AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Fikk plutselig mobilfaktura for noen måneder siden på 800 kroner for tjenester jeg ikke har bestilt. Sendte så STOPP-melding på sms til avsender, men medlinger kom likevel. Så ringte jeg, etter mye stress for å komme fram, leverandør av sms-tjenester, og laget en sak på det. Jeg fikk bekreftet at jeg skulle få tilbakebetalt beløpet. Det har gått 4 måneder, jeg har minnet ASPIRO, som selskapet heter, på at de bør tilbakeføre beløpet, men hører ikke noe. Saksbehandlerne gir ikke ut sine telefonnumre til kontorene der de sitter, kun et 815-nummer er tilgjengelig. Ikke noe skjer. Hva kan forbrukerne gjøre? Det tar jo måneder og år og få en sak i kvernen Forbrukerrådet. http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1222933 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Forside/Saksbehandling/Nemndas-Avgj%C3%B8relser/2010/August/Sak-222-95590-august-2010 https://www.brukerklagenemnda.no/www/Forside/Saksbehandling/Nemndas-Avgj%C3%B8relser/2010/Januar/Sak-51-95580-januar-2010 http://www.forbrukerombudet.no/asset/3674/1/3674_1.pdf
Troilltøva Skrevet 5. desember 2010 #2 Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde det samme problemet for en liten stund siden. Jeg meldte meg på sommerauksjonen.no uten og bestille noe eller noe annet, bare for å kunne se hvordan det foregikk seg. Og fikk etterhvert mange meldinger som jeg ble fakturert ca 700-800 kr tilsammen for. Etter litt søk på internett fant jeg ut at jeg ikke er alene om den svindelen der, og leste om andre sine svindler på denne siden: http://telefonterror.no/index.php/finn/2333 Jeg ringte etterpå et nummer (husker ikke hvilket et i farten) og fikk beskjed om at det ikke fantes noe nummer til sommerauksjonen, men derimot en e-mail adresse. Jeg sendte mail og fikk svar kort tid etterpå om at jeg måtte sende mail til [email protected] Jeg gjorde det, og truet med både anmeldelse og forbrukerrådet (noe jeg har lest om at flere har gjort og fått tilbake pengene) og fikk til svar at jeg hadde krysset av for og godta at jeg betaler så og så mye for å kjøpe det og det når jeg registrerte meg. og siden det tok så lang tid før jeg sendte STOPP så ble jeg trekt enda mere. Noe jeg selvsagt ikke har gjort, og de summerte til og med summen mye lavere enn det jeg har summert i, som jeg har regnet ut i fra regningene mine! Hårreisende! Jeg ble ihvertfall tilbakebetalt 600 kr, og valgte og la det være med det. Men det er helt uakseptabelt hvordan de holder på og skulle vell egentlig ha meldt de til forbrukerrådet uansett. Uansett, lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #3 Skrevet 5. desember 2010 Jeg hadde det samme problemet for en liten stund siden. Jeg meldte meg på sommerauksjonen.no uten og bestille noe eller noe annet, bare for å kunne se hvordan det foregikk seg. Og fikk etterhvert mange meldinger som jeg ble fakturert ca 700-800 kr tilsammen for. Etter litt søk på internett fant jeg ut at jeg ikke er alene om den svindelen der, og leste om andre sine svindler på denne siden: http://telefonterror.no/index.php/finn/2333 Jeg ringte etterpå et nummer (husker ikke hvilket et i farten) og fikk beskjed om at det ikke fantes noe nummer til sommerauksjonen, men derimot en e-mail adresse. Jeg sendte mail og fikk svar kort tid etterpå om at jeg måtte sende mail til [email protected] Jeg gjorde det, og truet med både anmeldelse og forbrukerrådet (noe jeg har lest om at flere har gjort og fått tilbake pengene) og fikk til svar at jeg hadde krysset av for og godta at jeg betaler så og så mye for å kjøpe det og det når jeg registrerte meg. og siden det tok så lang tid før jeg sendte STOPP så ble jeg trekt enda mere. Noe jeg selvsagt ikke har gjort, og de summerte til og med summen mye lavere enn det jeg har summert i, som jeg har regnet ut i fra regningene mine! Hårreisende! Jeg ble ihvertfall tilbakebetalt 600 kr, og valgte og la det være med det. Men det er helt uakseptabelt hvordan de holder på og skulle vell egentlig ha meldt de til forbrukerrådet uansett. Uansett, lykke til Helt enig med deg - var akkurat det her jeg opplevde. Etter 3-4 måneders "saksbehandlingstid" hos ASPIRO, er det kanskej på tiude å true med politianmeldelse og Forbrukerrådet.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #4 Skrevet 6. desember 2010 Jeg hadde en sak gående med Aspiro for et år siden. Ble trukket småsummer som ting jeg ikke hadde bestilt og vips så ble det litt penger. Så at telefonregninga mi plutselig ble så høg . Etter en del purringer pr. mail fikk jeg pengene tilbake. Du må purre hver uke på de. Når du sender mail og purremail, la første mail henge med sånn at de ser saksgangen i dette. Hvilken mail adresse har du brukt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå