Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg synes det ville være moro å få en "oversikt" over hva de som allerede er gift og de som har kommet godt i gang med planleggingen har hatt/har i forbindelse med bryllupet, slik at vi andre vet hva vi går til. Fint om du lager litt større poster, f eks "brud", "mat" osv og samtidig husker å nevne hvor mange gjester dere hadde.
Arwen Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Brud/brudgomm: 12000,- Mat (med lokaler, serveringspersonell, velkomstdrink, mat med drikke, kaffe avec, suite inkludert) :50000,- Fotograf: 0,- Transport: 5000,- (budsjett - forloverne våre ordner) Bryllupsreise: 10000,- + lommepenger Innbydelser/Menyer/Kirkeprogram: 2500,- (budsjett) det totale budsjettet vårt er på 100000,- men med en del ekstra poster. Vi blir ca 70 gjester til middag, aner ikke om vi skal ha kaffegjester
helenaa Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 Til nå ser det ganske bra ut, synes jeg: Brud og gom: 6000 Ringer: 5000 Blomster: 2000 Mat: ca 400 x ca 60 gjester Drikke: 10 000 Invitasjoner, hefter o.l.: 1000 Bil, pynting og sånn vet jeg ikke, men jeg håper det ikke blir for dyrt.
Gjest Tex Skrevet 15. oktober 2003 #4 Skrevet 15. oktober 2003 Brud, gom og barn 20.000 Alkohol 20.000 Leie av lokale 12.000 Leie av kirke 3.500 Ringer 7.000 Overnatting 4.000 Mat, kaker osv 30.000 Blomster 5.000 Trykksaker 5.000 Video pluss foto 10.000 Leie av hjelp, musikk og bardamer 15.000 Vi inviterer ca 115 stykker.
Snurre Skrevet 15. oktober 2003 #5 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg burde egentlig slutte å være inne på disse sidene, for jeg får stadige nye gode tips og ideer på hva jeg bør ha og kjøpe. Budsjettet var i første omgang 120 000 kr. Nå er det veldig sprengt. Brud og brudgom: 21 000 kr Ringer: 16 000 kr Kirke 2500 kr Lokalet med middag: 37 000 kr Drikke: 27 000 kr Transport GRATIS Blomster og div pynt: 10 000 kr Innbydelser, kirkeprogram, bordkort, meny: 3000 kr Fotograf: 10 000 kr Bryllupsreie: 25 000 kr + lommepenger Diverse: 5000 kr Tilsammen litt over 150 000 kroner :fy:
Miracl3 Skrevet 15. oktober 2003 #6 Skrevet 15. oktober 2003 Vi er heldige som kjenner mange som skal hjelpe oss. Budsjette blir derfor ikke så stort , men stort nokk alikevell. Dette med budsjett kommer også ann på kravene du har. Vi har 48 gjester og regner med at det kommer til å koste mellom 40 og 50 000 kr
¤Tiili¤ Skrevet 15. oktober 2003 #7 Skrevet 15. oktober 2003 Vi sparer utrolig mye ved at jeg har så stor slekt at det alltid er noen som er det og noen som er det, men jeg har sorengt budsjettet mitt med 20.000 likevel med vilje for og ha det lille ekstra.
Augustbrud02 Skrevet 16. oktober 2003 #8 Skrevet 16. oktober 2003 Brud (inkl. bukett) 14000 Brudgom 3000 Alkohol 2000 (fikk mye av moren min) Leie av lokale 850 Ringer 300 (for ny gravering + pussing av forlovelsesringene) Overnatting 500 (rabatt p.g.a mye rot) Mat, kaker osv 8000 Blomster 1000 (untatt brudebuketten) Trykksaker 200 Fotograf 5500 Leie av hjelp 3000 Vi var 40 til middag og noen fler til kaffe
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #9 Skrevet 16. oktober 2003 Ringer 300 (for ny gravering + pussing av forlovelsesringene) har sagt det før og sier det igjen; når du skal oppgi pris for ringer, så oppgif kjøpepris -uansett når du kjøpte dem
Gjest Prinsessen Skrevet 16. oktober 2003 #10 Skrevet 16. oktober 2003 Vi hadde et budsjett på litt over 200 000 men vi var 130 til middag.
Drew Skrevet 16. oktober 2003 #11 Skrevet 16. oktober 2003 Vårt bryllup kommer på ca 35 000 dette syntes jeg er kjempemye! Vi blir bare 20 mennesker til middag. Til kaffe og kaker (fest) har vi i tillegg bedt ca. 50 personer. Brud 5000 Brudgom 4000 Ringer 4000 Middag 10 000 Foto 4000 Blomster 2000 + diverse småting som til slutt også blir mye penger ut av.
Augustbrud02 Skrevet 16. oktober 2003 #12 Skrevet 16. oktober 2003 har sagt det før og sier det igjen; når du skal oppgi pris for ringer, så oppgif kjøpepris -uansett når du kjøpte dem Og jeg sier det igjen, jeg synes ikke det hører med i bryllupsbudsjettet når vi ikke kjøpte dem spesielt til bryllupet. Tror ikke vi blir enig om dette her, men i mine øyne er det kun pussing og gravering som var utgiften på ringene våre når vi giftet oss. :blunke: Og det finnes vel ingen regel som sier at det er hele utgiften på ringene som skal inngå når man oppgir ringutgifter?
Lisemor Skrevet 16. oktober 2003 #13 Skrevet 16. oktober 2003 Vi hadde 50 gjester med fri bar. Totalkostnad 70000,- Hadde en uforglemmelig dag,vert hver krone. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå