AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 Jeg kjøpte mineralfoundation for noen dager siden, og prøvde den på onsdag, men selv om jeg har renset hver dag siden så lukter det ennå av huden min? Tre dager etterpå? Syns den lukter veldig sterkt også. Men alle sier det er så bra, at huden får puste, men allikevel solbeskyttelse og ingrediensene er sunne for huden. Noen andre som har erfaring med mineralfoundation?
Yasi Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Hvilket merke er det snakk om? Den problemstillingen du står ovenfor har jeg aldri vært borti før, enda jeg har prøvd flere forskjellige mineralfoundations.. Lukter det sterkt av selve mineralfoundationen du bruker?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #3 Skrevet 4. desember 2010 Jeg sier det samme som yasi, lukter det sterkt av foundationen?? Det kan umulig være en trygg mineralfoundation.
DesertRose Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Er denne mineralfoundation det eneste nye du har tatt på huden i det siste? Har som de over aldri hørt om dette før. Selve sminken kan ha lukt, men at huden lukter...... Hvilket merke er det du har brukt?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #5 Skrevet 4. desember 2010 Det er youngblood som er et dansk merke som jeg kjøpte på artesia, det lukter endel av den syns jeg, men kanskje jeg har overutviklet luktesans? renset huden daglig og brukt fuktighetskrem og øyekrem etter at jeg hadde den på.er bedre idag, nesten helt borte, men kan nesten ennå føle at den "ligger" i huden, kanskje min hud og den type foundation er en dårlig match.
Honesty Skrevet 4. desember 2010 #6 Skrevet 4. desember 2010 Youngblood er vel amerikansk, ikke dansk? Jeg har aldri syntes mineralsminke lukter noe, og jeg har veldig sterk luktesans. Men det er klart, denne kan jo være parfymert, men at lukta sitter i etter at du har fjernet den, høres merkelig ut.
Jade Skrevet 4. desember 2010 #7 Skrevet 4. desember 2010 virker som at den er sterkt parfymert, og at foundationen er vanskelig å få bort?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #8 Skrevet 4. desember 2010 Ja den er visst amerikansk, bare dansk distributør. Den har endel ting i seg, veldig mye essensielle oljer og planteekstrakter, men ikke noe parfyme såvidt jeg kan se. Men det ser ut til at den har skvalen i seg!!!Det står ihvertfall squalane på innholdsfortegnelsen, det trodde jeg var supergiftig.Føler jeg må ha doktorgrad i kjemi for å skjønne innholdsfortegnelsen:( aner ikke hvorfor den lukter så sterkt, men litt kjipt siden den kostet 500:(
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #9 Skrevet 4. desember 2010 forresten var den tilsynelatende veldig lett å vaske bort, det må være at noe av den trenger veldig dypt inn i huden da kanskje, sånn at den setter seg i porene.jeg trodde mineralfoundation var helt fantastisk for huden og veldig skånsomt og hudvennlig.jaja.
Yasi Skrevet 4. desember 2010 #10 Skrevet 4. desember 2010 forresten var den tilsynelatende veldig lett å vaske bort, det må være at noe av den trenger veldig dypt inn i huden da kanskje, sånn at den setter seg i porene.jeg trodde mineralfoundation var helt fantastisk for huden og veldig skånsomt og hudvennlig.jaja. Det der hørtes ikke helt bra ut. Men nå må ikke du få skrekk og dra alle mineralfoundations under samme kam. Det finnes masse bra der ute også og mye dårlig. Slik som det er med alt annet! Skjønner at du syns det var veldig kjipt, særlig når den kostet såpass, jeg råder deg til å bestille en prøve neste gang, før du eventuelt kjøper fullsize Personlig bruker jeg Everyday Minerals og er storfornøyd :D Tikei er også en jeg er svært fornøyd med. Kanskje du kan vurdere en av disse neste gang?! Husk å bestille prøve først da, uansett Lykke til =)
Honesty Skrevet 4. desember 2010 #11 Skrevet 4. desember 2010 Squalane er visstnok ikke så ille i de konsentrasjonene det brukes i i kosmetikk. Det er en olje som typisk er veldig god til å binde fuktighet i huden. Tradisjonelt utvunnet av haileverolje, men nå lages den ofte av planter, for eksempel på olivenoljebasis. Se her. (Men som alltid er det jo slik at det knapt finnes ingredienser som ikke kan oppfattes som hasardiøse på den ene eller den andre måten).
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2010 #12 Skrevet 4. desember 2010 Da er det kanskje forskjell på squalene og squalane da :gjeiper: Kanskje det er en miracle foundation allikevel, kanskje jeg skal beholde den. Takk for svar alle!
Honesty Skrevet 5. desember 2010 #13 Skrevet 5. desember 2010 Jeg prøvde å google, men det så ut som om det betydde det samme, mer eller mindre. Generelt finnes det ingen mirakelprodukter, uansett hva produsenten måtte hevde. Det som funker som bare det for meg, kan være søppel for deg, så det gjelder å prøve seg fram. Jeg har prøvd 10+ mineralfoundationer, og har fortsatt ikke helt slått meg til ro med ett merke.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #14 Skrevet 5. desember 2010 Jeg har prøvd mange forskjellige mineralfoundations,både dyre og billige, og konklusjonen min er at Loreal sin er den beste for 1. den dekker perfekt over kviser/urenheter og huden blir helt jevn uten at det ser "kakete" ut, og 2. huden min har blitt mye bedre etter å ha brukt den. Mindre utbrudd og mindre hudormer. Pleier også å bruke KissMe sine mineralfoundations om jeg ikke ønsker så en super dekkevne, den er også veldig god mot huden.
Eyedea Skrevet 11. desember 2010 #15 Skrevet 11. desember 2010 Jeg kjøpte mineralfoundation for noen dager siden, og prøvde den på onsdag, men selv om jeg har renset hver dag siden så lukter det ennå av huden min? Tre dager etterpå? Syns den lukter veldig sterkt også. Men alle sier det er så bra, at huden får puste, men allikevel solbeskyttelse og ingrediensene er sunne for huden. Noen andre som har erfaring med mineralfoundation? Jeg har brukt mineralfoundation fra Everyday Minerals i over tre år, og jeg er veldig fornøyd. Rimelige produkter som varer lenge, stort utvalg og ikke minst veldig gode ingredienser. Mange billige mineralprodukter inneholder bismuth oxychlorid, som veldig mange reagerer på. Dette stoffet er et metall som faktisk brukes i flybensin. Jeg brukte i.d før, men måtte slutte pga. at det klødde så mye. Jeg har også prøvd mineralfoundation fra Tikei, som også er bra, men EM er billigere og min absolutte favoritt. everydayminerals.com. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå