Bloodless Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Leier en kjellerleilighet der det er ganske lavt under taket. Panelovnen må stå under vinduet, så jeg kan ikke ha gardiner som er førti meter lange! Men det er jo helt umulig å finne gardiner som f.eks er rundt 120-130 cm lange? Utenom barnegardiner med fotballer, prinsesser og Hanna Montana på, da. Så, kjære KG'ere, vet dere om noen nettbutikker som muligens kan ha korte gardiner som ser ok ut? Akkurat nå har jeg persienner, men det ser ikke videre pent ut. Kan ikke bare ha det tomt der heller, for de jævla naboungene står og glaner inn i vinduet og roper "puusekattttt" hver gang persiennene ikke er nede. :gjeiper: Ikke kan jeg sy, eller kjenner noen som kan sy heller... Så... Help a sister out?! Ærbødigst, blodløs.
afeio Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Hvis du f eks handler på Hansen og Dysvik, er det sikkert en mulighet for at de kan sy gardinene til en kortere lengde for deg.
Bloodless Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 Hvis du f eks handler på Hansen og Dysvik, er det sikkert en mulighet for at de kan sy gardinene til en kortere lengde for deg. Takk for det, men glemte å nevne at jeg bor i ingenmannsland, og har ikke Hansen & Dysvik... eller bil.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Klipp gardinene av, brett kanten og stryk den fast med slikt strykebånd. Det får du kjøpt der hvor de selger gardiner eller på internett.
SmallTalk Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Dobbeltsidig teip fungerer utmerket til å legge opp gardiner med. Eneste du trenger å kunne er å klippe og å teipe rett.
Bloodless Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2010 Dobbeltsidig teip fungerer utmerket til å legge opp gardiner med. Eneste du trenger å kunne er å klippe og å teipe rett. Seriøst? Det løsner ikke etter en liten stund da?
Ava Mae Skrevet 4. desember 2010 #9 Skrevet 4. desember 2010 Må du ha rette gardiner da? Kan det ikke bli like fint med liftgardiner?
Lillaa Skrevet 4. desember 2010 #10 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har et vindu hvor jeg ikke kan ha full lengde på gardinene, og har (hysjhysj) brettet de opp og festet med binders slik at det ikke vises) *kremt*
SmallTalk Skrevet 4. desember 2010 #11 Skrevet 4. desember 2010 Seriøst? Det løsner ikke etter en liten stund da? Aner ikke, men jeg vet at svigermor bruker denne metoden på en del gardiner. Hun har både symaskin og er en kløpper til å sy, men hun gidder bare ikke. Alternativt så får du jo også kjøpt strykebånd(?).
SmallTalk Skrevet 4. desember 2010 #12 Skrevet 4. desember 2010 Jeg har et vindu hvor jeg ikke kan ha full lengde på gardinene, og har (hysjhysj) brettet de opp og festet med binders slik at det ikke vises) *kremt* Sikkerhetsnåler fungerer også utmerket.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #13 Skrevet 4. desember 2010 Alternativet er å lime i stede for strykebånd. Bruk tekstillim. Det holder også i vask. Hva med å ha sånne ringer/bånd (husker ikke helt hva det heter) som gjør at gardinene blir "brettet" ut til siden. Sånn at det ikke går over panelovnen. Du kan også ha gardinstang som du regulerer så mesteparten av gardinen henger utenfor selve vinduet. Har selv en panelovn under vinduet og jeg har null problemer med at gardiner henger rett ned. Panelovnen er ca 70 - 75 cm bred. Vinduet har standardstørrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå