Gå til innhold

Hvilken film er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mulig det allerede ligger en tråd om temaet her inne (men den har jeg IKKE sett), så da er spørsmålet altså; hvilken film er din favoritt(er) - og hvorfor?

Selv er Roman Polanskis "Bitter Moon" en film jeg omtrent kan utenat. Dessverre får jeg ikke tak i den på dvd (så hvis noen vet om et sted man får tak i den - så rop ut!).

Bisarr historie om hat og kjærlighet "with a twist". Jeg liker Peter Coyote veldig godt som skuespiller, og selv om ikke Hugh Grant er min favoritt - så er hans pertentlige, upper-class britiske væremåte perfekt i denne filmen. Den har mange gode sitater, og har også en en del gode sex-scener :lur:

Legger til noen quotes:

Oscar: Nothing ever surpass the rapture of that first awakening. I might have been Adam with the taste of apple fresh in my mouth. I was looking at all the beauty in the world embodied in a single female form and I knew, with sudden blinding certainty, this was IT!

Oscar: What happened to your dance classes?

Mimi: Dancing has to come from the heart.

Oscar: So?

Mimi: My heart is broken.

:grine:

(Hehe - sorry. Så først nå at det var en filmtråd litt lenger ned i forumet)

Endret av Sobril
Videoannonse
Annonse
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Hmm...Okei, disse tror jeg

Alpha dog

American history X

A haunting in connecticut

Patrik 1,5

Ringenes herre trilogien

Sikkert noen jeg har glemt, men jeg forandrer ofte favoritter osv..men disse jeg har skrevet opp nå kommer jeg alltid til å like^^

Skrevet

Sjekk forumet for Film og TV :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...