Gå til innhold

Gjøre sko mindre glate.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt mine Doc Martens i tre år nå, og de er fremdeles fine og hele. Eneste problemet er at når vinteren kommer, må jeg bytte de ut med andre sko fordi de er så utrolig glatte! Kan ikke gå på snø eller is med de, da går jeg på rævva med en gang. Jeg syns det er veldig dumt, for de er de perfekte skoa ellers! Sommer som vinter. De er såppas store at jeg kan ha både ullsokker og varme såler nedi.

Så det jeg lurer på er om det finnes en måte å gjøre de mindre glatte på?

Tar gladelig imot tips!

Endret av Lady Stardust
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dr. Martens er de glatteste skoene i universet. :kjefte:

Du kan kjøpe noe slags anti-skli som du smører ut. Jeg tror du får det hos skomakere. Evt. kan du få satt på en vintersåle hos skomaker for et par hundrelapper.

Skrevet

Dr. Martens er de glatteste skoene i universet. :kjefte:

Du kan kjøpe noe slags anti-skli som du smører ut. Jeg tror du får det hos skomakere. Evt. kan du få satt på en vintersåle hos skomaker for et par hundrelapper.

Det skal jeg sjekke ut! Takk for tips.

Må også unnskylde for pinlig skrivefeil i overskriften, men folk forstår vel at de skal være mindre GLATTE, ikke glate.

Skrevet

De fleste skobutikker har antiskli-matter man kan klistre under sålen på skoene. Koster en femtilapp for to stk. Det har jeg på mine støvletter :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hørte faktisk om en som dro til dekkverksted og fikk satt inn pigger for piggdekk i skoene! Men det er neppe noen aktuell løsning.

Ellers har jeg prøvd en gang et slags gummipulver som ble limt fast under skoene. Det ble festet med et lim som luktet som sykkellim. Det beste er uansett å spørre i en skobutikk om de har noe å anbefale. Antisklimattene som ondebanan foreslår høres lurt ut.

Skrevet

Kjøp deg brodder, rett og slett

Skrevet

du får kjøpt sånne brodder som du fester uten på skoen. før var de store og klumpete,men nå syns de nesten ikke lenger.

Gjest minsin373
Skrevet

Sandpapir er tingen! Fungerte supert for meg, må bare bytte det ut inn i mellom. Teip det på og du er ready to go :jepp:

Skrevet

det som er kjipt med brodder er av og påtagingen om du er i sentru, ikke lov å gå inn m brodder i butikker.

Sandpapir er bra.

Denne smørja med lim og små gummiknotter er oxo bra og skånsom.

Man får kjøpt små sirkler med greep-taip/sandpapir som man oxo kan lime under skoen...

Lille Grensen Sko i Lille Grensen har alt dette

:yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...