Leanne Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Noen som har erfaringer med denne typen ovn http://www.scandicgas.com/gassovner/lima-gass-ovn-np42/vmj_estore.tpl.html Har kun mulighet for oppvarming ved bruk av panelovner nå, og strømregningen for vinteren i fjor var ikke akkurat hyggelige å få... Tenkte kanskje jeg skulle finne noe alternativ som holder huset varmt uten å ruinere meg
Gjest Lille-pus Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Ikke samme fabrikat, men tilsvarende Helt super løsning. Husk bare at du kan ikke kan bruke den som primær varmekilde, men til å ta toppene med (som når det er kaldt når du står opp eller når du kommer hjem). Veldig fornøyd med min Sjekk hvilken flaskestørrelse den tar. 11 kg er som regel en passende størrelse, kan fint bæres litt "rundt-om-kring" - for du skal jo ha flasken med deg hjem og inn i huset (og er dessuten av de letteste å få tak i. Har skapelig pris: Her jeg bor koster det 199, - å bytte en tom faske med en full).
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har den det linkes til. Flott som sekundær varme, MEN, brukes den på full guffe blir gasstanken tømt ekstremt raskt. Vi har per nå panelovner som står på 16 grader, også bruker vi gass i oppholdsrommet for å komme opp til 18-20 grader.
Leanne Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2010 takk for svar. Tenkte at den evt ville bli i tillegg til panelovnene.. Nå som det har vært veldig kaldt, har jeg jo måtte skru de opp en del så jeg tenkte det kunne være lurt å ha noe mer i tillegg. Får ta meg en tur på jernia eller maxbo eller lignende en dag
Gjest Lille-pus Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Som tilleggsvarme til panelovner er en gassdrevet stråleovn helt supert. En god ovn (av den typen du linket til Leanne, leverer max 4,2 kW, og da bruker den ca 300 gram gass per time. Det betyr da at en 11 kg flaske/tank vil vare i ca 36,5 timer(i teorien siden dette er en ovnstype som ikke skal stå på 24 timer i døgnet) Dersom rommet den står i er veldig stort så kan det tenkes det er lurt å la ovnen gå "for fulle mugger", men om den plasseres korrekt i rommet så er min erfaring at nivå 2 er tilstrekkelig dersom du ikke ligger veldig lavt på tempearaturen i rommet Men, om du ikke er vandt til å bruke gass, så sørg for at du leser bruksanvisningen nøye før du fyrer opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå