Gå til innhold

Brustadbua

Fremhevede innlegg

Skrevet

I 2003 skrev Onlinemagasinet om at "Ingen har merket at Brustadbua forsvant". Men i en artikkel fra Dagbladet står det at "Brustadbua lever videre".

Den sikreste kilden i denned sammenhengen er vel Dagbladet, men hvorfor skriver da Onlinemagasinet at Brustadbua ikke finnes lenger? En annen ting jeg stusser på, er som Wikipediaskriver om at "Butikker som ønsket å holde åpent søndager, etter klokken 21 på hverdager og etter klokken 18 på lørdager fikk ikke være større enn 100 kvadratmeter". Men nå har det jo seg sånn at flere butikker (som er større enn 100 kvadratmeter) har stengt på søndager, men har åpent til f.eks. kl. 23.00 på hverdager og 20.00 på lørdager.

Gjelder loven om Brustadbua bare sånn halveis da?

Hva tror dere?

P.S. Loven har ikke vært gjeldende for typiske turiststeder, så det er jo greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet høres det riktig ut.

Ser ikke ut til å være noen begrensninger på størrelse når det gjelder ukedager og lørdager etter kl. 20. Her i området har bl.a. en stor Kiwi butikk åpent til kl. 23 mandag-lørdag (søndag stengt).

Men når det gjelder åpent på søndag ser det ut til at butikklokalet må være mindre enn 100m2.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Men når det gjelder åpent på søndag ser det ut til at butikklokalet må være mindre enn 100m2.

Jeg kan ikke se det rasjonelle i det.

Jeg handler i en slik om søndager, om det er flere ansatte, flere kasser og et veldig lite butikklokale. Det er så vidt det er plass for folk å bevege seg der inne.

Hvorfor kan ikke en søndagsåpen butikk ha større areal?

Skrevet

^ Måtte gudene vite!

Forstår selv ikke hvorfor butikker av full størrelse ikke kan ha søndagsåpent.

Skrevet

Disse søndagsbutikkene er latterlige, her i området er det to sånne. En stor butikk som er åpen på ukedager, og en minibutikk med egen inngang i samme lokalet, rett ved siden av den vanlige butikken. Som gjestdeluxe sier, det er nesten ikke plass til å bevege seg der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...