AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har hørt om så mye forskjellige oljer som man bruker til forskjellige hudtilstander. Jeg har hørt at kokosolje hjelper mot rynker, jojoba på uren hud, mandelolje på strekkmerker osv.... Men hjelper det? Det fins sikkert et hav av flere oljer der ute. Del gjerne dine tips, da dette er noe jeg er veldig nyskjerrig på!
Yasi Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Generelt er ikke jeg så glad i å utsette huden min for slike oljer. Jeg prøvde jojoba olje for lenge siden - jeg fikk ikke noen urenheter riktignok, men jeg følte huden min mistet litt av sin glød. De dagene jeg påførte den i nærheten av mine øyne, våknet jeg opp med hovne øyne. Det endte opp med at jeg heller bruke produktet i hodebunnen, siden jeg kan bli litt tørr. Blir ikke ny forsyning på meg, passet ikke helt meg. Dette er min erfaring med oljen, vet at mange ser på den som sin perfekte match
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Generelt er ikke jeg så glad i å utsette huden min for slike oljer. Jeg prøvde jojoba olje for lenge siden - jeg fikk ikke noen urenheter riktignok, men jeg følte huden min mistet litt av sin glød. De dagene jeg påførte den i nærheten av mine øyne, våknet jeg opp med hovne øyne. Det endte opp med at jeg heller bruke produktet i hodebunnen, siden jeg kan bli litt tørr. Blir ikke ny forsyning på meg, passet ikke helt meg. Dette er min erfaring med oljen, vet at mange ser på den som sin perfekte match Hei Yasi! Huden rundt øynene er skummel å tulle med, så der skal jeg hvertfall IKKE teste. Jeg kjøpte meg jojobaolje i dag. Kaldpresset. En liten flaske til 200 kr. Jeg hadde noen dråper oppi badekaret ista, sålangt kjennes jeg kjempe myk ut! Tok også 2 dråper i ansiktet også... Det virker som om den trekker godt inn i huden. Håper den er like bra som den virker til å være. :rødme:
Gjest BabyBlue Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Hvor fikk du kjøpt den? : D ^ Har selv uren hud (tenåring - duh Dx) og trenger noe litt mer fett for huden nå om vinteren.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #5 Skrevet 6. desember 2010 Både apotek og helsekost har.. Men tror det er litt kvalitetsforskjell.. Lurer på om det er kaldpresset som er det ideelle. Er ikke helt sikker
gladidag Skrevet 6. desember 2010 #6 Skrevet 6. desember 2010 Now foods på Iherb.com har en fin kaldpresset jojobaolje. Liker å bruk den under nattkremen, men ikke tett inntil øynene. Teatree olje er fin å bruke lokalt på kviser. Mandelolje liker eg i badekaret, og Kukuinut oil(også IHERB:COM) er fin som kroppsolje:)
Yasi Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 Hei Yasi! Huden rundt øynene er skummel å tulle med, så der skal jeg hvertfall IKKE teste. Jeg kjøpte meg jojobaolje i dag. Kaldpresset. En liten flaske til 200 kr. Jeg hadde noen dråper oppi badekaret ista, sålangt kjennes jeg kjempe myk ut! Tok også 2 dråper i ansiktet også... Det virker som om den trekker godt inn i huden. Håper den er like bra som den virker til å være. :rødme: I badekaret hørtes veldig lurt ut Ja, det sies jo at man kan bruke den til å fjerne øyesminke med - ikke særlig lurt. Går nok bra, så lenge du holder den unna øynene Jeg hadde nok brukt noen dråper i badekaret jeg også ja, dersom jeg fortsatt hadde den idag
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Now foods på Iherb.com har en fin kaldpresset jojobaolje. Liker å bruk den under nattkremen, men ikke tett inntil øynene. Teatree olje er fin å bruke lokalt på kviser. Mandelolje liker eg i badekaret, og Kukuinut oil(også IHERB:COM) er fin som kroppsolje:) Jeg syns den Iherb siden er så uoversiktlig og vanskelig å finne frem på jeg... Skulle gjerne kjøpt meg leiremaske og oljer der, men skjønner ikke bæret. Hehe
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 I badekaret hørtes veldig lurt ut Ja, det sies jo at man kan bruke den til å fjerne øyesminke med - ikke særlig lurt. Går nok bra, så lenge du holder den unna øynene Jeg hadde nok brukt noen dråper i badekaret jeg også ja, dersom jeg fortsatt hadde den idag Hadde aldri hørt om andre som har hatt problemer med å ta jojobaolje nært øynene før HC skrev omtale, jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 Hadde aldri hørt om andre som har hatt problemer med å ta jojobaolje nært øynene før HC skrev omtale, jeg. Når jeg tenker over det så har vel HC nøtteallergi. Jojobaolje er jo fra en nøtt, ergo langt større sjangse for å reagere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå