Troilltøva Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Saken er det, jeg er psykisk syk og klarer ikke jobbe mer enn 50%. Jeg går ikke i noen behandling eller bruker medisiner eller har noen oppfølging av lege, og er ikke under nav før nå. Jeg har vært under nav før med attføring, rehabilitering og sykemeldinger men valgte og avslutte i fjor da jeg var på attføring. Har hatt 100% jobb men det endte med sykemelding, og har nå hatt vikariater på til sammen 50%, noe som har fungert greit selv om det har vært tungt i forhold til det jeg sliter med. Så for et par uker siden hadde jeg plutselig ikke det vikariatet lengre fordi de antall timene de hadde blitt innvilget i den stillingen jeg var ansatt i som vikar, var utgått. Så nå står jeg ved et veiskille og vet ikke hva jeg skal gjøre. På fredag var jeg på nav for og høre om mine muligheter, jeg har vært og fått legeerklæring hos legen som han skulle sende til nav så jeg kunne få søke AAP, men den erklæringen var selvsagt ikke kommet til kontoret selv om det var 14 dager siden jeg var og fikk den ordnet. Men siden jeg ikke er under behandling eller har noen oppfølging så ser det mørkt ut egentlig, selv om jeg mer enn gjerne kan få oppfølging. Så finner jeg ut at jeg ikke har rett på dagpenger, har tjent ca 15 000 for lite i år til og kunne få det, så da går ikke det an. Så er det noe som heter individstønad hvor man tjener 210 kr dagen, men da må man være i en 100% jobb. Altså ca 4000 i mnd, pluss at man da må leve på sosialpenger i tillegg, og jeg greier ikke 100% så da går ikke det heller. Så har jeg en del ambisjoner om å ta opp lærlingertiden min som ble avbrutt pga sykdommen, men da som 50%. Men det betyr at jeg må flytte siden det ikke finnes lærlingplass innen det området her hvor jeg bor, som er på bygda og jeg da må flytte til byen. Noe som gir nye bekymringer i forhold til økonomien siden det vil være vanskelig og ha en jobb på siden av og det er veldig dyrt og bo i den byen alene, og i tillegg finne en leilighet hvor de godtar at jeg har hund. Så jeg skal avtale time hos en dame på et eller annet utdannings/yrkes kontor for å høre mulighetene der. I tillegg har jeg blitt tilbydd en jobb i fra 1. Mars som jeg har sagt at jeg må tenke på før jeg sier ja til. Det er så mye om og men at jeg blir helt tullete i hodet Noen meninger om hva jeg burde gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå