Gå til innhold

Jeg bare lurer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til att mange kommer med sure kommentarer når jeg kommer

med innlegg. Har blitt kallt, snever, snobb, etc...Skjønner att fleste parten her

inne har samme type bryllup, med sanger, kanskje ikke dresscode,

kaffegjester, småbarn, brudepiker/svenner, etc..Ett sånt bryllup kommer jeg

ikke til å ha, en av grunnene er att jeg ikke er norsk men kommer fra ett land

hvor disse tradisjonene ikke finnes. En annen ting er att min familie også ville

synes att dette hadde vært merkelig, da de er vant til en annen stil enn dette.

Mine venner syns også att det ville vært rart med sang, leker, etc. i ett flott

bryllup.

JEg syns ikke dere

skal angripe meg med en gang, bare fordi jeg ikke har de samme meninger som

dere. Ser att flere og flere her inne blir frosset ut, og forsvinner, og alle disse er

vordende bruder som kanskje er litt annerledes enn flesteparten her inne. Er

det det som er målet her inne?, att alle skal ha kliss like bryllup, meninger,

etc.???

Jeg bare lurer litt.... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stadig tilbakevendende tema dette. Miljøet her inne har rett og slett blitt surt de siste måndene, med masse sure kommentarer og skitt-kasting. Det er fint at folk har forskjellige meninger syns jeg, det er sånn mange gode tips og ideer dukker opp! Nei, gi oss det gamle gode "bryllupsforum-miljøet tilbake"!!

Skrevet

Kjære Muppi, en del her inne er sneversynte, det er sant.

Men når sannheten nå skal frem, hadde jeg vært deg ville jeg byttet avatar.

Mange identifiserer brukere med avataren deres,

og Posh Spice er vel ikke akkurat det inntrykket du vil gi folk hvis du er redd for å bli oppfattet som snobbete....?

Når det gjelder det at alle skal ha samme typen bryllup, vel, det stemmer vel ikke akkurat.....

Men du har kanskje en tendens til å være kritisk til andres ideer om fex sanger, eller ikke dresscode, og du fremstiller det kanskje litt som om det skulle være et dårlig alternativ.

De som velger å ha sanger, eller ikke dresscode for den del, ønsker å ha det slik i sitt bryllup og det må man respektere, slik man må respektere alle andres mer eller mindre "småmerkelige" ideer.

Det er myyye som blir presentert her inne som jeg aldri kunne tenke meg å ha i vårt bryllup, men det er viktig at det er rom for alle uten at noen skal føle seg utenfor. Det er ingen som liker mobbere, men konkret kritikk må man tåle. Ellers bør man finne seg et annet sted å være.

Dette er nemlig et åpent forum og hvis noen føler seg ertet vekk... vel synd for dem.

Skrevet

Skriv om hvordan du skal ha bryllupet ditt, og ikke bry deg om alle kommentarene.

Vi skal ha et bryllup som er veldig annerledes enn ditt, for vi skal ha det veldig enkelt og litt uformelt. Det er det som passer oss. Synes allikevel det er gøy å høre hvordan andre skal ha det. Alle må jo velge det som passer best for enhver.

Skrevet

og Posh Spice er vel ikke akkurat det inntrykket du vil gi folk hvis du er redd for å bli oppfattet som snobbete....?

Når det gjelder det at alle skal ha samme typen bryllup, vel, det stemmer vel ikke akkurat.....

Men du har kanskje en tendens til å være kritisk til andres ideer om fex sanger, eller ikke dresscode, og du fremstiller det kanskje litt som om det skulle være et dårlig alternativ.

De som velger å ha sanger, eller ikke dresscode for den del, ønsker å ha det slik i sitt bryllup og det må man respektere, slik man må respektere alle andres mer eller mindre "småmerkelige" ideer.

Det er myyye som blir presentert her inne som jeg aldri kunne tenke meg å ha i vårt bryllup, men det er viktig at det er rom for alle uten at noen skal føle seg utenfor. Det er ingen som liker mobbere, men konkret kritikk må man tåle. Ellers bør man finne seg et annet sted å være.

Dette er nemlig et åpent forum og hvis noen føler seg ertet vekk... vel synd for dem.

Enig med deg!

Skrevet

Så hvis jeg hadde byttet avatar til en pike med en søt blomst, så hadde folk vært mer vennelig mot meg etc????????

Tex, folk er forskjellige men alle uansett hvordan de er burde være inkludert her inne, og du er en av banden jeg sikter til som forsurer, og støter bort bruder som er annerledes. Jeg kommer ikke til å bytte avatar, og jeg kommer til å si mine meninger, uansett om det er i strid med hva dere mener! Det er ihvertfall mine egne.

Skrevet
Tex' date=' du er en av banden jeg sikter til som forsurer, og støter bort bruder som er annerledes.[/quote']

Jasså.....og hva baserer du den påstanden på???

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg kommer til å si mine meninger' date=' uansett om det er i strid med hva dere mener! Det er ihvertfall mine egne.[/quote']

Ja, for all del. Si hva du mener. Men du må også tåle at noen mener noe helt annet. Et diskusjonsforum er til for at man skal kunne komme med ulike synspunkt. Visse ting vil man ikke la stå uimotsagt.

Skrevet
Og det att det er frekt å be folk ikke om å skrive sanger, er noe vi gjør fordi vi ikke vil ha ett speiderleir bryllup, men ett bryllup med litt mer stil.

Kommer endel mennesker fra utlandet, som hadde gjort store øyne om alle plutselig hadde begynnt å synge. :hoho:

du vet, kommentarer som dette blir ikke svelget like lett av alle kjære Posh.....

Og en ting til. Jeg skyter aldri først, men jeg sitter inne med skyts på størrelse med kanoner. Jeg lar meg ikke pille på nesen og den som vil ha krig, får krig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har bare merket meg frekkheter fra deg i lang tid. Har ikke tid til å finne spesifikke tråder nå, er på jobb.

Uansett, jeg er her inne mer for å finne råd, og ideer, og ikke for å finne meg venner.

Skrevet

Kjære Muppi -

jeg har ingen problemer med måten du vil ha bryllupet ditt på. Tvert imot respekterer jeg at du gjennomfører med stil, og synes du er flink til å planlegge.

Men - når du klager på at andre stempler deg som "snobb" og føler deg urettferdig og nedlatende behandlet, og så selv omtaler bryllup med allsang som "speiderleirbryllup" (jf. sitatet Tex fant fram), mener jeg du er ganske god til å pælme stein i glasshus...

Respekt kommer til dem som selv viser respekt!

Skrevet

Men - når du klager på at andre stempler deg som "snobb" og føler deg urettferdig og nedlatende behandlet, og så selv omtaler bryllup med allsang som "speiderleirbryllup" (jf. sitatet Tex fant fram), mener jeg du er ganske god til å pælme stein i glasshus...

Respekt kommer til dem som selv viser respekt!

slenger meg på denne komentaren

Skrevet

Poenget mitt med innlegget mitt var att hvorfor skal alle kun ha de samme meninger og hvis noen er annerledes så blir de utstøtt eller prøvet frosset ut. Det att jeg mener att allsang ved bordet minner om en speiderleir, mener jeg faktisk. Har aldri opplevd det før, så det er min mening, og jeg syns tanken også virker komisk. Av alle jeg kjenner så tror jeg nok alle ville vært enig i det. Er det da jeg som er annerledes, eller er det ikke sånn att vi da alle bare er forskjellige?Vet att jeg har slengt litt med leppa her inne, men det er ikke det som er poenget mitther. Det er kanskje ikke så mange her inne som deler mine oppfatninger, det er greit. Men, i fremtiden, la nye brukere som kanskje er litt annerledes, også være velkomne her inne....

Skrevet

Du mener at det minner om speiderleir hvis man har allsang, andre mener ting om ditt bryllup som kanskje ikke høres helt positivt ut.. Ser ikke forskjellen egentlig jeg.. :-?

Skrevet

Vi har nok samme poeng, Muppi. Det skal være plass til alle typer bryllupsplanlegging på KG. Men hvis du slenger med leppa om det ganske mange ser som vanlig i et bryllup, må du også tåle at det slenges med leppa til det du planlegger. Det er ikke akkurat et "A4 norsk bryllup" du planlegger, så vidt jeg har fått med meg. Og hvis du stempler andre, blir du sannsynligvis stemplet tilbake...

Kanskje du får hyggeligere meldinger hvis du selv velger ordene dine litt med omhu?

Bare presiserer: Nå er det ikke min mening å være negativ til deg. Men jeeg vil gjøre deg oppmerksom på din egen tone av og til. KG blir så mye hyggeligere hvis vi alle er snille mot hverandre! I stedet for å bruke karakteristikken "speiderleirbryllup" går det kanskje an å skrive at "jeg har ikke helt sansen for allsang, jeg"?

Skrevet

Jenter har det med å gå til personangrep dersom de møter motstand eller uenighet, sånn er det bare! Heldigvis kan man klikke seg ut av forumet, og tilbringe tiden med folk som faller mer i smak, enn enkelte her inne. :wink:

Skrevet

jeg syns det er flott når uvitende kommende bruder som meg selv kan spørre om ting jeg ikke har den minste peiling på. Og hvis jeg lufter tanker om hvordan jeg tror jeg vil ha det så forventer jeg da også at de andre brukerne kommer med sine oppriktige meninger (uten skitslenging da siden man tross alt er voksne) så kan jeg ta et litt mer veloverveid valg når det gjelder mitt bryllup. Selv om man ønsker å lage sin egen perfekte dag er det vel i de flestes interesse at gjestene også synes det er kjekt. Og med respons her fra, særlig hvis det er rom for alle meninger og bryllup, vil jeg sitte igjen med informasjon som kan forberede meg på hva mine gjester forventer. For det er jo klart, inviterer man mange utenlandske gjester må man vurdere om man ønsker å invitere dem i bryllup som de vil kjenne seg igjen i, eller om man vil invitere dem i det jeg oppfatter som et tradisjonelt norsk bryllup med hjemmesnekra sanger (istedenfor en del taler) selv om bordet er stilig pynta.

Takk for alt jeg har lært av dere alle sammen forresten! og jeg håper det i fremtiden også vil være rom for at vi skal kunne lære av hverandres bryllupsplaner og ideer.

Hilsen Maja

Skrevet

.

ER DET MULIG :hoho: Folk er vel ikke så dumme at de identifiserer brukerne med avataren deres....?!

Skrevet

Råtips:

"GJØR MOT ANDRE DET DU VIL ANDRE SKAL GJØRE MOT DEG"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...