Big Sister Skrevet 4. desember 2010 #1 Skrevet 4. desember 2010 (endret) Jeg har fått vite karakteren på semesteroppgaven og er IKKE tilfredstilt. Jeg fikk en D, og mener absolutt jeg skulle få en C. Når jeg ringte for å få en begrunnelse, så kan jeg si meg enig i argumentene hans, men synes ikke det kvalifiserer til en D for det.. Det første som skjedde var at han sa: "har du kandidatnummeret til tilgjengelig så jeg slipper å bla". -altså.. er det ikke sånn at han MÅ ha kandidatnummeret mitt, for jeg skrev jo ikke navn på oppgaven..(nå konfronterte jeg han ikke, for jeg kom på dette etterpå) og spurte han meg hvordan det gikk de det andre faget. (han er lærer for det faget også). Og jeg sa jeg fikk en C.. Plutselig så begynner han å gi begrunnelse for det faget også, uten at jeg spurte.. og UTEN at jeg sa kandidatnummeret mitt på det faget!!! Hvordan er det mulig? Hva er vitsen med kandidatnummer, hvis han vet hvem som har gjort de forskjellige oppgavene? Er ikke det rart? (Jeg glemte å konfrontere han.. kom på det etterpå) Uansett.. en av de største grunnene (uten at jeg kan bruke det som et argument) er at alle 1.utkasta ble jo lagt ut på "Fronter". Og herregud så mange dårlige innleveringer. Elevene kunne ikke bruke sitater, og flere hadde ikke noen kildehenvisninger engang,selvom det sto mye info!!! Likevel fikk jeg en "D". Og det var bare to andre som fikk "D", og de andre fikk "C", eller bedre. Jeg kan jo ikke si det til han.. men likevel mener jeg det er blodig urettferdig. Kanskje jeg fortjener en "D", men likevel. Han sa ihvertfall at jeg snuste på "C"-en.. Er det noe vits å klage, eller bare la det gå.. Jeg tar faget som et 40-emne, men kjedelig at dette ødelegger snittet, når jeg skal søke på master om to år.. Hva bør stå i klagen? hilsen frustrert Endret 4. desember 2010 av Big Sister
Honesty Skrevet 4. desember 2010 #2 Skrevet 4. desember 2010 Først: Pust med magen! Så: be om skriftlig karakterbegrunnelse. Faglærer (jeg antar det er denne som omtales som "han") har ikke lister med navn/kandidatnummer, og må forholde seg kun til kandidatnummer. Matching blir gjort av adminstrasjonen senere.
Big Sister Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2010 Først: Pust med magen! Så: be om skriftlig karakterbegrunnelse. Faglærer (jeg antar det er denne som omtales som "han") har ikke lister med navn/kandidatnummer, og må forholde seg kun til kandidatnummer. Matching blir gjort av adminstrasjonen senere. Jepp.. Faglærer er han ja Takk, jeg prøver å puste med magen. Har juleferie nå, og prøver samtidig å forbrede meg til neste semester ved å lese. Men hver gang detter jeg ut, og begynner å tenke på dette her.. Kjedelig. Mulig. Faglærer sitter vel i administrasjonen også, så kanskje det er derfor han plutselig viste mitt andre kandidatnummer også.. Ikke vet jeg.. *hmm*
Havbris Skrevet 4. desember 2010 #4 Skrevet 4. desember 2010 Pust med magen og ikke gjør noe før du har kontroll på følelsene. Deretter skriver du en godt begrunnet klage der du tar utgangspunkt i det du selv har levert, ikke i hva andre har gjort. Men vær rimelig sikker på at du har en sak som vil føre deg til en bedre karakter. I verste fall får du en dårligere karakter når en ny kommisjon skal bedømme oppgaven din. Kanskje du kan be noen studievenner lese oppgaven og vurdere det sammen med deg. Hilsen tidligere sensor på hoved- og mastergradsnivå
Big Sister Skrevet 4. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2010 Pust med magen og ikke gjør noe før du har kontroll på følelsene. Deretter skriver du en godt begrunnet klage der du tar utgangspunkt i det du selv har levert, ikke i hva andre har gjort. Men vær rimelig sikker på at du har en sak som vil føre deg til en bedre karakter. I verste fall får du en dårligere karakter når en ny kommisjon skal bedømme oppgaven din. Kanskje du kan be noen studievenner lese oppgaven og vurdere det sammen med deg. Hilsen tidligere sensor på hoved- og mastergradsnivå Takk! Jeg har vel 3 uker på meg til å klage, så skal tenke litt igjennom dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå