godt. lag maten selv. Planlegg. Gjennomfør. Ikke finn på unnskyldninger. Du lurer kun deg selv.

Det som kan hjelpe, er å starte en treningsdagbok her på KG. Da blir man liksom tvunget litt til å gjennomføre. Man vil jo ikke si til dagbokens besøkende hver dag at man ikke har trent?

Om du lurer på noe angånde kosthold og slikt, så er det nok mange her som kan hjelpe. Men ikke la deg lure av all slags dietter som folk tyr til; labkarbo f.eks. Spis vanlig sunn mat!! :)

Lykke til!

Skrevet

Skrev et laaaaaaangt svar, som plutselig forsvant... :(

kortform:

- Vær mer aktiv og pass på kostholdet:

Stort sett skyldes vektøkning at du inntar flere kalorier enn kroppen din klarer å bruke. For å gå ned i vekt må du innta færre kalorier enn du bruker, bruke mer kalorier enn du inntar, eller - kanskje helst - kombinere dette. Forbrenningen din øker - eller reduseres - i takt med ditt aktivitetsnivå.
(hele artikkelen her)

- Sunne alternativer billigere enn i Norge på www.iherb.com. Søk opp bloggen til ei som heter Mjugli, som tipser om alternativer osv.

Lykke til! Håper du klarer å tuppe deg selv i rævva! :) Og som andre sier; ikke vent til etter jul... ;)

Gjest pepsimax
Skrevet

Jeg er ikke hjemme nå,men skal svare mer utfyllende senere. Jeg har ikke bare feber nemlig,men er under utredning pga kronisk migrene som helt plutselig klikka helt.. Dette var mens jeg var sunn og trente masse. I tillegg ble jeg unormalt trett og har vært det hver dag siden mars. Noe stemmer ikke oppi topplokket, men ingen finner utav det. Skal til øre-nese-hals nå. For nå blir jeg nemlig også dårlig av fysisk aktivitet. Sånn kvalm og vil spy dårlig..! Noe jeg ikke ble før..

• 1 måned senere...
Skrevet

Kjenner meg igjen, veier omtrent det samme som deg :sukk: Jeg hadde klart å gå ned fra 146 kg til 120 kg og vops så er kiloene tilbake. Jeg var så flink til å trene, gikk 3 timers turer hver dag. Jeg hadde smerter ved hver tur, men beit tenna sammen og gikk bakketopp for bakketopp, innimellom hadde jeg så vondt at jeg nesten begynte å grine, men jeg gikk. Jeg var SÅÅÅÅ fornøyd, folk begynte å kommentere vektnedgangen og jeg følte meg bedre. Så fikk jeg en periode med veldige muskelsmerter/ryggsmerter og så var det eventyret over. Nå prøver jeg virkelig å komme igang igjen, men det er tungt, spesielt fordi smertene i kroppen har blitt verre og hver meter er tung å gå.

Jeg får slankeoperasjon hvis jeg vil, men legen fraråder det, det er et drastisk tilatk, og jeg har bestemt meg for å følge rådet hans. Jeg må nok klare dette med riktig mat og masse trening.....håper bare jeg klarer det :)

Skrevet

Tips: Svømming er super trening og en slipper belastningsskader! :)

Skrevet

Hei - sliter med det samme (har den tråden om livstilssendring litt lenger ned) og ville bare si at vi kan klare det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...