Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er i gang med å prøve å få barn nummer to. Jeg sitter her å prøver å huske tilbake til pergokuren som endte med en liten gutt på straks 2 år :-)

Men mensen, syklus og kropp osv er helt annerledes nå en den var før graviditet.

Forrige gang var vi gjennom 4 år med prøving og feiling før vi klarte det så nå fikk vi pergo etter bare noen mnd prøving på egenhånd.

Det jeg ikke husker er : skal jeg telle syklusen fra den dagen med skikkelig mens ( altså se bort i fra spotting. Jeg hadde ikke spotting før. Da var det liksom bare rett på :-) ) ?

Og så tenkte jeg at jeg skulle bruke eggløsnings tester , men fra når bør man begynne med de. Jeg har vanligvis veldig lange sykluser. Er det ca 5-10 dager etter siste pergo pille ( eller er det jeg som husker helt feil ?

Merkelig hvor fort man glemmer ting :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du teller mens fra første dag med ferskt blod. Deretter starter man med pillen på den syklusdagen gynekologen har gitt deg beskjed om. Normalt begynner man på femte dag med blødning.

Jeg regner med du vet fra sist hvilken dose du behøver, og samarbeider tett med gynekologen om dette. Det kan jo være endret etter graviditeten?

EL test kan du begynne med 1-2 dager etter sist pille. Jeg får positiv test på syklusdag 16. Selv temper jeg, man vet jo at man bør prøve jevnlig disse dagene så man trenger ikke en positiv EL test for å fortelle akkurat når EL er, og temeraturen bekrefter akkurat når EL har vært.

Jeg liker å bruke fertilityfriend.com. For meg holder dette styr både på syklusdager, temperaturer, pergotime og testing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...