Gå til innhold

Sminke til venninne - hva ville dere gitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min venninne ønsker seg bra sminke til jul, så tenkte jeg kunne kjøpe den. Hun nevnte blush, primer, pudder og sånt. Er helt grønn på området, da jeg bare bruker I.D. Noen tips til bra sminke en jente bør ha? :-) Har prøvd primeren fra Smashbox, og synes egentlig ikke den var så bra som jeg hadde trodd etter all skryten..

Bør ikke koste mer enn 500 kr, har kjøpt en hårkur fra før som hun skal få i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Rampolina
Skrevet

Gavekort på parfymeri - enkelt og greit :)

Ellers blir det liksom som å kjøpe klær til noen du ikke vet størrelsen på ; håpløst!

Skrevet

Tikei.se

Det er svensk nettbutikk da, så du må bestille en stund i forveien. Men det er BRA sminke.

Men det er veldig vanskelig å kjøpe pudder, primer osv til andre, da du ikke 100 % vet hva slags hudtone de har. Men kanskje de selger gavekort på tikei? Det er i hvertfall det sminkemerket jeg er mest fornøyd med.

Skrevet

Gavekort er jo egentlig greit, men føler det er litt for upersonlig. Har kjent henne i 14 år. :sjenert:

Skrevet

Bortsett fra mascara så er jo sminke umulig å kjøpe til andre, skal jo være riktig fargetone osv. Hadde gått for enten en god mascara eller en luksus dusjsåpe eller noe i den duren heller. Så er det bare å si at du synes det er vanskelig å kjøpe noe annet mtp farger og hudtype osv. Evt kan du bruke hårkuren selv og kjøpe en på salong, de har supre hårkurer til 4-500 kroner om det er det du skal kjøpe for.

Skrevet

Primer feks kan vel ikke være så vanskelig å kjøpe? :) Vet hun har litt fet hudtype. Har også tenkt litt på et mattende pudder, eller bronzer? Maskara synes jeg er litt kjedelig. Har allerede kjøpt en hårkur jeg vet hun ønsker seg, så skal nok gi den uansett :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kjøp en finfin øyenskygge som matcher øyenfargen hennes og noen gode sminkebørster? =)

Har hun øyenskygge primer, forresten? Er få som synes de trenger det, men når man først har det i sminkepungen klarer man seg ikke uten det.

Skrevet

Øyenskygger er et greit alternativ når du vet hvilken fargen hun vanligvis bruker og hvilken farge hun har på hud, hår og øyne. Kjøper du en fra MAC eller MUS får du god kvalitet. Eller hva mer en øyenskyggeprimer? Urban decay sin er helt fantastisk og fås billig på nett, men da må du være kjapt ute. Selv har jeg fet hud og bruker primeren fra L'oreal studio secrets, denne er den beste jeg har prøvd, mye bedre enn f.eks. Bodyography sin som ga meg übershiny hud. Den koster ca 200kr.

Skrevet

Hva med en øyenskyggeprimer, har hun det? Det er noe alle som bruker øyenskygger får god bruk av. Jeg ga den fra Urban Decay til en venninne for noen år siden, hun hadde aldri hørt om øyenskyggeprimer og trodde vel ikke det var noe hun skulle få bruk for, men den ble tom til slutt gitt, og da ville hun vite hvor jeg kjøpte den for hun ville kjøpe ny :gjeiper:

Skrevet

Jeg ville kjøpt noen kvalitetsbørster. Det er et must for de som bruker make-up. Gir mye bedre resultat enn de enkle padsene som følger med!

Skrevet

Børster er ikke så dumt nei.. Men vet ikke hvor jeg får tak i gode børster uten å bestille via nett, og det er kanskje litt seint.

Skrevet
:goodbye: Parfymerier har. Esthetique har egne. De med ekte hår er best. Men The Body Shop har gode syntetiske alternativer til de som er opptatt av dyrevern/har allergier etc
Skrevet

Takk, skal sjekke det ut :-) Flere tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...