Gå til innhold

Katt og eplespising ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

frøkna fikk det plutselig for seg i dag at epler, det var godt det. fra før av har hun vist en skummel interesse for druer, noe som har ført til at druene mine nå står på et kattesikkert sted.

men epler ? ikke akkurat kattemat men er det farlig i likhet med druer ?

Endret av minienthe
Skrevet

Her er de ville etter melon, eple, druer, paprika, agurk og det som verre er. Jeg hadde faktisk ikke blitt spesielt overaska over om minstemann hadde kasta seg over appelsinbåtene heller. Han er en liten tjuvradd som fyker etter det meste. Til og med potetmelstoppene kona bakte her om dagen skal han ha tak i.

Om det er farlig for katten vet jeg ikke...

Skrevet

Her i huset spiser kattene masse rart.

Melon, oliven, mais, sjokolade, hundegodteri og kaker.

Men selv om katter spiser alt, betyr det ikke at de bør spise det.

For katter spiser også ting som er direkte giftig for de!

Skrevet

jeg vet at katter ikke bestandig er like smarte i hva de spiser kontra hva kroppen tåler. det jeg lurer på er om noen vet om epler er giftig i likhet med druer ?

Skrevet

Har en katt som gjør det samme. Bananer, sjokolade, gulrøtter, poteter, agurk, JORDBÆRSYLTETØY. Blir helt matt av han noen ganger. Virker som om han er fast bestemt på at spiser du det, skal jeg også ha det!

Vet derimot ikke om epler er skadelig for katt. Min har ikke blitt syk av noe av det han har spist. Et kjapt googlesøk gir deg nok svaret!

Skrevet

Har en katt som gjør det samme. Bananer, sjokolade, gulrøtter, poteter, agurk, JORDBÆRSYLTETØY. Blir helt matt av han noen ganger. Virker som om han er fast bestemt på at spiser du det, skal jeg også ha det!

Vet derimot ikke om epler er skadelig for katt. Min har ikke blitt syk av noe av det han har spist. Et kjapt googlesøk gir deg nok svaret!

Hahahah! Sånn er minsten vår og. Og han er skikkelig tjuvradd og. Noe av det første han gjorde etter at han flytta inn her var å stikke av med en ROX-karamell rett ut av hånda til kona. Han stikker og av med peppermyntekarameller. Han har vel ikke klart å spise på de pga papiret, og vi har fått tatt det fra han.

Han klatrer på oss når vi spiser, og kommer med den lille labben sin etter skivene på tallerknen. Fler enn en gang har kona hatt potespor i både kaviar, potetmos, sennep, speilegg og så videre :skratte:

Skrevet

Hahahah! Sånn er minsten vår og. Og han er skikkelig tjuvradd og. Noe av det første han gjorde etter at han flytta inn her var å stikke av med en ROX-karamell rett ut av hånda til kona. Han stikker og av med peppermyntekarameller. Han har vel ikke klart å spise på de pga papiret, og vi har fått tatt det fra han.

Han klatrer på oss når vi spiser, og kommer med den lille labben sin etter skivene på tallerknen. Fler enn en gang har kona hatt potespor i både kaviar, potetmos, sennep, speilegg og så videre :skratte:

Hellenutt!! :oD :oD

Min spiser også det meste, men hu maser ikke mer enn at hu sitter ved siden av meg og legger en pote på armen min og strekker halsen. Men tidligere har hu vært oppe på bordet og henta seg potet. Det gjør hu ikke igjen :oP

Men hu elsker det meste av kjøttpålegg, salat, pepperkaker, smultringer, ostepop, gulrot. Det meste minus fisk. Det tåler hun overhodet ikke. Kanskje jeg skulle testa med litt frukt? :oD

Hu får sjeldent sånne mengder at det gjør noe, så jeg tenker som så at hu får smake på alt hun vil (med mindre jeg vet at det er giftig selvfølgelig), også får hun se selv. Da lærer vi litt om katten vår også :o) Foreløpig ingen dårlige reaksjoner, med minus av denne poteten da, som kom i retur over natta ;o)

Skrevet

Druer er giftig og kan gi nyresvikt. Sjekk denne siden med oversikt over hva dyr ikke må spise.

Skrevet

prøvde å søke litt men fant ingenting. klarer ikke helt å skjønne hva epler kan gjøre godt for kostholdet til en katt uansett så hun får holde seg til å titte lengselsfullt på meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...