jennie Skrevet 5. desember 2010 #1 Skrevet 5. desember 2010 Hei! Jeg går siste året på førskolelærerstudiet. Vi har nå så smått startet på bacheloroppgavene våre. Problemet mitt er at jeg står litt fast ang kreativitet. Jeg prøver å komme frem til en problemstilling jeg kan bruke, men synes det er vanskelig. Synes også vi har fått altfor lite veiledning. Derfor tenkte jeg å spørre her, om hva som dukker opp i hodene deres når jeg skriver didaktisk bruk av datamaskiner (eller kanskje fotokamera) i barnehagen. Tror dette er temaet jeg har landet på. Men hvordan forme en problemstilling ut fra dette? Sukk... Jeg tror jeg har tenkt meg litt blind, og trenger bare noen ord eller formuleringer eller hva som helst fra noen andre. Takker så mye på forhånd for alle innspill!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Hei, jeg har vært borti didaktisk bruk av fotokamera, men det har vært i forbindelse med alternativ og supplerende kommunikasjon. Aner ikke om dere har om det på førskolelærerutdanning. Uansett, det gikk ut på at vi tok bilder av eleven i forskjellige situasjoner og printet det ut. I undervisningssammenheng presenterte vi bildene for eleven. Eleven skulle da finne et bilde av seg selv (h*n er i ferd med å lære å bruke symboler som uttrykksmiddel) og et bilde for aktiviteten. Målet var et eleven skulle kunne beskrive hva som foregikk på bildet. Vet ikke om dette var til hjelp, men kanskje det kan brukes?
jennie Skrevet 5. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2010 Hei, jeg har vært borti didaktisk bruk av fotokamera, men det har vært i forbindelse med alternativ og supplerende kommunikasjon. Aner ikke om dere har om det på førskolelærerutdanning. Uansett, det gikk ut på at vi tok bilder av eleven i forskjellige situasjoner og printet det ut. I undervisningssammenheng presenterte vi bildene for eleven. Eleven skulle da finne et bilde av seg selv (h*n er i ferd med å lære å bruke symboler som uttrykksmiddel) og et bilde for aktiviteten. Målet var et eleven skulle kunne beskrive hva som foregikk på bildet. Vet ikke om dette var til hjelp, men kanskje det kan brukes? Joda, takk for innspill! Tror ikke vi har hatt om supplerende kommunikasjon, men det hørtes interessant ut. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå