Meaty Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Jeg vet om en liten gutt som heter Lucifer. Hva synes dere om det navnet? Det må da være et veldig belastende navn? 1
Lykkelitenen Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Jeg synes navnet er pent, det klinger braa, men når det tross alt har den historien og betydningen det har, så er det ikke akkurat noe navn jeg ville brukt...
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Jeg synes det er tøft, men da det også er en hvis person langt der nede som også heter det så ville jeg nok også ungått det. Belastende blir det kun hvis folk gjør det belastende. Håper folk har vett nok til å ikke mobbe han. 1
Gjest Raindrops Skrevet 5. desember 2010 #4 Skrevet 5. desember 2010 Jeg synes det er et veldig pent navn, men helt sikkert belastende ja. Ville nok ikke gitt det navnet til mitt eget barn.
Tulling Skrevet 5. desember 2010 #5 Skrevet 5. desember 2010 Ser ikke noe feil i å hete det. Men om jeg ville kallt min egen unge det er en annen sak.
Gjest Tipo Skrevet 5. desember 2010 #6 Skrevet 5. desember 2010 Navn som det må da bedømmes av retten før foreldrene får lov til å gjennomføre navngivningen? Men Luficer betyr Lysbringeren, til tross for at det i den kristne mytologien var erkeengelen Lucifer som falt fra himmelen og ble djevelen har navnet i seg selv ingen belasted betydning.
Gjest Eurodice Skrevet 5. desember 2010 #7 Skrevet 5. desember 2010 Jeg vet om en liten gutt som heter Lucifer. Hva synes dere om det navnet? Det må da være et veldig belastende navn? Stakkars gutt, han kan risikere mye mobbing. Lucifer er nå et synonym for Satan, den onde. Hva tenkte foreldrene på, tro, da de gav gutten et slikt navn? 13
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #8 Skrevet 5. desember 2010 Hørtes rart ut for meg at et barn kan hete Lucifer, jeg har ingen tro på at en prest ville døpt barnet med slikt navn. Sannsyligvis ikke lov å kalle barnet sitt det i Norge heller ville jeg anta.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #9 Skrevet 5. desember 2010 Hørtes rart ut for meg at et barn kan hete Lucifer, jeg har ingen tro på at en prest ville døpt barnet med slikt navn. Sannsyligvis ikke lov å kalle barnet sitt det i Norge heller ville jeg anta. Man trenger ikke å bli døpt av en prest for å ha et navn. 5
Meaty Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Stakkars gutt, han kan risikere mye mobbing. Lucifer er nå et synonym for Satan, den onde. Hva tenkte foreldrene på, tro, da de gav gutten et slikt navn? Det samme tenkte jeg, da jeg hørte om det. Foreldrene er...litt spesielle, for å si det sånn. Besteforeldrene nekter å bruke navnet til gutten, de kaller ham LJ. Dette er ikke i Norge, men i Kanada, jeg håper ikke det er lov med slike navn her. Endret 5. desember 2010 av Meaty 1
Munchlax Skrevet 5. desember 2010 #12 Skrevet 5. desember 2010 Jeg synes navnet i seg selv er pent, men ville aldri brukt det selv. Navnet "Lucifer" er forresten forbudt i Norge. 1
Gjest Airi Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 (endret) Lucifer var jo opprinnelig et navn på Venus, morgenstjernen. Synes det er fint, men ville ikke brukt det selv, på grunn av betydningen i kristen tradisjon. ...+ at jeg ikke hadde fått lov da Endret 5. desember 2010 av Airi
Gjest Caylee Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Lucifer var jo opprinnelig et navn på Venus, morgenstjernen. Synes det er fint, men ville ikke brukt det selv, på grunn av betydningen i kristen tradisjon. nei det var ikke et fint navn. men Oliver og Lukas er kjempe fine navn
crispy Skrevet 5. desember 2010 #15 Skrevet 5. desember 2010 Hvem i alle dager kan finne på å kalle barnet sitt for Lucifer? Stakkars gutt, håper at han ikke blir mobbet i framtiden.. Kanskje ikke foreldrene kjenner til hvilke historier Lucifer forbindes med? :klø: Som mange sier her, så er jeg enig i at det er et...mystisk og pent navn, men altså ikke noe prioritert navn på navnelisten! 1
Gjest Airi Skrevet 5. desember 2010 #16 Skrevet 5. desember 2010 (endret) nei det var ikke et fint navn. men Oliver og Lukas er kjempe fine navn Unnskyld meg? Jeg synes det er fint. Antar at du siterte meg uten at det var meningen, i så fall er du tilgitt^^ Endret 5. desember 2010 av Airi
Gjest strykebrett Skrevet 5. desember 2010 #17 Skrevet 5. desember 2010 Kjempefint, like fint som Adolf.
Cuckold Skrevet 5. desember 2010 #19 Skrevet 5. desember 2010 Jeg vet om en liten gutt som heter Lucifer. Hva synes dere om det navnet? Det må da være et veldig belastende navn? Flott navn da. Førstefødte kan jo hete Lucifer, nestemann Beelzebub, og sistemann Damien. 15
Gjest Eventyr3 Skrevet 5. desember 2010 #20 Skrevet 5. desember 2010 Flott navn da. Førstefødte kan jo hete Lucifer, nestemann Beelzebub, og sistemann Damien. hahahahahahahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå