Gå til innhold

Andre rimelige kjøkkenleverandører enn IKEA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til våren skal vi pusse opp et hus og jeg drømmer om et slikt kjøkken i hvitt. IKEA har lignende fronter, men de har ikke de ekstra detaljene som dette kjøkkenet har. Jeg vet Sigdal har noe slikt, men prisene der er vel fryktelig høye? Kan noen hjelpe meg med ulike kjøkkenleverandører jeg kan sjekke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvik har rimelig.

Gjest Blondie65
Skrevet

Sjekk ut HTH, Drømmekjøkkenet og Kvik. HTH har nå tatt opp kampen mot Ikea og Kvik ved å tilby flatpakket kjøkken. Lag tegning og sammenlign.

En jeg kjenner kjøpte kjøkken hos Drømmekjøkkenet og ja det ble dyrere enn Ikea, men det var nettopp pga hjørnelister, fotlister og annet av utsmykningsdetaljer som Ikea ikke har.

Skrevet

Kvik kjøkken, Nettoline, Nova kjøkken, Biga(vet ikke helt prisklassen der...)HTH, Harmoni fra Maxbo..

Skrevet

Takk!

Er det noen som har brukt utenlandske leverandører? Svenske for eksempel?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har forresten tittet litt på Norema, og jeg synes ikke prisene ser så ille ut. Noen som har erfaring med Noremakjøkken?

Skrevet

Bare et tips. Alle de profilene i dørene samler støv og skitt. Det er en drittjobb å vaske profilerte dører, ifht. rette dører.

Skrevet

Kjøpte vårt kjøkken hos Designa. De va utrolig hjelpsomme, tegnet det for oss akkurat slik vi ville ha det, printet ut og lagde flott personlig folder og all info. Fikk velge fra øverste hylle, og de passet på at alt passet innenfor de økonomiske rammene vi oppga. Kjøkkenet vårt er likt det du la ut link til, bare litt mer moderne. De kom hjem til oss også og målte med laserdings for å være sikker på at alle krinkler og kroker var riktig målt.

Alt i alt kjempeløsning! Jeg valgte heltre eik benkeplate, bosch integrerte hvitevarer, induksjonsovn, 8 underskap (3 skuffeseksjoner og 5 skap, der 2 med doble dører 2 enkle, og en hjørneløsning), 1 vinhylle. Prislappen under 70 000. Benkeplaten var det dyreste, store flater - måtte skøyte sammen so benkeplater for å lage formen og størrelsen, så den kom på 36 000 ca.

Lykke til!

Hadde jeg valgt igjen hadde jeg tatt en del helsvart granitt i tillegg til eik, liker den komboen.

Skrevet

Profilert kjøkken levde jeg med mine første 20 leveår og la aldri merke til at det ble ekstremt støvete (ja jeg vasket kjøkkenet). Vi har det samme på hytta og kan ikke si det er noe stort problem der heller :)

Skal sjekke Designa! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

En norsk leverandør som faktisk ikke er så ille på pris er Focus interiør. Vi kjøpte kjøkken derfra og er kjempefornøyde. De fleste forhandlerene deres er i Nordland, Troms og Finnmark, men de har et par forhandlere på Østlandet. Vi kjøpte vårt kjøkken hos Inmente kjøkken & hvitevarer i Lier, rett utenfor Drammen.

www.focusinterior.no

www.inmente.as

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal også pusse opp kjøkkenet til våren. Er det noen som har erfaring med svenske kjøkken?

Har sett på Kungsäter, men aner verken kvalitet eller pris. Noen som vet?

Skrevet

Vi skal også pusse opp kjøkkenet til våren. Er det noen som har erfaring med svenske kjøkken?

Har sett på Kungsäter, men aner verken kvalitet eller pris. Noen som vet?

Det var jeg som skrev innlegget over ditt:-)

Kungsäter er ganske dyrt. De fører det på Inmente, der vi kjøpte vårt kjøkken fra Focus og vi kikket på det. De har et par modeller utstilt og det er utrolig fine kjøkken, særlig de som heter Eksklusiv, med heltreskrog er utrolig flott - det oser kvalitet og hadde lommeboka vært fetere hadde vi nok gått for det. Vi fikk aldri noe pristilbud på Kungsäter da det lå utenfor vårt budsjett, så nøyaktig hvor dyrt det er vet jeg ikke. Såvidt jeg forstod har Kungsäter to kolleksjoner, en "vanlig" med laminat skrog og den dyrere varianten Eksklusiv med skrog i heltre. Eksklusiv er selvsagt den dyreste.

Lykke til med kjøkkenkjøp:-)

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har forsøkt å kontakte Kungsäter i Sverige for å se om prisene er bedre der, men har så langt ikke fått noe svar.

Hvordan var prisene på kjøkkenet fra Focus som dere endte med? Jeg ser at de også har en lignende type :)

Skrevet

Vi gikk for denne modellen fra Focus http://focusinterior.no/Focus/Hovedsiden/Kjokken/Harmoni/FinrMalt/. Da vi kjøpte var det kampanje, så vi fikk laminatbenkeplater og vask for kr. 1,-. Det ble kjøpt i forbindelse med husbygging og bunken av fakturaer ble etterhvert stor, så husker ikke nøyaktig pris, men mener at vi inkl hvitevarer og 5 cm tykk heltrebenkeplate på kjøkkenøya havnet på ca. 130.000 kr. Må evt grave frem fakturaen for å finne prisen på kun kjøkkenskrogene - som egentlig er den interessante summen.

Det å sammenligne pris på kjøkken på denne måten er egentlig umulig - prisen avhenger av så mye. F.eks. er jo skufferekker dyrere enn skap, så mange skuffer fordyrer osv. Den beste løsningen er å kontakte butikken og be om pristilbud på den løsningen dere ønsker, vi fikk vårt tilbud i løpet av et par dager.

Har dere forresten kontaktet Kungsäter direkte eller har dere kontaktet en av forhandlerene deres? Vil tro det er lettere å få et pristilbud av en forhandler enn fra fabrikken direkte. Hvis du skal det er det kanskje en ide å ha fått pristilbud fra den norske forhandleren først, så har du noe å sammenligne med:-)

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har forsøkt å maile flere forhandlere, men ikke fått svar. Må nok ringe til de tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...