Gå til innhold

Gavegreier....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det egentlig med gaver i bryllupet?

For jeg regner med at man ikke får gaver "på forskudd" men at gjestene tar de med seg til bryllupsfesten. Er det vanlig at brud og brudgom har en "pakke opp gaver" post i bryllupet, eller tar noen seg av dette? Hvem er da denne "noen"?

Og hva har jeg evt glemt å spørre om?

Jeg vet at jeg ikke vet så mye! Mitt eget bryllup blir det første bryllupet jeg har vært i, og alt jeg "vet" er det som jeg har sett på film (som da viser seg å ikke helt stemme med norsk virkelighet" og det som jeg har lest i blader, som ikke kan erstatte virkeligheten.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har det stort sett vært noen som stiller opp som "gaveutpakkere" og lager gavebord. Disse registrerer da hva brudeparet har fått av hvem og lager en liste over dette.

Gjest Blondie65
Skrevet

Dette varierer nok veldig og jeg har sett her inne, selv om jeg ALDRI har sett det i "virkeligheten" at brudeparet ønsker å pakke ut gavene selv dagen derpå. Det vanlige er å utpeke noen gaveansvarlige som pakker ut og registrerer gavene (kort kan komme bort og det blir et h... å finne ut hvem som ga hva etterpå. En enkel måte å gjøre dette på er å skrive i kortet hva som ble gitt). Så lages det et gavebord som er klart til brudeparet ankommer lokalet.

Da jeg ble gift var det min mor og min søster som organiserte dette.

Skrevet

Jeg håper vi får noen som ikke er invitert til bryllupsmiddagen til å pakke opp pakkene. Da kan de gjøre det mens resten spiser middag. Etter middagen er da alle pakkene pakket opp, og gjestene kan se hva vi har fått. De som pakker opp pakkene skal få være med på resten av festen. Har ikke spurt noen enda, men kommer sikkert til å spørre venninner som ikke er selvskrevne gjester til middagen, eller venninner av søsteren min (som også jeg kjenner godt)

(Jeg har selv hatt ansvar for å pakke opp pakkene i noen bryllup, og alle pausene under middagen gikk til å pakke opp pakker. Når endelig pakkene fra de som var til middag var ferdig pakket opp kom kaffigjestene med pakker, og det ble brukt litt tid mellom middag og kaffi til å pakke opp pakker også)

Skrevet

Jeg kjenner noen som pakket opp gavene selv dagen etter, det synes jeg virket veldig koselig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...