Gå til innhold

Flyttehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart flytte, og er så heldige at to bekjente har tilbudt seg å hjelpe oss. Vi kjenner ikke så mange på dette stedet, og er veldig takknemlige for at de hjelper oss med de store og tunge tingene. Jeg vet ikke hva vi skal gi dem som takk for hjelpen. Det er som sagt ikke snakk om gamle venner, men relativt nye, og jeg vet ikke hva som er vanlig å gi i slike tilfeller?

Forslag tas i mot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å spandere middag på dem? Som takk..

Skrevet

Enig med middagen, det er jo en god mulighet til å bli bedre kjent også :)

Skrevet

Jeg er også enig i at middag er hyggelig. Det gjorde i hvert fall moren min da hun flyttet - tok med alle ut og spiste på en folkelig restaurant.

Skrevet

Helt enig i middag. Tilbyr jeg meg å hjelpe folk forventer jeg ikke å få noen belønning, men åå så koselig å bli overrasket med middag da :-)

Skrevet

Det er ganske langt til neste restaurant her, dessverre.

Skrevet

Hva med å ta en pause under flyttingen og ete lapskaus med flatbrød og øl ved siden av? Eneklt, kjapt og greit.

Gjest goodtwin
Skrevet

da kan du invitere de på et godt hjemmelaga måltid =)

Skrevet

"Spandere middag" trenger ikke være på en dyr restaurant, det kan være et godt hjemmelaget måltid :)

Skrevet

Ok, mat skal bli. :)

Jeg vil likevel gjerne gi dem noe ved siden av. Jeg har en ide når det gjelder den ene. Han elsker en spesiell type te, men han andre drikker verken te eller kaffe, og alkohol drikker han heller ikke så mye av.

Skrevet

Ok, mat skal bli. :)

Jeg vil likevel gjerne gi dem noe ved siden av. Jeg har en ide når det gjelder den ene. Han elsker en spesiell type te, men han andre drikker verken te eller kaffe, og alkohol drikker han heller ikke så mye av.

Hva med å gi han en halvkilo Twist? :)

Skrevet

Hm, skulle til å foreslå en flaske cognac el.l. men da er jo ikke det noe særlig... Er det ungkarer eller familiemenn? Jeg ville gitt dem middag og en skikkelig ting. Men hva det skulle være?

Skrevet

Hm, skulle til å foreslå en flaske cognac el.l. men da er jo ikke det noe særlig... Er det ungkarer eller familiemenn? Jeg ville gitt dem middag og en skikkelig ting. Men hva det skulle være?

Begge er gifte, en av dem har barn.

Det er lettere når det er venner man har hatt lenge for da har man jo hjulpet hverandre flere ganger. Nå vet jeg ikke om vi noen gang får hjulpet dem tilbake. De har allerede et nettverk her og slektninger, så det er ingen automatikk i at vår hjelp behøves eller ønskes en annen gang.

Skrevet

Begge er gifte, en av dem har barn.

Det er lettere når det er venner man har hatt lenge for da har man jo hjulpet hverandre flere ganger. Nå vet jeg ikke om vi noen gang får hjulpet dem tilbake. De har allerede et nettverk her og slektninger, så det er ingen automatikk i at vår hjelp behøves eller ønskes en annen gang.

Da ville jeg gått på Glassmagasinet eller Kitchen og kjøpt noe fint til hjemmene deres, i tillegg til flyttemiddagen :)

Skrevet

Invitere hjem til middag var en god ide:) Kjekt når noen tilbyr seg:)

Skrevet (endret)

Er vel mest vanlig å invitere på innflyttingsmiddag eller innflyttingsfest for de som har vært med å hjelpe til med flyttinga.

Endret av Spiralis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...