Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg lage brune pinner og har funnet en oppskrift på veven. Men til slutt i oppskriften står det "Pakk kakene i koselig boks eller tett glass og gi bort i gave". Det var ikke det jeg hadde tenkt å gjøre, jeg hadde tenkt å spise dem selv sammen med familien min. Det plager meg at det står der. Jeg har ikke skriver hjemme så jeg kan ikke ta en utskrift og klusse over det.

Nå setter jeg i gang og så får jeg håpe at jeg klarer å glemme det når kakene er ferdig og at jeg ikke får en uimotståelg trang til å gi dem bort, slik at jeg må bake enda flere kaker enn planlagt. Jeg synes ikke de som lager oppskrifter skal skrive sånt, for folk må da få lov til å gjøre hva de vil med sine egne kaker. Og det er veldig vanskelig å stoppe før oppskriften er slutt, det burde de tenke på. Jeg synes det, ihvertfall. Det blir så amputert. :snurt:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest goodtwin
Skrevet

kanskje du skal gi de i gave til deg selv? Du kan jo sende de til deg selv i posten om det føles litt mer "ekte" da? :nissegutt:

Skrevet

Uff da, kinkig situasjon :(

Men det finnes en løsning: Riktignok må du gi kakene i gave, men det står da ikke hvem kakene skal gis til. Så du kan jo alltids finne en koselig boks skrive

"Til: Pet og familien

Fra: Pet"

på en lapp og sette hele sulamitten på bordet :)

Skrevet

Du må nok gjøre det ja. Men du kan jo velge å gi det til noen som du vet vil dele dem med deg. Noen i familien som du kan overtale til det, for eksempel. Ellers kan du skrive oppskriften for hånd og kludre skikkelig med de siste linjene, så du ikke klarer å lese det etterpå. Da vet du jo ikke at oppskriften er for gi-bort-kaker.

Skrevet

Nå skal jeg lage brune pinner og har funnet en oppskrift på veven. Men til slutt i oppskriften står det "Pakk kakene i koselig boks eller tett glass og gi bort i gave". Det var ikke det jeg hadde tenkt å gjøre, jeg hadde tenkt å spise dem selv sammen med familien min. Det plager meg at det står der. Jeg har ikke skriver hjemme så jeg kan ikke ta en utskrift og klusse over det.

Nå setter jeg i gang og så får jeg håpe at jeg klarer å glemme det når kakene er ferdig og at jeg ikke får en uimotståelg trang til å gi dem bort, slik at jeg må bake enda flere kaker enn planlagt. Jeg synes ikke de som lager oppskrifter skal skrive sånt, for folk må da få lov til å gjøre hva de vil med sine egne kaker. Og det er veldig vanskelig å stoppe før oppskriften er slutt, det burde de tenke på. Jeg synes det, ihvertfall. Det blir så amputert. :snurt:

Kunne ikke vært mer enig!! Hvem har lyst til å lage slike utrolig herlige kaker for å gi dem bort?

Sliter akkurat med det samme her,på oppskriften står det at "puttes i et rent syltetøyglass ,bind et pent stykke tøy over som lokk hvor du avslutter med en pen sløyfe"

Har ikke lyst til det asså,jeg klarer ikke knyte sløyfe så jeg tror jeg skal beholde alt selv :jepp:

Skrevet

Du kan bruke rullehjulet på musa slik at de nederste linjene ikke synes; da kan du med god samvittighet ete kakene selv sammen med familien :)

Skrevet

Ja, æsj altså. Nå er jeg i gang og er spent på hvordan det kommer til å gå (smør og sukker står og rører seg på benken). Koselig boks har jeg, den står framme. Det var dumt at det ikke sto "puttes i et rent syltetøyglass ,bind et pent stykke tøy over som lokk hvor du avslutter med en pen sløyfe" for de remediene har jeg ikke. Men alle boksene mine er koselige og når de brune pinnene er ferdige og jeg har puttet de i koselig boks, begynner nok kampen her.

Jeg kan prøve å gi de bort til meg selv og familien, men jeg tror ikke det er det de som har skrevet oppsrkiften mener med å gi bort.

Skrevet

Jeg kan prøve å gi de bort til meg selv og familien, men jeg tror ikke det er det de som har skrevet oppsrkiften mener med å gi bort.

Nei, du har et poeng der.

Hva med å forme pinnene som små peniser? Det er da enkelt; du har jo allerede pinnene klare så da tar du bare to deigkuler og presser på dem nederst.

Når da pinnene er ferdige sukker du oppgitt og sier: Uff da, DETTE perverse makkverket kan jeg jo ikke gi bort. Best jeg spiser dem selv, gitt.

• Liker 7
Skrevet

Hva med å finne en boks som er for liten sånn at ikke alle passer oppi, dermed får du jo noe igjen til deg selv også :)

• Liker 1
Skrevet

"Pakk kakene i koselig boks eller tett glass og gi bort i gave"

Det her må du ikke tolke feil, det står altså implisitt at du kan beholde dem dersom du pakkere dem i en koselig boks:)

Skrevet

Det her må du ikke tolke feil, det står altså implisitt at du kan beholde dem dersom du pakkere dem i en koselig boks:)

:enig:

Skrevet

Den hadde jeg ikke sett! Jeg er nå midt oppe i en indre kamp vedr hva jeg skal gjøre med kakene, så kanskje den tolkningen kan redde meg. Jeg tenker veldig mye på hvem jeg evt skal gi dem bort til. Kjæresten til sønnen min er her, men jeg har bare hilst på henne en gang før og det blir kanskje litt voldsomt å gi henne en koselig boks med brune pinner allerde nå? Vil ikke bli gal svigermor pga dette, det er jo ikke min skyld en gang.

Skrevet

Men skulle det ikke stått "Pakk kakene i koselig boks, eller i tett glass og gi bort i gave" hvis man skulle tolke det sånn? Jeg håper jeg tar feil her, for jeg prøver virkelig å unngå å gi dem bort.

Skrevet

Jeg har den glimrende løsning :)

Post hele oppskriften her, så kan jeg "stjele" den og "tilfeldigvis" lage en tråd på matforumet hvor jeg poster nevnte oppskrift, selvfølgelig UTEN den problematiske teksten.

Jeg kan simpelthen legge til

"Legg pinnene på et fat og spis dem selv sammen med familien. De må ikke under noen omstendighet gis bort" på slutten.

Da kan du med god samvittighet beholde dem selv :jepp:

• Liker 3
Skrevet

Det står vel ingenting om at du ikke kan gi dem i gave til deg selv? :)

Gjest Lebewesen93
Skrevet (endret)

Dette er tull ? Skjønner ikke problemet jeg...

Endret av Lebewesen93
Skrevet

Dette er tull ? Skjønner ikke problemet jeg...

Problemet er hvor vidt man kan bake kakene etter oppskriften, og samtidig ha kaker å sette fram til jul. Gode husmødre skal nemlig følge oppskriften til punkt og prikke.

Er enig med sirups i at kakene skal beholdes dersom de legges i en koselig boks.

• Liker 1
Skrevet

Post hele oppskriften her, så kan jeg "stjele" den og "tilfeldigvis" lage en tråd på matforumet hvor jeg poster nevnte oppskrift, selvfølgelig UTEN den problematiske teksten.

"Legg pinnene på et fat og spis dem selv sammen med familien. De må ikke under noen omstendighet gis bort" på slutten.

Det var en veldig god idé, tusen takk for at du klekket den ut for meg! :blomst:

Her er den dumme oppskriften. Jeg endte opp med å gi bort den forrige porsjonen med brune pinner til min biobror, så hvis du kunne fikse dette innen søndag morgen vil jeg bli veldig takknemlig, for da skal jeg bake mer. På forhånd tusen takk. :dagens-rose:

Skrevet

Jeg har forresten ikke bakt noen ting ennå, så jeg er litt fristet til å forte meg å bli kjent med Pet sånn at jeg også får kaker til jul!

Skrevet

Genialt forslag!

Jeg synes ikke Tine skal oppfordre til å gi bort bakverk som gave, hva hvis mottakeren har diabetes eller fedmeproblemer?

Det kan jo få fatale følger! :rope:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...