Maskemannen Skrevet 16. oktober 2003 #21 Del Skrevet 16. oktober 2003 Trennigslære sier noe om hva slags effekt man får av hva slags trening.. dvs belastn i forhold til repetisjoner og serier.... Videre vil en utrent person ha dårlig koordinasjon/teknisk utførelse. 99 prosent av utrente jenter tror at de klarer myyye mindre enn de reelt gjør so nr en. Og som nr to, de fleste liker ikke å være kjempestøle... Derfor må man gjøre ting riktig... Det jeg sier om ant rep etc er fra tre års høyskolestudie (idrett/treningslære/fysiologi) og fem år som instruktør og trener. Samt 15 år som toppidrettsutøver. Min erfaring sier da at man må tenke treningslære (læren om hva forskjellige typer trening gjør med kroppen) for å få den effekten man er ute etter. Ikke for at min bakgrunn ikke gjøre at jeg kan ta feil, men for å klargjøre hvorfor jeg skriver det jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #22 Del Skrevet 16. oktober 2003 Høyskolestudium (som er 15 år gammelt?) Instruktør (aerobicintruktør?) Toppidrettsutøver (i kappgang?) (for 10 år siden?) Nei, jeg mener ikke å gjøre narr av deg (sorry), men én ting er sikkert: mye har skjedd på denne fronten siden Arnolds storhetstid -og særlig de siste årene. Ikke minst råder mange motstridende teorier når det gjelder treningsfilosofi. Jeg forholder meg til egne erfaringer, men aller mest input fra miljøet der jeg jobber. (Fitness & Bodybuilding/ sportstilskudd -bransjen :i nært samarbeid med toppidrettsutøvere). Det finnes ingen absolutter her, men retningslinjer som gjelder om man så er nybegynner eller utøver på høyt plan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 16. oktober 2003 #23 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det jeg skriver er ikke filosofi, men fysiologiske fakta, samt fakta om hvordan folk reagerer på å bli støle, de slutter.... Jeg holder forresten på enda jeg, og er nå tilknyttet toppidrettssenteret... Men nok om det. La oss være uenige da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #24 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja - dette blir nærmest en egotripp! Men når det gjelder det du kaller "fysiologiske fakta" rekner jeg med at du tar høyde for at disse har begrenset levetid. Det gjøres fortløpende forskning på temaet vi diskuterer her, og en 'sannhet' eksisterer aldri lenge. Ellers vil jeg tilføye at ja: noen gir opp dersom de misliker stølheten, med enda sikrere er det at de gir opp dersom de ikke oppnår RESULTATER den nærmeste fremtid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 17. oktober 2003 #25 Del Skrevet 17. oktober 2003 saken er også at jo mindre man vet om disse fysiologi, jo mer tror man at man vet. Derfor blir det for dumt med kommentarer alla.. jeg gjør nå som jeg føler passer meg bes uansett jeg.. bla bla... see? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 17. oktober 2003 #26 Del Skrevet 17. oktober 2003 Nei, jeg skjønner ikke hva du mente nå... Har jeg sagt at alle skal gjøre som det passer dem? *resignerer...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frodo Skrevet 17. oktober 2003 #27 Del Skrevet 17. oktober 2003 Første gang man trener styrke er det lett å bli litt ivrig, bruke tunge vekter og ta seg helt ut på flere øvelser. Da blir man garantert stiv og støl i dagene etterpå. Når jeg har hatt en pause på flere uker fra treningen så starter jeg lett på de første treningene. Tar da 10-12 rep, 1-3 serier på hver øvelse. Jeg bruker så lette vekter at jeg ikke tar meg helt ut, og veldig lett første treningen. For hver trening øker man så belastningen gradvis slik at en kommer opp mot det en maksimalt klarer på ett gitt antall repetisjoner. På denne måten slipper ihvertfall jeg å bli stiv etter treningene og etter 1-2 uker kan jeg ta maks uten å bli stiv etter treningene. Når jeg trener jevnlig (2-3 ganger i uken) kan jeg ta i maksimalt uten å bli stiv etterpå. Eneste jeg må passe meg for da er eventuelle variasjoner i programmet, da må jeg starte forsiktig med nye øvelser som belaster andre muskler enn normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 17. oktober 2003 #28 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vet du om noen øveler som gjør at man får høyere rumpe' date=' altså litt mer sprettrumpe liksom?[/quote'] Vift litt på rumpa, du oppnår ikke bare en spretten rumpe, men også draget på gutta, og det er vel ikke å fornekte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå