Gå til innhold

trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger informasjon eller hjelp angående en hund og 2 kaniner. min bror som bor i samme hjem som meg er svært voldelig med hunden sin, den blir fysisk slått og sparket flere ganger og har store skader på kroppen sin. den har blitt slått i det ene beinet og klarer bare å gå med det andre. han lærer den også opp til å bli voldelig, så derfor har han kjøpt 2 kaniner for at hunden skal gå løs på de og spise de opp på han sin kommando, ja jeg vet det høres helt sykt ut.

Jeg har meldt ifra til politiet om det flere ganger, men de gjør absolutt ingenting så jeg har mistet håpet, det virker som om de bare er der for pynt, og uansett om de hadde gjort noe så måtte jeg ha vitnet mot han som bevis før de kunne ha tatt dyrene, og det vil jeg ikke gjøre i det hele tatt fordi det vil få konsekvenser for meg.

Så jeg trenger å vite om det er noe eller noen, bare hva som helst som kan ta imot dyr hvor man ikke trenger å vitne eller noe, eventuelt om man kan levere de anonymt, for hvis det ikke gjøres noe med det vil alle 3 dyrene dø innen kort tid, garantert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil få konsekvenser for deg ja... Eg syns i grunn det er feigt av deg å i det heile tatt tenke på det når dyrene lider. Tenk på den stakkars hunden og hvordan den har det. Er det virkelig ikkje verdt "konsekvensene" over å redde disse tre dyrene? Hvordan vil konsekvensene bli mindre av at du tar dyrene og leverer de eit sted, han vil mest sannsynlig finne ut at det var du som tok de? Hva sier de voksne i huset, hvorfor griper ikkje de tak i dette?

Hadde det vært min bror hadde eg faen tatt eit balltre og grisebanka han.

Prøv dyrebeskyttelsen eller lignende, meld i fra til mattilsynet (men siden du velger å ta kontakt anonymt så kommer de nok ikkje til å prioritere saken).

Skrevet

EDIT!

den ene kaninen døde idag på grunn av at hunden bet den ihjel, han bare lo mens han så på!!!

Og til adera og kårky, som jeg sa har jeg meldt ifra mange ganger til politiet, hver eneste gang hører jeg ikke fra de igjen. virker som om saken bare glemmes etter at jeg har meldt ifra. og han er ganske voldelig, vi bor i samme hus og hvis jeg vitner så vil trolig en del ting bli knust og jeg blir sikkert angrepet, jeg vet det er feigt av meg men jeg skulle ønske dere kunne også se saken fra min side. uansett om jeg melder ifra vil det ta tid.

Jeg har tenkt på tanken om å slippe de fri, men hunden vil komme tilbake uansett og kaninen kan ikke være i denne kulden!

Kan ikke noen værsåsnill komme å ta de, hvis noen tilfeldigvis er i telemarksomerådet

Skrevet

EDIT!

den ene kaninen døde idag på grunn av at hunden bet den ihjel, han bare lo mens han så på!!!

Og til adera og kårky, som jeg sa har jeg meldt ifra mange ganger til politiet, hver eneste gang hører jeg ikke fra de igjen. virker som om saken bare glemmes etter at jeg har meldt ifra. og han er ganske voldelig, vi bor i samme hus og hvis jeg vitner så vil trolig en del ting bli knust og jeg blir sikkert angrepet, jeg vet det er feigt av meg men jeg skulle ønske dere kunne også se saken fra min side. uansett om jeg melder ifra vil det ta tid.

Jeg har tenkt på tanken om å slippe de fri, men hunden vil komme tilbake uansett og kaninen kan ikke være i denne kulden!

Kan ikke noen værsåsnill komme å ta de, hvis noen tilfeldigvis er i telemarksomerådet

Eg kan se saken fra din side (eg har også ein i familien som er ein idiot uten empati når det kommer til dyr og som er ein hissigpropp og "tøff" i trynet) og eg forstår du er redd. Men hadde det vært meg i din situasjon så hadde eg like fullt drete i eventuelle konsekvenser når det står fleire liv på spill, eit som dessverre allerede er gått tapt. Rører han deg anmelder du han for vold/trusler, ødelegger han tingene dine kan du anmelde han for hærverk eller ødeleggelse av andres eigendom (men altså, hvilken rolle spiller det at noe blir knust eller ødelagt om liv kan bli reddet?), lager han bråker kan du ringe og be politiet plukke han opp pga ordensforstyrrelse/husbråk.

Og eg spør igjen, hva sier de voksne i huset? Hvorfor gjør ikkje de noe med dette? Hvor gammel er du og hvor gammel er din bror?

Skrevet

Eg kan se saken fra din side (eg har også ein i familien som er ein idiot uten empati når det kommer til dyr og som er ein hissigpropp og "tøff" i trynet) og eg forstår du er redd. Men hadde det vært meg i din situasjon så hadde eg like fullt drete i eventuelle konsekvenser når det står fleire liv på spill, eit som dessverre allerede er gått tapt. Rører han deg anmelder du han for vold/trusler, ødelegger han tingene dine kan du anmelde han for hærverk eller ødeleggelse av andres eigendom (men altså, hvilken rolle spiller det at noe blir knust eller ødelagt om liv kan bli reddet?), lager han bråker kan du ringe og be politiet plukke han opp pga ordensforstyrrelse/husbråk.

Og eg spør igjen, hva sier de voksne i huset? Hvorfor gjør ikkje de noe med dette? Hvor gammel er du og hvor gammel er din bror?

Jeg er 18 år, og min bror er 19. foreldrene mine synes det er galt det han gjør, men vil likevel ikke gjøre så mye mer med det, virker ikke som de bryr seg så mye. og nå har jeg tipset Mattilsynet. fortell meg hva jeg skal gjøre i mellomtiden når dyrene fortsatt lider og det blir værre og værre, det kan ta flere måneder før det gjøres noe hvis må gå igjennom hele prosessen med å vitne osv. jeg føler jeg blir gal snart, skulle bare ønske det var sommer så jeg kunne sluppet de fri langt vekk.

Skrevet

Jeg føler virkelig med deg TS.

Jeg vet ikke hva jeg kan råde deg til, men du kan ta kontakt med Dyrebeskyttelen, Dyrevernsnemda og veterinær der du bor.

Mer om Dyrevernsnemda finner du her: http://www.mattilsynet.no/dyrevern/dyrevernnemda

Du kan ringe dem på tlf 06040.

Skrevet

Aller som ser at et dyr lider har lov å gripe inn. Ta med deg dyrene til dyrebeskyttelsen mens din bror er borte. Selv om DB ikke har den samme myndigheten som mattilsynet har, så kan DB lettere bevise dyremishandling enn du som privatperson kan. Dvs at DB tar dyrene med til veterinær som dokumenterer skadene og kan si om de stammer fra mishandling. Og DB tar saken videre til mattilsynet som igjen jobber med å få dyrene borte fra din bror for godt. Litt enkelt forklart, men snakk i hvertfall med DB.

Skrevet

Gå til media!!! Media har dessverre ofte mer makt enn politiet.

Skrevet

Denne situasjonen høres ille ut ja. Forstår at det er vanskelig å vite hva du skal gjøre, særlig når du frykter represalier fra den voldelige broren din.

På den annen side er nok den antisosiale broren din på vei mot en kriminell karriere og dette er nok bare starten på en voldskarriere for ham. Husk at personer med dyssosial personlighetsforstyrrelse, som broren din kanskje lider av, ofte starter med dyreplageri i ung alder. Naturligvis har ikke han innsikt i dette selv, men det er flaks for ham at du ser problemene hans

Når han om noen år sitter inne for grov vold eller drap, vil du nok bli plaget at tanken på at du burde gjort noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...