Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vet du om noen øveler som gjør at man får høyere rumpe, altså litt mer sprettrumpe liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 dype knebøy m føttene pekende utover som chaplin... knip godt sammen i rumpa på vei opp.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #3 Del Skrevet 15. oktober 2003 dype knebøy m føttene pekende utover som chaplin... knip godt sammen i rumpa på vei opp.... ...men ikke bena SAMLET som Chaplin vel?????? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #4 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ok, takk for svar! :D Hvor mange ganger skal jeg repetere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #5 Del Skrevet 15. oktober 2003 Knærne peker også utover.... samme vei som tærne... Du kan jo prøve å la tærne peke utover, og knærne rett fram en gang... Tror resultatet blir sykehus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #6 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg mente; Samlede ben m utoverpekende knær!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #7 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det kan en også gjøre ja. Er vel en fire forskjellige posisjoner en kan ha... Fint å gjøre i smithmaskinen (der stangen er i stativ , noe som er tryggere..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #8 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vet du om rumpa blir fastere bare ved å sitte å stramme den? Foran pc`en f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 15. oktober 2003 #9 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vet du om rumpa blir fastere bare ved å sitte å stramme den? Foran pc`en f.eks? Kan nok ta sin tid......... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 15. oktober 2003 #10 Del Skrevet 15. oktober 2003 repetisjoner kommer an på belasting og din form.... Spør en instruktør.... det er best!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 15. oktober 2003 #11 Del Skrevet 15. oktober 2003 Repetisjonene begrenser seg selv etter hvor stor belastningen er. Begynn med lette vekter, og ta 12 reps. Så øker du tyngden sånn at du bare greier 10, så 8 og 6. Da får du oppvarming, samtidig som du øker belastningen gradvis helt til maks. Du bør aldri bruke så tunge vekter at du bare greier 1-5 reps. (det har ingen hensikt for muskelbygging og du kan lettere få skader). 6 er minimum. Det tar et par treninger å gjøre seg kjent med knebøy-øvelsen. De første gangene trodde ihvertfall jeg at jeg skulle få hjerteattak, revne i lysken og få blodpropp i overarmen. Men det gikk seg til etterhvert, og rompa krøp oppover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #12 Del Skrevet 16. oktober 2003 hva slaga vekter mener du man skal bruke la flaca? trodde ik man trengte det jeg... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 16. oktober 2003 #13 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke helt enig... Man skal ikke trene mer enn 12-15 rep som helt utrent, så til 6-8 rep som veldig trent, med 70-85% av maks.... Men for å finne prosentene må man ha hjlp på stedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. oktober 2003 #14 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vet du om noen øveler som gjør at man får høyere rumpe' date=' altså litt mer sprettrumpe liksom?[/quote'] Jah! Løpe opp og ned trapper! Men litt slitsomt, kanskje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. oktober 2003 #15 Del Skrevet 16. oktober 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #16 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke helt enig... Man skal ikke trene mer enn 12-15 rep som helt utrent' date=' så til 6-8 rep som veldig trent, med 70-85% av maks.... Men for å finne prosentene må man ha hjlp på stedet...[/quote'] Som utrent greier man aldri å løfte mer enn 80% uansett, av den enkle grunn at man ikke er vant til å presse seg selv. Vekttrening er en prøvelse for intellektet! Overtrening er for den særdeles erfarne. Ellers kan man gjerne ta 30 reps om man vil, men det faktum at man greier 30 reps tilsier at belastningen er alt for LAV - og man får liten/ ingen muskelbyggende effekt av treningen, kun økt utholdenhet. Man trenger ikke rekne prosenter for å trene, bare kjenne på kroppen hvor grensene går. Utrent eller gammel i gamet; oppvarming er et must, og deretter kan man kjøre på så mye man vil. Med mindre man er harbarka styrkeløfter tar ingen skade av det. Dersom hensikten er å bygge muskler må fibrene ødelegges for så å bygges opp igjen. Dette skjer ikke dersom man kjører for lav belasting. (man SKAL være gangspærr dagen etter ei knebøy-økt, det er tegnet på at det funker!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #17 Del Skrevet 16. oktober 2003 hva slaga vekter mener du man skal bruke la flaca? trodde ik man trengte det jeg... :oops: Man "trenger" ikke å trene med vekter, men det er en veldig effektiv måte å forme kroppen sin på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskemannen Skrevet 16. oktober 2003 #18 Del Skrevet 16. oktober 2003 Som utrent tror man gjerne at 80 er der man reelt har 50%... derfor få hjelp på stedet.... Trener man for hardt (som utrent)får man så gangsperr at man ikke gidder trene mer... For å få god nok effekt av ant rep, MÅ bell og rep stå i riktig forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 16. oktober 2003 #19 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vet du om rumpa blir fastere bare ved å sitte å stramme den? Foran pc`en f.eks? Ja det kan den - ta 10 knip på rad og så ett langt knip til du har gjort 100 hver dag - det fungerte hvertfall for meg. Fikk strammere rumpe etter et par uker. Blitt slapp igjen nå da fordi jeg sluttet :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #20 Del Skrevet 16. oktober 2003 Utrent er ikke ensbetydende med pyse! Du sier at nybegynnere skal holde seg til 12 reps, det er jeg helt uenig i! Det er noe som heter progressiv belastning, og menneskekroppen er særdeles tilpasningsdyktig. Ingen instruktør kan fortelle meg hvor mye vekt jeg skal ta som 6rep maks, det må jeg teste selv (og det varierer). Hovedsaken er at man skal kunne gjennomføre øvelsen korrekt og ikke "jukse", og det kan jeg være enig i at mange kan trenger hjelp med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå