AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Hei! Jeg har i følge min lønnslipp en fast månedslønn. Samtidig har jeg et tillegg fordi jeg har en høyere stilling enn de andre. Dette er regulert i tariff. På den andre siden har jeg forhandlet meg til å et personlig tillegg fordi jeg gikk over fra et firma til et annet på samme plass. Så dette får jeg fast hver måned. Fast månedslønn + to tillegger. Når jeg jobber overtid så blir timesatsen bare regnet ut fra den faste månedslønna og ikke de faste tilleggene som egentlig utgjør fast månedslønn. Det andre firma jeg var ansatt i regnet timelønnen fra den faste månedslønnen + det ene stillingstillegget som står i tariff( ikke personlig tillegg ). Så min timelønn har gått ned. Det jeg lurer på er om dette er riktig? Håper noen her har kompetanse til å svare meg. Setter virkelig pris på det!
Glitnir Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Hvilken sektor er dette? Hvilken tariff bruker dere? Det vanlige er at overtidslønn regnes av grunnlønna, og at funksjonstillegg av ulike typer går utenom.
Supraspinatus Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Hvilken sektor er dette? Hvilken tariff bruker dere? Det vanlige er at overtidslønn regnes av grunnlønna, og at funksjonstillegg av ulike typer går utenom. Hos oss er det motsatt. Alle tillegg som ubekvem arbeidstid(fast sum hver mnd), funksjonstillegg, etc, utenom overtid med i grunnlaget for årslønn. Timelønn er årslønn delt på 1860. Overtidslønnen er da det belølpet ganget med 2. (100% overtid). Jeg jobber i staten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå