Gå til innhold

Vondt i hodet etter svømming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får alltid så vondt i hodet etter svømming i svømmehall. Blir nesten helt nummen i hele kroppen også, føler nesten at jeg får prikking i hender, føles som jeg er forgiftet eller noe. Skikkelig ekkelt. Blir også utrolig stiv i nakken. Noen som har en forklaring her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være at du ikke tåler klor. Mamma måtte slutte å dra i svømmehalen fordi ho fikk så hodepine og var "rar" i kroppen fordi ho enkelt og greit ikke tålte klor

Skrevet

Ellers så kan det hende at nakken blir stiv pga. feil stilling når man svømmer (det er veldig vanlig), og nummenhet i kroppen fordi man tar i og bruker musklene (selv blir jeg ofte nummen i føttene og armene om jeg crawler eller svømmer lenge). Det er helt normalt å føle seg tung i kroppen når man går ut av vannet etter å ha svømt en stund, siden man da ikke er "vektløs" lenger. Føles nesten som om noen forsøker å presse meg ned gjennom gulvet i svømmehallen av og til.

Skal ikke si at det ikke er allergi, for det kan arte seg forskjellig, men det vanligste er at klor påvirker øyne, hud og/eller luftveiene. Jeg er allergisk mot klor, men det går fint om jeg svømmer med briller og smører inn huden med fuktighetskrem etter jeg har dusjet av meg klorvannet.

Skrevet

Kan være at du får vondt i hode /uggen i kroppen av trening i svømmehall, rett og slett fordi du glemmer å drikke vann. Man merker jo ikke at man svetter når man svømmer, og ender opp dehydrert. Har i alle fall svømt på meg hodepine mange ganger pga at jeg har glemt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...