Gå til innhold

Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I januar reiser jeg til USA for å studere der et semester, og jeg har derfor er stoooort problem.

Jeg har letet etter fosterfamilie til katten min i over et halvt år nå, men det er ingen som kan. Jeg hadde i utgangspunktet funnet ei som kunne ta henne men plutselig fikk jeg høre at hun ikke hadde mulighet.. Det jeg trenger er rett og slett bare en "fosterfamilie" som kan ta henne fra desember til mai/juni.

Jeg er veldig redd for å måtte avlive henne for jeg er så utrolig glad i henne.

Jeg håper altså at det er noen her inne som kanskje kunne tenkt seg å passe på den søte katten min Tingeling mens jeg er borte. Jeg bor i Hedmark men skal reise til Nordmøre til jul så jeg kunne sikkert levert henne hvis du bor på veien mellom Hedmark og Møre og Romsdal.

Hun er veldig søt og kosete. Hun elsker vann og "prater" med om du prater til henne.

Håper noen her kan være min redning. Jeg er evig takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men legg inn annonse på Finn, avisen og lignende. Lykke til, håper noen kan hjelpe deg!

Skrevet

Håper du finner noen. Er du heldig er det noen her inne som trår til ;)

Jeg har dessverre ikke mulighet, også bor jeg i Oslo..

Skrevet

Det er klart du kan finne noen som kan ha henne, dersom du annonserer på FINN, Dyrenett o.a. Synes det er forferdelig at du ser på avliving som et alternativ her. Du har anskaffet deg katten. Da avliver du den ikke fordi du har lyst å studere et halvt år i USA. Noen mennesker fortjener ikke å ha katt.

Skrevet

Det er klart du kan finne noen som kan ha henne, dersom du annonserer på FINN, Dyrenett o.a. Synes det er forferdelig at du ser på avliving som et alternativ her. Du har anskaffet deg katten. Da avliver du den ikke fordi du har lyst å studere et halvt år i USA. Noen mennesker fortjener ikke å ha katt.

Jeg har ikke sagt at jeg ser på det som noe alternativ. Jeg har sagt at jeg er redd for at det er det jeg må gjøre. Har lagt ut artikler på alle nettsider jeg kan legge ut på pluss at jeg har spurt venner og bekjente. Sendt mailer til folk på dyrenett som ønsker seg katter.

Jeg vil virkelig bare det beste for katten min og er derfor bare ut etter noen som kan passe henne og ikke ta henne permanent.

Du burde kanskje høre hva hele saken er før du kommer med slike usaklige uttalelser.

Skrevet (endret)

Har hun mulighet til å være innekatt i denne perioden? Er hun vandt til hunder?

Jeg kunne ha vurdert det, men jeg har en liten kinesisk nakenhund og bor dessverre rett ved en trafikkert vei. Så vet ikke om det hadde fungert så bra :sukk:

Endret av paintarainb0w
Skrevet

Har hun mulighet til å være innekatt i denne perioden? Er hun vandt til hunder?

Jeg kunne ha vurdert det, men jeg har en liten kinesisk nakenhund og bor dessverre rett ved en traffikert vei. Så vet ikke om det hadde fungert så bra :sukk:

Så snilt av deg! :) Vi bor selv ved en traffikert vei, så jeg tror ikke det er noe problem. Men om du vil ha henne inne eller ute er opp til deg. :)

Hun har aldri vært noe særlig rundt hunder så jeg vet ikke hvordan det ville gått. Men jeg kan jo komme tilbake til deg litt nærmere. :) Hvor bor du forresten?

Skrevet

Hadde bare vært kjekt hvis jeg kunne hjelpe, elsker dyr og har hatt flere katter :) Jeg bor i Stavanger, så det er jo et godt stykke unna dessverre.. Men går jo sikkert alltid an å finne en løsning hvis det skulle bli aktuelt :)

Gjest Bustyvel
Skrevet

Har du prøvd på katteprat.no?

Veldig mange flinke og snille kattefolk der, som er veldig hjelpsomme ang kattepass over perioder :)

Ville absolutt spurt der :)

Skrevet

Har du prøvd på katteprat.no?

Veldig mange flinke og snille kattefolk der, som er veldig hjelpsomme ang kattepass over perioder :)

Ville absolutt spurt der :)

Nei! Der har jeg ikke vært! Tusen takk for tipset! :)

Skrevet

Facebook kan også være et sted å få folk til å enten kunne ta pusen din, eller kanskje noen du kjenner kjenner noen osv. Omplasseringen for dyr har jo ofte fosterfamilier, kan være verdt en telefon og spørre om de vet om noen.

Skrevet

Ååh, så synd du ikke bor lenger nord, jeg ønsker meg veldig en lånekatt fordi det ikke ville blitt bra på langtidsbasis :rødme:

Skrevet

Ååh, så synd du ikke bor lenger nord, jeg ønsker meg veldig en lånekatt fordi det ikke ville blitt bra på langtidsbasis :rødme:

Hvor er det du bor? Har noen familiemedlemmer jeg skal møte i jula som reiser til Nordaland litt før nyttår! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...