Gå til innhold

dunjakker og pels

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk bruker dunjakker uten det minste problem, kaster seg over pelsindustrien som de hater. Men er egentlig dunjakker, dun produksjonen noe bedre.

Nei ikke i det hele tatt. Tvert i mot finnes det lite eller ingen kontroll over hvem som produserer dun til den kostbare jakken din. Dyr ribbes levende, kjoettet brukes ikke, det kastes. Fuglene utsettes for ren tortur bare for at du skal kunne kle deg i den siste moncler eller canda goose jakken.

Hvodan kan du forsvare dette!

se link

http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_on_fjorfe/ikke_kjop_dun

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker hverken pels eller dun. Ull og fleece er tingen! ;)

Skrevet

Jeg bruker ingen av delene. Jeg bruker ull innerst, det isolere bra nok mesteparten av vinteren. Jeg hari tillegg en ullgenser og en ullkåpe, og når det er skikkelig kaldt, eller nåe jeg skal ut i naturen eller skal kjøre slalom, er det på med overtreksbuksa og jakka med primaloft-fyll.

Jeg tror man har lett for å uskyldiggjøre dunbruk fordi man ikke kjenner til alternativene.

Skrevet

ka slags fyll har du i dyna di da? får håpe at du ikke har dundyne :P

Skrevet

må den sterkeste vinne!

Skrevet

Huff,dette er jo tragisk :trist:

Har ingen plagg med dun i , men dyna mi er det dun i. Gikk å sjekket den,og det er heldigvis norsk dun :jepp:

Skrevet

ka slags fyll har du i dyna di da? får håpe at du ikke har dundyne :P

Pr i dag har jeg ikke noen dyne med godt fyll, har ikke råd. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe dyne med primaloft også, nå som jeg vet at det holdet hva det lover. Moren min har dyner med dunfyll da, så jeg hadde det da jeg var yngre.

Skrevet

Jag har aldrig ägt en dunjacka eller ett duntäcke i hela mitt liv! :)

• Liker 1
Skrevet

Dyrene blir ribbet levende ca 5 ganger i sitt liv. Siste gangen de blir ribbet, blir de drept og kastet.

Skrevet

Har ikke pels, eier ikke dunjakke, har ikke dundyne. Ville ikke blitt sett død i noe av det.

Skrevet

Æsj, jeg har dunjakke og har kjøpt det til barna mine. Samt dundyner... Har ikke tenkt over dette med dun før... kjente jeg fikk litt vondt i magen nå med tanke på det disse fuglene gjennomgår :tristbla:

Skrevet

Jeg synes den krakilske motstanden mot både pels og dun bare er latterlig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes den krakilske motstanden mot både pels og dun bare er latterlig.

Hvorfor det? Og det at du kaller motstanden krakilsk tenker jeg er en hersketeknikk.

Skrevet

Hvorfor det? Og det at du kaller motstanden krakilsk tenker jeg er en hersketeknikk.

Fordi jeg tviler på motivene bak motstanden mot pels. At du hevder jeg bruker en hersketeknikk er også en hersketeknikk ;)

Skrevet

Jeg har dunjakke, dundyne og dunpute. Men ikke samvittghet, ryggrad eller moral, skjønner jeg.

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg tviler på motivene bak motstanden mot pels. At du hevder jeg bruker en hersketeknikk er også en hersketeknikk ;)

Hm, at du påstår det er også en hersketeknikk :P Skjønner bare ikke hvordan du kan kategorisere all pels/dunmotstand som krakilsk? hva legger du i det da? At de som er mot dette er ureflekterte galinger?

Og hvorfor tviler du på motivene? Hvilke andre motiver enn at vi syns det er leit med dyr som plages skulle vi ha? Tenker du kanskje at alle motstandere mot pels og dun produserer et eller annet konkurrerende produkt? :ler:

Skrevet

Jeg har dunjakke, dundyne og dunpute. Men ikke samvittghet, ryggrad eller moral, skjønner jeg.

Jeg har også dunjakke, dunpute og dundyne. Og får vondt i magen når jeg tenker på at dyr lider unødig.

Skrevet

Forstår meg ikke på denne!

Jeg har både dunjakke, dundyner og dunputer. Bruker dem alle med god samvittighet.

Hva med skinn?

Har skinnjakke, skinnsko, skinnsofa og skinninteriør i bilen. Da er vel det også galt da, siden det kommer fra døde dyr?

Skrevet

Forstår meg ikke på denne!

Jeg har både dunjakke, dundyner og dunputer. Bruker dem alle med god samvittighet.

Hva med skinn?

Har skinnjakke, skinnsko, skinnsofa og skinninteriør i bilen. Da er vel det også galt da, siden det kommer fra døde dyr?

Problemet er vel hvis dunen ikke kommer fra døde dyr... Hvis det er slik at fugler ribbes levende er ikke det produkt jeg ønsker å kjøpe i allefall. Men hvis du ikke syns det høres ille ut, er det vel ikke noe problem. Jeg har ikke noen kvaler i forhold til å bruke skinn eller lim eller kjøtt fra døde dyr, men unødig dyreplageri ønsker jeg ikke å støtte opp om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...